Perron voor Marklin C Rail

Gestart door Leendert, 16 februari 2006, 10:57:07 AM

Leendert

Ik ben op zoek naar 'gewoon' perron voor M* c rail, dus voor tussen de 2 sporen bij een 'gewoon' inhaalspoor. Ik ben (nog) niet zo'n kenner, maar als ik in de catalogi van Faller en zo kijk, zie ik wel de prachtigste perronnen, maar dat zijn dan met grote overkappingen, koepels etc. Ik zoek dus de meest simpele vorm, waarbij er dus een stukje perron is, en er een klein doorzichtig afdakje op zit. Heeft iemand een idee of tip?

Groet,
Leendert

bartie

Zelf maken. Dit kan je zo eenvoudig houden als je zelf wil. Oftewel uit gips,of anders met betegeld plastikard van Evergreen. De koepel kan ook met strips van Evergreen.
Als je het zelf wil bouwen,er staat ergens in de rubriek Praktijk een draadje over het maken van perrons.

Perrons en overkappingen:http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=156

Bart.

ysbeer

Faller /kibri en vollmer leveren dit soort perrons in vele uitvoeringen.
Als je het echt niet kan vinden wil ik wel een paar plaatjes sturen

wim

Leendert

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Faller /kibri en vollmer leveren dit soort perrons in vele uitvoeringen.
Als je het echt niet kan vinden wil ik wel een paar plaatjes sturen

wim


Wim, dat stel ik erg op prijs. Maar zal dan ook iets aan mijn bril laten doen, want ik kon niet echt vinden wat ik zocht. Maar ja, ik ben dan ook maar een beginner, althans als het gaat om de opmaak en inrichting van scenery.

Groet,
Leendert

ysbeer

Ja of dat is wat je zoekt weet ik natuurlijk ook niet.Maar uit je beschrijving heb ik dit in ieder geval begrepen.
Maar ja wie ben ik[:p]

Plaatjes zijn niet zo mooi
Zie je iets wat lijkt en kun je het nummer niet lezen .vraag het

eerste is volmer
tweede en derde faller
laatste kibri
ik heb ook nog Auhagen maar die kon ik zosnel niet vinden

Ik zelf gebruik nr 189 van faller is echt heel mooi

met groet wim


[/img]



[/img]


Leendert

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ja of dat is wat je zoekt weet ik natuurlijk ook niet.Maar uit je beschrijving heb ik dit in ieder geval begrepen.
Maar ja wie ben ik[:p]

met groet wim



Nou, je bent een kanjer. Hier zit precies bij wat ik bedoel. Heel hartelijk dank, Wim.

Groet,
Leendert

bartie

Ga je nu iets aan die bril laten doen, want dit snap ik toch niet goed hoor. [;)]

Bart.

Arnenys

dat zijn leuke peronnetjes[:)]is er ergens ook een speciaal s-baan perron of zo, want ik heb in mijn baantje het eindstation van een s-baantje verwerkt, maar dat heeft nog geen perron!

ysbeer

Wat zie jij als verschil ???

S bahn of gewoon ,is meestal het zelfde welicht iets lager.

wim

Leendert

citaat:
Geplaatst door bartie

Ga je nu iets aan die bril laten doen, want dit snap ik toch niet goed hoor. [;)]

Bart.



Toch kon ik met mijn huidige bril de plaatjes van Wim zien [:D]. Ik kende de Volmer uitvoering niet. De andere vind ik 'te mooi'. Nu nog even mijn bril gebruiken om te zoeken waar de Volmer nog verkocht wordt, want dat is op mijn zaterdagse speurtocht niet zo eenvoudig gebleken. Er is geen www.volmer.nl of zo en mijn 'huiswinkelier' heeft het spul niet.

Groet,
Leendert

ysbeer

Waar kom je vandaan ??
zie maar eens op


+ M MODELBOUW,  
NL - 2801 HA GOUDA / NIEDERLANDE, TURFMARKT 24-26  

--------------------------------------------------------------------------------

TREIN 2000,  
NL - 3011 LK ROTTERDAM/NIEDERLANDE, PANNEKOEKSTRAAT 68C  

--------------------------------------------------------------------------------

WSUM B.V.,  
NL - 5142 EG WAALWIJK /NIEDERLANDE, LAAGEINDE 93 A  

--------------------------------------------------------------------------------

DE ZWALUW MODELBOUW, (M-LIMBURG)
NL - 6065 AV MONTFORT/NIEDERLANDE, MARKT 3 A  

--------------------------------------------------------------------------------

RIETER WFR VOF,  
NL - 6101 EL ECHT/NIEDERLANDE, BOVENSTE STRAAT 86  

--------------------------------------------------------------------------------

WENTINK, TREINEN-HOBBY
NL - 6828 CK ARNHEIM/NIEDERLANDE, STEENSTRAAT 20  

--------------------------------------------------------------------------------

STUDIO 22,5, MODELBOUW
NL - 7595 AT WEERSELO/NIEDERLANDE, BISSCHOPSTRAAT 24  

--------------------------------------------------------------------------------

"BIG TRAIN" " WORLD",  
NL - 8391 HN NOORDWOLDE/NIEDERLAND, BORENSTREEK 25  




EN OM UIT TE ZOEKEN KIJK OP


http://www.vollmer-kit.de/


Wim

DelticPower

Hoi Leendert, Er is ook nog verschil in perronhoogte tussen de verschillende landen en tijdperken.
In Belgi? is de nieuwe norm 75 cm boven spoorstaaf. GEN-werken lijn 124 - 161 - 50A. Nederland heeft als perronhoogte tussen 76 en 84 cm bovenkant spoorstaaf. Europese norm 76 cm BS. In H0 is dit dus een hoogte varierend van 8,6 tot 9.6 mm boven de spoorstaaf. In sommige landen nog in het stoomtijdperk is de perronhoogte nog 30 cm BS. Is dit allemaal te bewerkelijk kijk dan bij je rijtuigen naar de hoogte van de onderste treden, dit kun je in de meeste gevallen ook gebruiken als perronhoogte.[:)]En dan blijken de meeste modelperrons te laag.[:)]
Groeten van Jan Simons