Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ESU H0 NMBS 8040...

Gestart door eve, 03 augustus 2013, 14:40:29 PM

LockyLuke

gisteren langs de esu stand geweest zo tegen 10u30 en geen lokje 80 gezien  :'( zelfs geen protomodel

Eddytje

Zou het dan toch waar zijn dat het wachten geblazen is tot 2014?

boby

het was gepland voor het einde van het jaar

loco

Het model was er niet te zien, en het was ook niet onderweg naar hier. Het wordt pas tegen het einde van dit jaar verwacht. Wel was er een V60 van de DB in blauwe uitvoering.

doomslu

Bericht van de importeur van ESU:

ESU meldt ons net dat, bij een bepaald Duits model uit de V-60 serie, vastgesteld werd dat zich mogelijks enkele problemen vertonen op het niveau van de lichten en borstwering. (< 0,5 %).
Dienaangaande wenst ESU eerst alle locomotieven uit de ganse V-60 reeks te controleren alvorens deze uit te leveren.

Daarom wordt de levering dus even verdaagd. Zodra wij meer informatie hebben over een mogelijke leveringsdatum, wordt U op de hoogte gebracht.

Wij verontschuldigen ons in naam van ESU; doch ook wij verkiezen een top product uit te leveren zodat elkeen met volle tevredenheid kan genieten van zijn locomotief.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

trouwens al een 8040 gezien ingevoerd uit Duitsland !

groeten Peter ;)

Peter

In Duitsland is de V60 uitgeleverd geweest, maar er zijn dan ook veel klachten.
Esu heeft wijselijk besloten de modellen die de kopers terug naar de winkel brachten terug te nemen en eerst alle
problemen (en dat waren er een paar) op te lossen.
Ik vind dit een goede oplossing, zodat de toekomstig leverbare modellen perfekt in orde zijn.

Dat er problemen aan nieuwe modellen zijn komt niet enkel bij ESU voor, maar ook andere merken hebben
hun portie tegenslagen op dat gebied  gehad (Brawa, Roco, Märklin, LSM enz.  en zelfs de 5523 .
Dit kan nu eenmaal gebeuren en zolang het merk al die problemen oplost is er eigenlijk niets aan de hand, en is het een teken van goede service.
Daarom, beter nog wat wachten en ineens een perfekt model krijgen
Met vriendelijke groeten
Peter

Eddytje

Heb het filmpje eerder vandaag ook bekeken... Als ik dit zie :P ik kan niet wachten tot ik hem heb...

doomslu

De loc is schitterend, maar als ik maar dergelijke kwaliteit zou kunnen bereiken zou ik mijn filmpjes niet op Youtube durven zetten...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Mattias

De treinbestuurder is blijkbaar een sigaret aan het roken...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Rangeerduivel

Mooi lokje,maar dat rookpluimgedoe zou ik maar achterwege laten!
Ofwel doe je't goed,of je laat het gewoon.
Als een (echte) dieselmotor zulk type rookpluim geeft,wil dat zeggen dat er echt iets mis mee is... ::)
Voor een stoomlok vind ik het er nog (net) doorkunnen

;)

Peter

In de nieuwe Miba staat een uitvoerige test van de lok, Wel de Duitse V60 versie.
Lijkt nu wel perfekt in orde.
Met vriendelijke groeten
Peter

boke

Heeft iemand de loc al in bezit? En rijdt de loc nu ook over Rocoline wissels? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat bepaalde locs van ESU op dit type wissels kortsluitingen veroorzaakten. Hopelijk is dit euvel bij nieuwe esu-locs voortaan verholpen.

Groeten,

janieburton

En wat zou de prijs zijn?