Spoorwegmodel

Gestart door eve, 04 augustus 2013, 09:50:05 AM

Havoc

CiteerHier, nog een geile zondagse doos van mijnentwege.

Die mag alle dagen langskomen hoor...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ward

#451
Nog een reeksje voor het slapengaan, ditmaal met belgisch materieel..














Als ik al dat schoons zie moet ik dringend wat meer m'n camera gaan bovenhalen en eens wat andere modellen gaan fotograferen..
Doch even voor de spoor(model) fanaten onder ons die met fotografie een nieuwe hobby hebben gevonden..
Opletten wat en waar m'n fotografeert, spoorwegdomein blijft nog altijd 'privé' en verboden terrein..

Nog een fijne avond!

EDIT: op aanvraag laatste 2 foto's verwijderd..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ysbeer

Is al dat materiaal eigendom van de belgische spoorwegen.
In Nederland heet zo een bedrijf gewoon een seks club.
wimn

GHYSELS

Eerder toevallig dat ik op dit draadje terecht kwam: (modelspoor wordt hier dus ook zeer wijd geïnterpreteerd....) Leuk meegenomen dat ik ook via hier mijn fotocollectie thuis heb kunnen aanvullen. Mijn pc staat al vol met foto's van treinen, banen, scenery, beursfoto's en vanaf heden ook met deze modellen (grapje). En het goede er aan is, ik heb een excuus. Past blijkbaar bij de hobby en kan dit staven tov de vrouw thuis.
Dank modelspoorcollega's  :P
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

Rangeerduivel








Die is blijkbaar thuis afgestapt met haar valieske...ze mag naar hier komen! :D ;)






















[/quote]

Metpetergaathetbeter

Rudy in jou had ik dat nooit gezien dat oude snoeper zijn ! :o ;D
Groeten Peter ;)

PS volgens mij zou je ze nog gaan halen ook ! ;D

Koen


CiteerRudy in jou had ik dat nooit gezien dat oude snoeper zijn !

... en gelijk heeft hij. Genieten van de mooie dingen des levens  ;D  ;D  ;D

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 september 2013, 11:46:09 AM
Rudy in jou had ik dat nooit gezien dat oude snoeper zijn ! :o ;D
Groeten Peter ;)

PS volgens mij zou je ze nog gaan halen ook ! ;D


Je kent dat gezegde toch,over wie er allemaal een groenblaadje lusten...

't is niet omdat je slechte tanden hebt,dat je niet meer mag eten!

;D ;D ;)

Chrisrail

#458
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

mark7758

Citaat van: ward op 24 september 2013, 22:03:35 PM
Nog een reeksje voor het slapengaan, ditmaal met belgisch materieel..


Foto's er even uit gehaald.

Als ik al dat schoons zie moet ik dringend wat meer m'n camera gaan bovenhalen en eens wat andere modellen gaan fotograferen..
Doch even voor de spoor(model) fanaten onder ons die met fotografie een nieuwe hobby hebben gevonden..
Opletten wat en waar m'n fotografeert, spoorwegdomein blijft nog altijd 'privé' en verboden terrein..

Nog een fijne avond!

Heren en Dames fotografen.

LET OP. Het fotograferen van NS/CFL/NMBS personeel is strafbaar zonder hun schriftelijke toestemming.
(Hier kan de fotograaf en de site problemen mee krijgen.) Meestal kan hier iets van vinden op de site van het bedrijf.

Indien men de schone dames vooraf en schriftelijk toestemming heeft gevraagd. Dan heb ik niets gezegd.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janieburton

Citaat van: mark7758 op 25 september 2013, 12:25:10 PM
Citaat van: ward op 24 september 2013, 22:03:35 PM
Nog een reeksje voor het slapengaan, ditmaal met belgisch materieel..


Foto's er even uit gehaald.

Als ik al dat schoons zie moet ik dringend wat meer m'n camera gaan bovenhalen en eens wat andere modellen gaan fotograferen..
Doch even voor de spoor(model) fanaten onder ons die met fotografie een nieuwe hobby hebben gevonden..
Opletten wat en waar m'n fotografeert, spoorwegdomein blijft nog altijd 'privé' en verboden terrein..

Nog een fijne avond!

Heren en Dames fotografen.

LET OP. Het fotograferen van NS/CFL/NMBS personeel is strafbaar zonder hun schriftelijke toestemming.
(Hier kan de fotograaf en de site problemen mee krijgen.) Meestal kan hier iets van vinden op de site van het bedrijf.

Indien men de schone dames vooraf en schriftelijk toestemming heeft gevraagd. Dan heb ik niets gezegd.

Er bestaat portretrecht voor iedere persoon dwz men mag niemand fotograferen of filmen zonder zijn uitdrukkelijke toestemming (er zijn een aantal uitzonderingen, waarvan één voorbeeld: men loop over de Grote Markt in Brussel en men maakt sfeerbeelden).

Waar men wel toestemming moet voor vragenis; en men maakt een reportage; als men op de markt iets koopt aan een kraampje en men filmt je duidelijk herkenbaar.

Zelfs als een bedrijf; waar je te werk bent gesteld; plubliciteitsfoto's of film wilt maken moet het bedrijf toelating vragen aan alle personeelsleden die eventueel op de foto's of in de film voorkomen.( ik weiger ook altijd om op foto's te staan die mijn werkgever neemt  bij het binnenkomen van eindejaarsreceptie)
 
 

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 25 september 2013, 12:14:13 PM




Ik bedoel natuurlijk de modelspoorbaan en nie da tunnelke.  ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

heb genoeg met één tunneltje te onderhouden verrevan twee of drie tunneltjes ! Hoewel  ;D
Groeten Peter ;)

dani

Ik kan maar 1 ding zeggen:  Rudy, jij snoeper, je hebt SMAAK !!!   Knap meiske !
Van de reeks foto's was dit ook degene die ik de mooiste vond (en dan heb ik het niet alleen over de belichting of de compositie !)
Als da juffertje haar trein mimst of hij heeft vertraging, wil ik ze graag gaan ophalen aan 't station.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Chrisrail

#463
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 25 september 2013, 13:31:32 PM
Ik kan maar 1 ding zeggen:  Rudy, jij snoeper, je hebt SMAAK !!!   Knap meiske !
Van de reeks foto's was dit ook degene die ik de mooiste vond (en dan heb ik het niet alleen over de belichting of de compositie !)
Als da juffertje haar trein mimst of hij heeft vertraging, wil ik ze graag gaan ophalen aan 't station.

Ja Dani,
Dat is tenminste een model op schaal...
Die anderen zijn meestal kinderspeelgoed!

:P :P ;)