loc Mehano 77

Gestart door GECE, 19 augustus 2013, 00:54:09 AM

GECE

Ik heb een loc Mehano 77 waarvan een stroomafnemer niet meer tegen het wiel  raakt.
Hoe kan ik het wielstel uit elkaar halen om deze stroomafnemer opnieuw op zijn plaats te brengen.
De handleiding gevoegd bij de loc geeft hiervan geen uitleg.

Groetjes,

Guido 

ERVIN

Dat is niet zo makkelijk Guido , maar met een beetje gefriemel en gevloek moet het lukken.
Je haalt dus eerst de koppeling er helemaal af , ook de koppelingsschacht , en dan moet je met een paar fijne schroevendraaiers een beetje beginnen friemelen tot het wielstel los komt.

Ik heb het net nog even gedaan om jou een voorbeeld te geven , en om te laten zien dat het dus best wel mogelijk is .  ;)


jelle

Doe dat wel heel voorzichtig, de kopse kanten van de draaistelframes zijn niet zo sterk en kunnen breken.

Nieuwe zijn niet te krijgen, dus dan heb je een probleem :'(
NS, MRDirect, Edits booster, LocoNet, besturing met eigen geschreven software in VB

GECE

Zijn de plastieken delen van het draaistel één geheel?
Waar moet je met een schroevendraaier beginnen om het los te krijgen, vooraan of achteraan ?
Ik ben wat bang dat er iets zal afbreken.

Groetjes,
Guido

jelle

De frames aan de buitenkant zijn één geheel.
Ze zitten aan de voor- en achterzijde vast op het middendeel van het draaistel wat je op de foto hierboven nog kunt zien.
Links zijn de nokjes waar het frame achter haakt zichtbaar, rechts is het meen ik een soort pennetje in het midden. Je kan het beste beginnen bij die nokjes.

Met het "loshalen" van het frame van die nokjes moet je voorzichtig zijn, als het scheurt dan wil dat frame er niet goed meer op.

Jelle.
NS, MRDirect, Edits booster, LocoNet, besturing met eigen geschreven software in VB

GECE

Het is gelukt zonder iets te breken !!
Het ging het gemakkelijkst door twee halve coctailprikkers voor de wielas te steken en dan met een fijne schroevendraaier de ene kant en dan de andere los te wippen.
Ik heb ineens de wielen proper gemaakt en de "pluskens" verwijderd.
Allen bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Guido