Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

loebaske


Plaats je ook een beeld verslag Michael ?

raf

#2971

veel gereden en deze loco's hebben wel een verschil in decoder
de 600 die moet ik voor analoog op 0000 zetten en die 64 die kan gewoon op zijn adres blijven staan
wel raar maar het werkt dus wel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Leuk als je eens 'gewoon' kunt rondrijden. Het hoeft niet altijd knutselen te zijn...  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

hoi luc
manueel met 4 treinstellen waarvan 1 de helft over de stop plaats staat waar nummer 2 moet stoppen
dan moet je wel efkes je gedachten der bij houden
ook in het station zijn enorm lange stop stroken dus dat is ook eventjes gewoon worden
want anders sta je 50 cm tot 1 meter voor het sein reeds stil en wil de achterop komende loco der gewoon in knallen
er is alleen dus manuele signalisatie op deze baan
maar dat maakt het juist plezant om er op te rijden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marctje

De kogel is door de kerk. Deelname aan de NMRA convention is een feit. Het hotel is geboekt, 4 nachten in het Derby congrescentrum zelf. Dus 26 oktober camionette huren en op weg naar Engeland met URHA.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

just4fun

Citaat van: marctje op 06 december 2016, 10:18:54 AM
De kogel is door de kerk. Deelname aan de NMRA convention is een feit. Het hotel is geboekt, 4 nachten in het Derby congrescentrum zelf. Dus 26 oktober camionette huren en op weg naar Engeland met URHA.
Proficiat, Marc

raf

20 pompen binnen gekomen dus ik kan weer een tijdje verder
het is niet voor de pompen maar wel voor de motoren die er op zitten
in de Rc gebruiken wij nogal veel het type 400 motor en deze zijn na het failliet van de grootste leveranciers een rare tijd geworden
op die pompjes zitten 380 type motoren en die komen qua afmetingen en kracht goed overeen met die  400 type's
en ze kosten haast niets want een pomp kost 2 euro en een 400 type kost al snel 10 of 15 euro
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

dan zal er toch wel wat verschil op zitten denk ik.   Als de motor 5 of 7 keer meer kost dan een motor met een pomp er bij, dan is ert toch verschil.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

toerental onbelast van die pomp-motorkes ligt tot een 5000 rpm lager > bij de chinees kosten die < 1.00€/st... heb die oefening vroeger ook al eens gemaakt... :)

raf

ja dat er een verschil is dat zal maar jammer zijn als die er niet zou zijn voor die prijs
maar het is dat met dat verschil te leven is in de toepassing die wij gebruiken

als je moet kiezen tussen motoren met een verschil van 5000 tussen twee motoren of je maakt de keuze tussen motoren die allemaal 5000 toeren lager liggen dan kies ik voor het laatste
want een boot met twee motoren gaat dan wel minder snel varen (het is geen speed boot)maar hij gaat tenminste niet naar een kant trekken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

#2980
Ik heb op mijn 'kerstbaan' de stoute schoenen aangetrokken om de ATF truc toe te passen.
Op mijn grote baan heb ik geen voedings problemen.
De loc reed schokkerig over de baan en wilde pas bij een spanning van 50% op de regelaar regelmatig, maar natuurlijk veel te hard, rond rijden.
De kerstbaan is een klein ovaaltje met één loc en drie wagons
Door het reinigen van de rails loopt het een en ander weer zoals het hoort, ik kan nu zonder problemen met de regelaar op 20% stabiel rijden.

https://youtu.be/6368V1Zw7tg

Helaas had ik niet op tijd alle spullen binnen om het baantje via een ESP8266 + poweramp te sturen.
Dat wordt de 2017 update.
Dus Dani je kunt alleen nog maar van je eigen treinen genieten.

grt Piet.

dani

je kan natuurlijk de sturing verder bouwen nu en dan volgende week inbouwen ....

Uitvluchten, uitvluchten....  LOL
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 08 december 2016, 08:38:56 AM
je kan natuurlijk de sturing verder bouwen nu en dan volgende week inbouwen ....

Uitvluchten, uitvluchten....  LOL

Nee dat kan niet want er staat nu een kerstboom op het platform.

Dus ik kan er niet meer bij de komende weken, om de spullen onder de baan te bouwen. :P
En ook de 3v3 regulators zijn nog niet binnen.

grt Piet.

Michiel

Kerstbaantje met -boompje ziet er leuk uit! En je bent goed op tijd!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Citaat van: PietB op 08 december 2016, 10:03:12 AM
Nee dat kan niet want er staat nu een kerstboom op het platform.
Dus ik kan er niet meer bij de komende weken, om de spullen onder de baan te bouwen. :P
En ook de 3v3 regulators zijn nog niet binnen.
Jammer, maar dan is de verrassing volgend jaar nog zo groot :-)
Maar wie weet wat voor nieuwe tehcnologie ze tegen dan weer hebben bij uitgevonden :-) :-).


Mooi baantje, en indrukwekkende boom , Pieterman !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.