Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Spoorwegmodel

Gestart door eve, 04 augustus 2013, 09:50:05 AM

Metpetergaathetbeter

De reden dat geen van die Ned.forums dat toelaat is het feit dat van het ene forum(toch) wanneer je een forumactiviteit organiseert dat ze er opstaan(of in ieder geval HEEL ERG aandringen)dat je het organiseert op een zaterdag, omdat s'anderdaags een (groot?)gedeelte de zondagmorgen een andere activiteit beleid! Trouwens in kranten one-line(HLN toch) zijn er ook fotoalbums te zien waar je ook mooie dames aantreft!

Misschien jammer dat je  op dit forum niet kunt zien wie op het ogenblik deze of een andere
pagina naslaat (allé bekijkt) je zou misschien nog raar opkijken !

Leuk dat Gerolf de titel aangepast heeft, zodoende kunnen degenen die dit echt niet willen zien zich niet meer vergissen en op een voor hen ongewenst draadje terechtkomen!

Misschien wel meer modellen langs de spoorlijn en Olivier misschien dat bakkerinneke eens vragen of zij niet graag langs de spoorweg loopt?

Groeten Peter ;)

janieburton

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2013, 09:22:40 AM
Ik heb net de titel van het draadje aangepast
- op die manier is het wat duidelijker wat je kan verwachten
- en komen nietsvermoedende forumleden niet "per ongeluk" hier terecht  ::)

De suggestie om te beperken op spoor-gerelateerde foto's vind ik zeker niet slecht.
De laatst getoonde vind ik bijvoorbeeld best mooi... maar ik ga ze dus niet "nog maar eens opnieuw" quoten  ;D

Ik denk dat nu met de nieuwe titel dit "draadje" meer zal worden aangeklikt.

@Gerolf

Raar vraagje, zijn er forumleden die zich hebben uitgeschreven nadat ze hier dt hadden gezegt; naar aanleiding van dit "draadje"?
 

Metpetergaathetbeter

nee, die bekeken vandaag nog het forum !
Groeten Peter ;)

Rangeerduivel



@Gerolf

Raar vraagje, zijn er forumleden die zich hebben uitgeschreven nadat ze hier dt hadden gezegt; naar aanleiding van dit "draadje"?
[/quote]


Ik wil niet antwoorden in Gerolf's plaats,maar laten we hopen van niet Janie,
en dat het maar enkel bij een 'dreigement' bleef.
Het hele forum is toch niet slecht,om dat enkel dit draadje hen niet beviel.
De toekomst zal het wel uitwijzen.

;)

ward

Aangezien de titel van dit draadje veranderd is een nieuwe poging voor een bijdrage..
Niet overal staat evenveel spoor op, maar ik vond het wel een mooie reportage.















Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

eve

Citaat van: Gerolf op 02 oktober 2013, 09:22:40 AM
Ik heb net de titel van het draadje aangepast
- op die manier is het wat duidelijker wat je kan verwachten
- en komen nietsvermoedende forumleden niet "per ongeluk" hier terecht  ::)

De suggestie om te beperken op spoor-gerelateerde foto's vind ik zeker niet slecht.
De laatst getoonde vind ik bijvoorbeeld best mooi... maar ik ga ze dus niet "nog maar eens opnieuw" quoten  ;D

De oorspronkelijke titel "Spoorwegmodel" met bijhorende foto dekte m.i. de lading.
Wat er daarna aan "bochtenrijk" materiaal is bijgesleurd blijft voor rekening van de auteurs.

Deze titelwijziging vind ik absoluut niet goed : het komt niet meer overeen met mijn eerste bedoeling.
Bij voldoende protest zou men de titel van bepaalde draadjes kunnen veranderen in "Onnozel gezwets", "Dikke flauwekul", "Gezwam en geleuter"...

Bij deze vraag ik dus beleefd dit hele gedoe te schrappen. Ik zal er niet wakker van liggen. Niemand denk ik.

Erik

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 02 oktober 2013, 14:09:31 PM


@Gerolf

Raar vraagje, zijn er forumleden die zich hebben uitgeschreven nadat ze hier dt hadden gezegt; naar aanleiding van dit "draadje"?



Ik wil niet antwoorden in Gerolf's plaats,maar laten we hopen van niet Janie,
en dat het maar enkel bij een 'dreigement' bleef.
Het hele forum is toch niet slecht,om dat enkel dit draadje hen niet beviel.
De toekomst zal het wel uitwijzen.

;)
Gij weet niet hoe moeilijk het is om van dit forum af te geraken zeker! Ge moet al een moderator wreed uitlachen om eruit gegooid te worden. Geloof me, ik heb het al geprobeerd (er af geraken, niet uitlachen) en het ging niet.
Na een tijdje begin je het te relativeren, en bedenk je dat er hier een boel fijne mensen zijn, en die paar seksmaniakken moeten hun plan maar trekken.
Je moet dus oppassen met generaliseren, dat van die "zuurpruimen" is bij mij ook in het verkeerde keelgat geschoten.
En ik maak hier dezelfde fout door de liefhebbers van dit draadje "seksmaniakken" te noemen.
Mij stoorde dat dit draadje gewoon de verkeerde kant uit ging, en meer aandacht kreeg dan de echte modelspooronderwerpen.
Mensen die vinden dat "glamour" moet kunnen op dit forum, moeten eens bedenken wat een "page 3 girl", zoals ze in de "Tabloids" staan, zou doen aan de reputatie van de betere Vlaamse krant.
Ik kreeg van Gerolf ook al eens een opmerking omdat ik oude radiolampen aanbood, met de vraag wat dat te doen heeft met modelspoor.  Vroeger reed er een "radiotrein" naar Lourdes; voilà daar heb je een link. Wel beste Gerolf, wat hebben blote dames met modelspoor te maken?
Bekijk ik dit forum nog? Ja! En net als in een andere democratie zal ik kritiek geven als het me niet aanstaat!
Aan mij is niet veel verloren, maar ik hoop dat Peter van gedacht verandert, want aan hem verliezen jullie een knappe modelspoorder en een fijne mens!

Havoc

Die laatste reeks foto's had heel mooi kunnen zijn maar die HDR maakt het voor mij niet te pruimen. Doet echt de sfeer om zeep. Als je niets van belichting snapt, help het dan niet verder om zeep. Trouwens, de meeste zijn gewoon collages in ps.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Lang getwijfeld om wel of niet te reageren, maar toch maar wel (niet reageren is immers ook een reactie) :
Citaat van: eve op 02 oktober 2013, 17:09:53 PM
De oorspronkelijke titel "Spoorwegmodel" met bijhorende foto dekte m.i. de lading.

Het probleem is dat die foto niet in de titel zelf te zien is. Dat mensen daardoor "per ongeluk" dit topic zouden aanklikken heb ik gepoogd recht te zetten
Citeer
Deze titelwijziging vind ik absoluut niet goed : het komt niet meer overeen met mijn eerste bedoeling.
Bij voldoende protest zou men de titel van bepaalde draadjes kunnen veranderen in "Onnozel gezwets", "Dikke flauwekul", "Gezwam en geleuter"...

Ik vind het verschil met de oorspronkelijke titel bijzonder klein, en hij bevat geen waarde-oordeel.
Citeer
Bij deze vraag ik dus beleefd dit hele gedoe te schrappen. Ik zal er niet wakker van liggen. Niemand denk ik.

Ik hoop dat je er niet van wakker ligt dat die paar woordjes in de titel gewijzigd zijn  ::)
Citaat van: Huugooke op 02 oktober 2013, 18:01:54 PMGij weet niet hoe moeilijk het is om van dit forum af te geraken zeker! Ge moet al een moderator wreed uitlachen om eruit gegooid te worden. Geloof me, ik heb het al geprobeerd (er af geraken, niet uitlachen) en het ging niet.

Iemand schrappen doen we niet vaak, dat klopt. In principe nooit op eigen verzoek. (Tijdelijk) blokkeren, dat wel.
Waarom? Als we iemand echt schrappen, zijn al diens berichten ineens anoniem. Dan lijkt het dat die uitgesloten is, terwijl het de eigen keuze was.

Citeer
Ik kreeg van Gerolf ook al eens een opmerking omdat ik oude radiolampen aanbood, met de vraag wat dat te doen heeft met modelspoor.  Vroeger reed er een "radiotrein" naar Lourdes; voilà daar heb je een link.

Er rijden ook autotreinen, en chloor gaat ook via het spoor - maar ik denk niet dat er mensen hier hun auto, chemisch spul, ... te koop aanbieden
De koopjesrubrieken zitten niet in de babbelhoek.



... en terug on topic:
Over Ward's foto's: net als Johan denk ik dat er veel (en te zichtbaar) gephotoshopt is. De eerste en laatste misschien niet ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Huugooke op 02 oktober 2013, 18:01:54 PM
wat hebben blote dames met modelspoor te maken?


Welnu Hugo,

die lampen verwijzen radiotrein is zelfs nog verder gezocht dan die modellen want die kwamen hoogstwaarschijnelijk met de trein naar de opdracht !  ;D
Groeten Peter ;)

doomslu

Smaken verschillen. Ik hou wel van die HDR-toets, omdat het toch 'kunstige' foto's zijn en geen reportage.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

CiteerDe reden dat geen van die Ned.forums dat toelaat is het feit dat van het ene forum(toch) wanneer je een forumactiviteit organiseert dat ze er opstaan(of in ieder geval HEEL ERG aandringen)dat je het organiseert op een zaterdag, omdat s'anderdaags een (groot?)gedeelte de zondagmorgen een andere activiteit beleid!

Nog nooit iets van gemerkt. De meeste nederlandse forums organiseren heel strikt op zondag. Zelf vind ik dat een ramp want als je zaterdag iets organiseert dan kan je op zondag tenminste uitslapen als het laat geworden is. Zaterdag iets organiseren is voor mij prima. Maar nog geen enkel forum geweten waar ze dat doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 oktober 2013, 20:18:32 PM
Citaat van: Huugooke op 02 oktober 2013, 18:01:54 PM
wat hebben blote dames met modelspoor te maken?


Welnu Hugo,

die lampen verwijzen radiotrein is zelfs nog verder gezocht dan die modellen want die kwamen hoogstwaarschijnelijk met de trein naar de opdracht !  ;D
Groeten Peter ;)
Met de trein? Die worden met de limousine gebracht jong!

Citaat van Gerolf:
"Er rijden ook autotreinen, en chloor gaat ook via het spoor - maar ik denk niet dat er mensen hier hun auto, chemisch spul, ... te koop aanbieden"
...maar uw collectie blote meiden mag hier wel tentoongesteld worden? (Verkopen zou compleet over de schreef zijn)

Waarmee ik maar wil aantonen hoe idioot de excuses zijn om die foto's te rechtvaardigen. Ik blijf het een totaal overbodig en ontluisterend draadje vinden. Om maar te zwijgen over het feit dat dit weer eens vrouwonvriendelijk is.

Metpetergaathetbeter

toch spreek ik van ondervinding was al eens betrokken bij een forumactivitieit
Groeten Peter ;)
PS Trouwens keken de andere organisator en ik elkaar verwonderd aan toen wij de reden vernamen !
      Heb al eens eerder een draadje geopend van een hobbyzaak in Nederland waar je op zondag niet kon kijken wat er te koop aangeboden werd !