Giovanni

Gestart door dani, 05 augustus 2013, 10:50:48 AM

dani

Twee gepensioneerde Italianen zitten op een bankje boven op de berg waar ze wonen en kijken zo uit op de vallei...
Giovanni en  Luigi zijn herinneringen aan het ophalen.

Plots begint Giovanni te stotteren en krijgt een traan in zijn oog.  Hij begint zijn verhaal...

Zeg Luigi, weet jij nog toen erhier niks was, een paar huisjes ?   Ikke, Giovanni, heb geholpen om alle nieuwe huizen van ons dorp te bouwen.  Wel minstens 100 huizen heb ik gebouwd in mijn leven .  Denk je dat ze me dankbaar zijn ?  Noemen ze me  "Giovanni de huizenbouwer ?"  NEEN....

En zie je daar in de haven aan de rivier die boten en scheepjes liggen , en die jachten ?  Wel zeker 350 heb ik er helpen bouwen vanaf nul tot helemaal zeewaardig...   En denk je dat ze dankbaar zijn ?  Denk je dat ze me  "Giovanni de botenbouwer" noemen ? NEEN....

Zie je ginder verderop die houten vaten aan de brouwerij ?  Mijn vader was vatenmaker en ik heb als jonge knaap bij hem in de leer geweest en zeker wel 600 vaten gemaakt die nu nog steeds dienst doen.  Denk je dat ze me dankbaar zijn ? Noemen ze me  "Giovanni de vatenmaker" ?  NEEN....


Luigi zit intussen stilletjes te luisteren, knikt instemmend en zegt  "inderdaad Gio,de mensen hebben geen respect meer voor hard werk, voor vakmensen..."

En dan kijkt Giovanni naar de andere bergflank tegenover hen in de vallei en zegt :  "Hey,  Luigi, zie je daar die  800 geiten op de bergflank ?     EENTJE  heb ik er daarvan gepakt .......   "

Waarom Luigi zich verslikt in zijn glas Grappa  en niet meer bijkomt van het lachen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

 :) Waren het nu Grieken of Italianen? :o 8)
 

dani

duidelijk Italianen....

Grieken kan je makkelijk herkennen, die laten allemaal een snor en een baard groeien......

... om op hun moeder te lijken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

ik had het over het laatste waarover Luigi moest lachen :o :o :o
 

Havoc

Italianen uiteraard, anders had Luigi zich in een glas retsina verslikt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

wist ik best wel hoor, Janie...  maar niet alleen Grieken doen dat...

In Amerika hebben ze zelfs een mopje over de "HIllbillies", waarom die hun laarzen 6 maten te groot kopen.  Om de achterpoten van hun schaap in te steken :-) :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: dani op 05 augustus 2013, 19:32:49 PM
wist ik best wel hoor, Janie...  maar niet alleen Grieken doen dat...

In Amerika hebben ze zelfs een mopje over de "HIllbillies", waarom die hun laarzen 6 maten te groot kopen.  Om de achterpoten van hun schaap in te steken :-) :-) :-) :-)


:o 8) ??? ::) :)