Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

vanmiegroet

Citaat van: Havoc op 31 januari 2022, 17:00:24 PM
Proficiat. Een droomjob? Ik zal er ook eens werk van moeten maken....
Citaat van: just4fun op 01 februari 2022, 13:16:18 PM
Succes!
Paul

Merci mannen  :D

Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2022, 14:09:32 PM
Zonet vernomen dat ik geslaagd ben voor mijn thesis met een 14 op 20. Dat wil zeggen dat ik eindelijk kan afstuderen als historicus aan de Vrije Universiteit Brussel!
Ha, gefeliciteerd  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

SuSke

#4262
Alan, gefeliciteerd en nu op naar de echte wereld als historicus.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2022, 14:09:32 PM
Zonet vernomen dat ik geslaagd ben voor mijn thesis met een 14 op 20. Dat wil zeggen dat ik eindelijk kan afstuderen als historicus aan de Vrije Universiteit Brussel!

Proficiat
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

pakje via BPost van een eBay verkoper.

Mooie  Marklin 39605 SBB 460 078-9.   Een niet zo vaak te koop aangeboden modelletje.
De zoveelste in mijn reeks van Re460 lokomotieven.   
Vitrinekast komt mooi vol met allemaal verschillende livreien van dezelfde lok.





en Deze zal je NERGENS te koop vinden want is een eigen ontwerp en realisatie , enig in de vitrinekast.

Helaas van voor de  airbrush periode, dus misschien doe ik 'm nog wel eens opnieuw.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2022, 14:09:32 PM
Zonet vernomen dat ik geslaagd ben voor mijn thesis met een 14 op 20. Dat wil zeggen dat ik eindelijk kan afstuderen als historicus aan de Vrije Universiteit Brussel!

Proficiat !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Pierre

Groet Pierre.


Boemeltrein

Als je zo gek bent op de Re460 in allerlei livreien dan zal deze site je interesseren. Hij heeft er ook eentje in Milla-Livrei. Jullie zijn collega's ;) http://www.hausin.com/roland/H0_Custom_Painted.htm

Metpetergaathetbeter

#4269
Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2022, 14:09:32 PMkan afstuderen als historicus aan de Vrije Universiteit Brussel!
eigenlijk kun je spreken van een historisch moment  ;D ;)btw Gefeliciteerd !

dani

Citaat van: Boemeltrein op 01 februari 2022, 18:25:48 PM
Als je zo gek bent op de Re460 in allerlei livreien dan zal deze site je interesseren. Hij heeft er ook eentje in Milla-Livrei. Jullie zijn collega's ;) http://www.hausin.com/roland/H0_Custom_Painted.htm
mooi werk levert die zeg.. maar zoals ik meen begrepen te hebben allemaal  "one-off" modelletjes.    super
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Citaat van: Alan On Track op 01 februari 2022, 14:09:32 PM
Zonet vernomen dat ik geslaagd ben voor mijn thesis met een 14 op 20. Dat wil zeggen dat ik eindelijk kan afstuderen als historicus aan de Vrije Universiteit Brussel!
Proficiat!
Nu op zoek naar passend werk: succes.
Paul

raf

Gisteren met de zelf gemaakte poets wagon een hele dag gereden zonder een probleem .
Ja je kunt ze kopen maar ik had een oude rail gum waar de kopse kanten versleten waren
Ik had er een stukje afgesneden en dacht "zonde om weg te gooien".
Ik had ergens eens iets gezien van iemand die een ingewikkelde constructie gemaakt had van een oude wagon met veertjes en palletjes enz.
Maar dat vond ik te omslachtig dus het moest gemakkelijker kunnen .
een oude wagon die ik nog had liggen met plastieke wielen en assen leek me hier uitermate voor geschikt.


dus dat is het geworden en het werkt voorltreffelijk
gr raf
ps vandaag eentje maken voor de puco baan
en op de gum is na de foto nog een blokje geplakt dat hem beter in het midden houd .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Twee koelvinnen voor de versterkers geboord en alle gaten zitten op de goeie plek. Soms is een mens rap content....

Citaat van: raf op 20 februari 2022, 08:19:07 AM
Gisteren met de zelf gemaakte poets wagon een hele dag gereden zonder een probleem .
Ja je kunt ze kopen maar ik had een oude rail gum waar de kopse kanten versleten waren
Ik had er een stukje afgesneden en dacht "zonde om weg te gooien".
...
gr raf
Goed gevonden. KISS!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

#4274






Ok hier wagon nummer 2 .er moet nog twee blokjes lood bij
Het is niet mijn idee ik heb het ooit ergens gezien alleen ik weet niet meer waar.
De laatste foto is er eentje waar ik de wagon eventjes 20 cm over en weer heb geduwt.
Het midden stuk kan omhoog veren om over wissels en dergelijke te gaan .
Er zit een stop randje aan zodat het stuk bij het opheffen van de wagon er niet uit duikelt



En dit is nummer 4 in de rij van de onderhouds trein.
Een magneet er onder om allemaal metalen rommel die los gekomen is op te pikken .
Of het gaat werken dat valt te bezien ik moet alleen er nog normale koppelingen onder krijgen .
https://youtu.be/fI9cu4LpVIM
Hier het filmpke van de poets trein .
De reeks 55 heeft helemaal geen probleem deze te trekken al hoor je aan de darpol wel waar de baan nog niet proper genoeg is .
Zo al met al maakte dit mijn dag weer goed

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.