Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

DB koopt bij Skoda

Gestart door eve, 06 augustus 2013, 21:49:33 PM

Huugooke

Citaat van: janieburton op 13 augustus 2013, 15:53:27 PM
Appelen en peren hebben niet dezelfde naam :o
ik geef mijn appels en peren geen naam, ik eet die op!

Huugooke

Citaat van: doomslu op 13 augustus 2013, 11:05:58 AM
Citaat van: Huugooke op 13 augustus 2013, 09:01:54 AM
Citaat van: wisselstromer op 13 augustus 2013, 08:29:19 AM
ne skoda is gewoon een goedkopere versie van de vw modellen maar praktisch even goed
Praktisch, praktisch? Minstens!
Alleen nog iets saaier!  ;)
Saai? Wat maakt een auto meer of minder saai? Rally strepen?
Als je saai wil zien: Luxemburg stad, dat is pas saai!  ;D

doomslu

Citaat van: Huugooke op 13 augustus 2013, 18:33:28 PM
Citaat van: doomslu op 13 augustus 2013, 11:05:58 AM
Citaat van: Huugooke op 13 augustus 2013, 09:01:54 AM
Citaat van: wisselstromer op 13 augustus 2013, 08:29:19 AM
ne skoda is gewoon een goedkopere versie van de vw modellen maar praktisch even goed
Praktisch, praktisch? Minstens!
Alleen nog iets saaier!  ;)
Saai? Wat maakt een auto meer of minder saai? Rally strepen?
Als je saai wil zien: Luxemburg stad, dat is pas saai!  ;D
Voor mij is saai: altijd en overal hetzelfde. Hét voorbeeld bij uitstek: de VW Golf. Al 30 jaar bijna steeds hetzelfde en iedereen heeft er één. Ikke niet;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 13 augustus 2013, 18:52:53 PM
Citaat van: Huugooke op 13 augustus 2013, 18:33:28 PM
Citaat van: doomslu op 13 augustus 2013, 11:05:58 AM
Citaat van: Huugooke op 13 augustus 2013, 09:01:54 AM
Citaat van: wisselstromer op 13 augustus 2013, 08:29:19 AM
ne skoda is gewoon een goedkopere versie van de vw modellen maar praktisch even goed
Praktisch, praktisch? Minstens!
Alleen nog iets saaier!  ;)
Saai? Wat maakt een auto meer of minder saai? Rally strepen?
Als je saai wil zien: Luxemburg stad, dat is pas saai!  ;D
Voor mij is saai: altijd en overal hetzelfde. Hét voorbeeld bij uitstek: de VW Golf. Al 30 jaar bijna steeds hetzelfde en iedereen heeft er één. Ikke niet;D
Och, als je zo op de weg rondkijkt, iedereen heeft een SUV, en het enige verschil dat ik zie is het merkplaatje.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Ach 30% vloeit toch bij VW in de kas en met een beetje mazzel zit er weer een belgische ontwerper  ;)

Martin Welberg

CiteerNiet iedereen weet dat de VW Touran een Škoda-ontwerp is. Het uitbrengen van een MPV door Škoda terwijl VW er geen in de aanbieding had, ging het moederconcern te ver.

;) ;D

Frank_N

Laat industriele vormgeving anders maar aan de Belgen over!
Zelf heb ik sinds een jaar een Skoda Roomster, (na diverse Opeltjes) kan u verzekeren dat men waar krijgt voor je geld!
Ik geef toe: mooi is anders, praktische uitwerking en innovatie: fantantisch!
Skoda heeft op zijn donder gehad van VW omdat men het te goed deed.....
Groet van Frank

Pat

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 augustus 2013, 15:11:47 PM
kan niet oordelen maar heb hier en daar wel al gehoord dat de grootste luxeuze modellen toch net ontgoochelen ; dat zij toch iets mankeren t.o.v een duurdere VW of de gewone Audi's

Groeten Peter ;)

PS veel auto voor weinig geld, maar misschien net iets te weinig geld voor het ultieme !  ??? ::)
[
/quote] Ik denk dat u verkeerd gehoord hebt, ik rij zelf met een Skoda Yeti 4X4, de motor en automaat komen van VW ,
het dashboard van Audi ,en de opties ook weer van VW. Bekijk maar eens een test van de nieuwe Skoda Octavia op
Youtube . Mvg . Patrick

Peter

Citeerdat zij toch iets mankeren t.o.v een duurdere VW of de gewone Audi's

Logisch hé
Daarom zijn ze ook goedkoper
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 19 augustus 2013, 11:33:28 AM
Citeerdat zij toch iets mankeren t.o.v een duurdere VW of de gewone Audi's

Logisch hé
Daarom zijn ze ook goedkoper

Maar duurder is ook geen garantie om beter te zijn
 

Metpetergaathetbeter

was wel van iemand die met het grootste model van Skoda reed er mankeerde niks aan maar vond de luxe maar heel gewoon(tjes) t.o.v de ander VW modellen, het waren niet mijn woorden maar de zijne ! Vond het inderdaad ook fraaie wagens voor hun geld !

Groeten Peter ;)

dani

Ik heb zowel een Skoda Octavia als een VW  Jetta gehad, en die zijn vergelijkbaar (staan in elk geval op hetzelfde platform / chassis en hebben zelfde motorisatie, remmen en dergelijke).  Ik heb zelf 6,5 jaar voor VW gewerkt en ken de techniek zo een beetje...

Inderdaad, de gebruikte materialen in het interieur en de afwerking daarvan ligt bij de Jetta iets aan de betere kant, waardoor het minder plastiekerig en fragiel aan doet, maar desalniettemin zou ik mijn neus zeker niet ophalen voor een Skoda.   "koeken naar geld" zegt de uitdrukking hier.     Als je technisch goed wil zitten en de afwerkingsgraad en luxe ondergeschikt is aan de prijs die je betaalt, dan is de keuze snel gemaakt.


Wat spoorwegmaterieel betreft weet ik niet of dezelfde vergelijking opgaat, misschien hebben ze daar nog één en ander te bewijzen en wie weet doen ze dat dan ook gewoon !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Het had Ansaldo-Breda kunnen zijn.... Of om in autotermen te blijven een Fiatje.
Met vakantie voor onbepaalde duur.