Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

loebaske

Ja Peter, dat is zowat de Rolls Royce in airbrush  ;) ;)

Peter

Zo duur zijn ze ook niet. Een 200 kost momenteel bij Artobi 92 euro, maar dikwijls kan je ze in aanbiedingen veel goedkoper vinden
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Was van plan om in Genk bij Artobi eens een nieuw exemplaar te kopen, als die daar aanwezig is....

Eens nodig om te investeren in nieuw materiaal en verfjes...

raf

dien boot die ik overlaatst terug heb gekregen waar de roeren zogezegd van afgevallen waren is buiten een paar kleine details klaar
https://youtu.be/6TKRTWE-3Jk

de boot ontlucht via de periscoop maar normaal slaat de pomp af voor dit gaat gebeuren
nu is dit nog uitgeschakeld omdat de eigenaar nu een visuele indicatie heeft dat de tank vol is
aan de kant hoor je de pomp maar een paar meter verder hoor je die niet meer
eindelijk kan de boot uit de shop naar de eigenaar en komt er een volgende op de helling
ik heb nog tot 31 september want dan is het terug treinen wat de klok slaat
gr raf
ps die extra loodjes zitten nu al reeds in de boot weg gewerkt hoor
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: raf op 19 september 2015, 16:03:27 PM
ik heb nog tot 31 september

Dat gaat dus nog hééééél lang duren  ;D  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 20 september 2015, 00:23:41 AM
Citaat van: raf op 19 september 2015, 16:03:27 PM
ik heb nog tot 31 september

Dat gaat dus nog hééééél lang duren  ;D  ;)
Daarom dat Raf zo veel meer kan dan wij...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

Dat het vandaag niet regende toen ik opstond. Dat maakte mijn dag reeds goed.
Den Eric.

Martin Welberg

Mara Harbor weer eens in het geheel op de poten..paar kleine dingen te fixen. Bijna klaar voor 3 shows in 3 weken..

raf

pracht dag gehad en veel naar de kloten gedaan
het is vandaag mogelijk geweest om 8 servo's op te stoken
dus goe bezig mijn gedacht
servo met metalen tandwielen dus zeer sterk maar oeps plastieke asjes made in china
dus er is van alles verkeerd gelopen maar ook veel goed gegaan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

... bericht gekregen dat mijn nieuwe laptop zo goed als klaar is.
Ze moeten enkel nog mijn data overzetten.  Ik ben eens benieuwd wat ik zal kwijt zijn met de "transitie"..

Ben al blij dat ik een nieuwe machine krijg want deze had zijn tijd gehad.
En eigenlijk ook wel best tevreden dat we terug naar Dell gaa, de HP machines bevielen me minder .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Wat vind je minder aan de HP Dani?
Ik sta op punt iets nieuws aan te schaffen en twijfel nog steeds tussen workstations van Dell en HP. Mijn oude Inspiron is tot op de draad (mechanisch) versleten (kan het scherm amper nog toe/open- klappen) maar werkt nog naar behoren. Ik heb de indruk dat HP mechanisch sterker is?

dani

wel, om te beginnen het "verzonken" keyboard van de HP.  (wij gebruiken hier op 't werk de EliteBook Pro series, voor de thuisgebruiker vrij duur maar voor bedrijven maakt dat minder uit omdat ze ze toch afschrijven).

De toestsenbordverlichting is heel fragiel en bij 7 op 10 al kapot...  Deze verlichting is een klein LED schijwerpertje dat uitklapt naast de webcam en gaat snel kapot.

Mijn laptop is nu 3,5 jaar oud en is al aan zijn 3de motherboard toe  (al 2 keer vervangen dus) en 2de harde schijf.  Nochthans ben ik geen "intensieve" laptop gebruiker want meest van de tijd staat hij hier op mijn buro om te werken.

De  WiFi modules die HP gebruikt zijn niet echt stabiel te noemen, maar de nieuwere generatie is gelukkig beter.

Verder de performantie van de HDD laat te wensen over.  De nieuwe hbben een  SSD en dat is al beter.

Wat ik dan wel HEEL goed vind  bij de HP is de batterij.  We gebruiken "extra cell" batterijen en die gaat heel lang mee.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

#2382
Gisteren een nieuwe GSM besteld voor dochterlief, vandaag staat deze in promo voor 20€ goedkoper.
Na een simpel tel heb ik 20€ terug gekregen.  (Dochter zal blij zijn, weer 20€ meer geld voor iets anders)
Dat is service en dit maakt mijn dag  :) :) :) :)

Dirky

thx Dani.
Hier op 't werk heb ik een Zbook 17 van HP. Keyboardverlichting zit nu onder de toetsen. Als ook de WIFI al beter is...


Met wat er tegenwoordig allemaal op de markt is zie ik het bos niet meer door de bomen...

dani

De   ZBook is natuurlijk een trapje hoger dan de EliteBook.
Dat is de "portable workstation" versie, dus dat zijn echte "engineers laptops", daar lopen hier de mensen van R&D ook mee rond.
Groot verschil met de Elite, geloof me.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.