Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Laaers B-Cargo ACE

Gestart door ronny-vdv, 15 augustus 2013, 17:15:28 PM

ronny-vdv

Beste,

Wie kan er mij foto's bezorgen uit grootbedrijf van deze wagens ?



Alvast bedankt,
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

#1
http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/sets/72157633369448504/   wel een andere maar misschien leuk om inspiratie op te doen, Romar is actief op 3rail en benelux dacht ik !

Groeten Peter ;)

ronny-vdv

Peter,

Bedankt, geeft inderdaad een mooi idee hoe het moet.

Maar ben toch op zoek naar de B-Cargo versie.
Mvg,

ronny-vdv

ERVIN

Dit is wel de groene versie.




Alex

De huidige Cobelfret wagons zijn eerder voorzien geweest van ACE opschriften en B-cargo logo.

Op youtube een filmpje gevonden waar de wagens in voor komen met ACE opschrift (eerste trein in het filmpje uit het jaar 1996)
http://youtu.be/Sg4gJYNe8oQ

Op www.goederenwagens.nl kwam ik een afbeelding tegen van een cobelfret wagen waar duidelijk de sporen van het ACE logo waarneembaar zijn



Ik hoop dat dit het een en ander duidelijk maakt?
Ik denk dus niet dat de ACE versie vandaag de dag nog rijdt. Ze zullen wel omgestickert zijn naar Cobelfret outfit.

Groeten Alex

B_Modelbouw

Straf ... Op de foto's van de schaalmodellen blijken de voertuigen zelfs niet vast te staan in de beugels.
Peter (Romar) en Erwin er is nog werk aan.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


OMC


Geen foto van mij, copyright www.reisezugwagen.eu . Zelfde wagons, enkel een andere eigenaar. Vele onder hen zijn ook ingeschreven onder "Cobra", samenwerking tussen de goederenfilialen van BLX en DBSNL.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

C.B.

Heeft niks met Cobra van BLX EN DB te maken , deze wagens. ;)

De afkorting Cobra op deze wagens komt van COBelfret RAil.
Groetjes.
Claudio.

Jurgen

Weet iemand wanneer de opschriften van COBELFRET hun intrede gedaan hebben op deze wagens?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Citaat van: C.B. op 24 augustus 2013, 05:12:24 AM
Heeft niks met Cobra van BLX EN DB te maken , deze wagens. ;)

De afkorting Cobra op deze wagens komt van COBelfret RAil.

Ow ..  logica bleek niet zo logisch te zijn  :P
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ronny-vdv

Citaat van: Jurgen op 24 augustus 2013, 10:07:40 AM
Weet iemand wanneer de opschriften van COBELFRET hun intrede gedaan hebben op deze wagens?
Niemand die hier een antwword kan op geven ?

Bedankt voor de overige reacties.
Mvg,

ronny-vdv

Driesel


Ronny,

Hierbij een scan van een foto van de ACE-wagons uit 1995 met een 51. Het nummer van de loc is niet te zien; de originele foto heb ik (nog) niet teruggevonden.



De (lege) trein rijdt hier in de bocht ter hoogte van Dudzele, komende van de bundel Ramskapelle uit de Zeebrugse haven. De afkorting ACE stond voor Auto Care Europe, en deze wagens werden gebruikt om Fords van Genk naar de Zeebrugse haven te brengen. Ik herinner me ook nog dat er regelmatig bestelwagens Ford Transit meegebracht werden, maar die stonden dan op dubbele platte wagens, en niet op de ACE-wagens met een laag geplaatst platform. De tractie werd toendertijd verzekerd door diesels 51 en 62, en elocs reeksen 22,23 en 25.

Zoals Claudio reeds heeft verteld heeft B-Cargo/B-logistics enige jaren terug deze wagens verkocht aan Cobelfret.

Groeten,

Dries


Jurgen

Citaat van: Driesel op 30 augustus 2013, 14:06:25 PM
Ik herinner me ook nog dat er regelmatig bestelwagens Ford Transit meegebracht werden, maar die stonden dan op dubbele platte wagens, en niet op de ACE-wagens met een laag geplaatst platform. De tractie werd toendertijd verzekerd door diesels 51 en 62, en elocs reeksen 22,23 en 25.

Dat herinner ik me ook nog, die treinen kwamen hier regelmatig langs. Maar ik heb nooit op die opschriften gelet en vermits ik toen alleen een camera met een filmrolletje had was ik heel zuinig met het nemen van foto's. Voorbijrijdende treinen heb ik dus nooit getrokken omdat ik wist dat die toch zouden mislukken met mijn pocketcamera.
Ik was toen nog veel te jong voor een goeie camera, ook al kreeg ik complimenten van de fotograaf die onze filmrolletjes ontwikkelde over mijn capaciteiten. Ikke toen trots natuurlijk, maar daar heb ik nu ook niets meer aan.  ;D


Bedankt voor de foto trouwens. Door jou foto en Alex zijn filmpje weten we al dat ze in 1995 en 1996 nog met ACE-opschriften rondreden.
Heeft iemand nog een foto van een latere periode?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.


Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.