Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

efl045

Citaat van: raf op 17 maart 2016, 09:06:00 AM
dus nu opzoek naar een toestel van rond de 100 euro want echt meer geef ik daar niet aan

Citaat van: raf op 19 maart 2016, 09:37:46 AM
camera terug gevonden in mijn broek gisteren avond
oef dan toch niet verloren dat scheelt een paar 100 euro aan een nieuwe kopen

Je ging er dus meerdere kopen  ;)

pandur

Citaat van: raf op 19 maart 2016, 09:37:46 AM
Zit er dan zo veel in jouw broek dat je de camera maar per toeval terugvindt?

:D  :D  :D
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

raf

nee ik wilde er maar eentje kopen maar hier kwam ik in de winkel haast op 200 euro uit terwijl ze op het net voor een 140 en minder te koop stonden

en nee dit is een broek die ik alleen aan doe om op de club te gaan werken en dat is 1 keer in de week
dus ik was thuis gekomen en had de broek op de stoel gelegd omdat ik die maar 4 keer in de maand aan doen en ze niet zo vuil word was mijn madam deze maar 1 keer in de maand
daar ik dus die broek niet meer had aan gehad heb ik er dus ook niet meer naar omgekeken
deze broek heeft zakken tot aan je knieën dus ja er kan veel in

nu het filmpke

https://www.youtube.com/watch?v=kaZgp01jRDA

eerst problemen met het instellen van de delta decoder omdat ik thuis analoog rij had deze loc nog nooit digitaal gereden en ja natuurlijk da papierke niet bij met hoe de decoder moet staan want delta is beperkt
na een tijdje de loco los te hebben gereden en een kleine smeerbeurt reeds hij mooi langzaam zijn rondjes op een van de club banen

dank aan danny die me wees op hoe en waar te moeten smeren want dit is geen gewone marklin motor die hier in zit
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Als ik mijn camera in mijn broek steek, dan zakt die af :D Zo zie je maar dat soms dingen te klein kunnen zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

of uw broek is te groot of het ventje dat er in zit is te klein
ja johan je kunt het wel degelijk van verschillende kanten bekijken

mijn fototoestel is inderdaad geen te grote maar moet het altijd zo een luxe ding zijn waar je eerst een hele boel instellingen moet aan doen .
pakken en foto maken of direct filmpke opnemen vind ik even goed .
en ok die van u zal betere foto's nemen maar om ze op een forum te plaatsen met max 256 kleuren resolutie zie ik echt geen verschil
en ik ben geen fotograaf en zal dat ook nooit worden
al zijn er hier op het forum die echt wel mooie foto's kunnen nemen maar er zijn er ook waar ik soms bij denk ????

twee servo's onder de  baan  geplakt en afgeregeld
morgen de kruiswissel das een ander paar mouwen daar moeten als het niet lukt 4 servo's onder gezet gaan worden en hoe ik dat moet gaan doen dat moet ik nog eens goed bekijken want da gaat nie simpel worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: raf op 19 maart 2016, 16:08:11 PM
of het ventje dat er in zit is te klein
het welke ventje ?  ;D ;)

Havoc

Citaat van: raf op 19 maart 2016, 16:08:11 PM
of uw broek is te groot of het ventje dat er in zit is te klein
ja johan je kunt het wel degelijk van verschillende kanten bekijken

mijn fototoestel is inderdaad geen te grote maar moet het altijd zo een luxe ding zijn waar je eerst een hele boel instellingen moet aan doen .
pakken en foto maken of direct filmpke opnemen vind ik even goed .
en ok die van u zal betere foto's nemen maar om ze op een forum te plaatsen met max 256 kleuren resolutie zie ik echt geen verschil
en ik ben geen fotograaf en zal dat ook nooit worden
al zijn er hier op het forum die echt wel mooie foto's kunnen nemen maar er zijn er ook waar ik soms bij denk ????

Je moet dat niet zo serieus opnamen Raf. Mijn broeken spannen, het ventje is te dik. Mijn camera's geraken trouwens niet in een broekzak. Ik ben nog steeds in het filmtijdperk en gebruik dan ook camera's waar je alles zelf moet aan instellen, vaak nog met aparte lichtmeter. Maar ik heb er ook eentje die alles automatisch doet. Voor snel een foto van iets te nemen de laatste, voor me te amuzeren met foto's nemen de eerste soort.

En het blijft de fotograaf die foto's neemt. De resultaten die ik haal zijn een belediging voor de toestellen die ik gebruik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

mijn zaterdag werd goed gemaakt door een dagje Aachen,   lekker middageten, 2  Sprinter Mehano e-loks, 1  Märklin G2000 , een Märklin torpedo wagen en nog wat kleine spullen, maar vooral een dagje weg met vrienden en mijn madam...

En straks wordt mijn zondag OOK nog goed gemaakt door een bezoekje aan de OVMV  opendeurdag met mijne makker Bompa-Trein :-)     Wie weet wat is er daar nog te scoren :-)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 20 maart 2016, 09:01:52 AM
mijn zaterdag werd goed gemaakt door een dagje Aachen,   lekker middageten, 2  Sprinter Mehano e-loks, 1  Märklin G2000 , een Märklin torpedo wagen en nog wat kleine spullen, maar vooral een dagje weg met vrienden en mijn madam...

En straks wordt mijn zondag OOK nog goed gemaakt door een bezoekje aan de OVMV  opendeurdag met mijne makker Bompa-Trein :-)     Wie weet wat is er daar nog te scoren :-)
Leuke verjaardagsfeest en bovendien die vele cadeau's en blijkbaar blijven ze maar komen,  ;D ;) 't is U gegund !

OlivierV

Citaat van: dani op 20 maart 2016, 09:01:52 AM

En straks wordt mijn zondag OOK nog goed gemaakt door een bezoekje aan de OVMV  opendeurdag met mijne makker Bompa-Trein :-)     Wie weet wat is er daar nog te scoren :-)
Der staan toch enkele handelaren. Links en rechts wat interessants te zien maar had geen zin om €200 te spenderen aan een nieuwe loc. (nochtans wel mijn goesting zien liggen (laatste type 26 van Roco in promo)).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: OlivierV op 20 maart 2016, 09:13:58 AM
geen zin om €200 te spenderen aan een nieuwe loc.
Ja, op een studenten budget kan ik me inbeelden dat je daar niet staat om te springen.  Maar hou vol, maak je studie af en dan kan je een leuke job vinden waardoor je die treinen kan kopen aan de lopende band :-)   

... als dat geen stukje zondagse pep-talk is zeg !  :) :-) :-)   LOL



PS/ die EuroSprinterkes van de Mehano "Prestige" reeks  waren bij Hünerbein in "opruiming".     59 €  (ipv 135) voor de  DC  versie en  69 € (ipc 169) voor de  DCC of AC-Digi modellen.  Jammer wel voor "bompa trein" waren er de DC modellen (of DCC ook ) enkel nog in het roze en de AC enkel in het geel...   Dus we hebben ons elk een "dubbele" gekocht en dan kappen verwisseld.  4 minuten werk en we hebben beiden de 2 kleurversies in ons spoorsysteem :-)    Fijn als je een "kompaan" mee hebt om zulke dingen mee te doen.      De Decodrkes zijn  ESU  LoPi 3 versies en doen het goed, al moet je van Mehano op deze reeks voor deze prijs geen super loks verwachten.   Maar ze zijn heel stil, rijden vlot, hebben LED lichtjes, kruipen als de beste en smoelen nog leuk ook !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

hallo Johan ik pak dat ook niet serieus op en er had een LOL moeten staan .
maar ik denk dat er een verschil is tussen camera en fototoestel al begint dat met de huidige toestellen te vervagen.
ik heb een sony camera maar daar kan ik ook foto's mee nemen terwijl dat ding eigenlijk bedoelt is om te filmen .
dan heb ik een canon ixus foto toestel waar je ook mee kunt filmen daarom misschien de verwarring .
het ging dus over die canon ixus die ik verloren was en dat is dus zo een snel klaar ding.

de sony HXR-NX3/1 daarentegen is een ander paar mouwen .die sleep je niet graag mee met zijn 2.54 kilo zonder de extra's (hardeschijf HVR-DR60).
daarom loopt mijn pa daar meer mee rond dan ik zelf en maakt hij mooie filmpkes van waar hij op verlof gaat .
die mogen we dan zo een 3 a 4 keer per jaar bekijken LOL (zolang hij dit nog kan doen in goede gezondheid ben ik blij voor hem).

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Mijnen dag is goedgemaakt door te ontdekken dat ik de onderdelen (in messing en de geëtste)van Jocadis versie 51 model kan gebruiken bij verbouwen voor spoor O model.Hoe een cirkel toch schoon rond kan zijn hé?
Den Eric.

marctje

ook hier een goede dag vandaag: ik ben met oude aandelen, die ik gevonden had in een bananendoos met boeken (gekocht voor 1 €) en die ik ergens verkeerd had weg gelegd, naar een beurs geweest in de Crown Plaza om te laten schatten. Opbrengst onverwacht 100 €. Dit wordt gebruikt voor mijn minibaantje.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

janieburton

Citaat van: OlivierV op 20 maart 2016, 09:13:58 AM
Citaat van: dani op 20 maart 2016, 09:01:52 AM

En straks wordt mijn zondag OOK nog goed gemaakt door een bezoekje aan de OVMV  opendeurdag met mijne makker Bompa-Trein :-)     Wie weet wat is er daar nog te scoren :-)
Der staan toch enkele handelaren. Links en rechts wat interessants te zien maar had geen zin om €200 te spenderen aan een nieuwe loc. (nochtans wel mijn goesting zien liggen (laatste type 26 van Roco in promo)).

Olivier er bestaat ook zoiets als een studenten job of "weekendist" om geld te verdienen zodat je treintjes kan kopen. ;)