Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

dani

meen je dat nu, Peter ?

Als ik jou was, zou ik meteen de duer open laten...  En vergeet niet je autosleutels op een goed zichtbare plek te leggen.

1. je volledige naam en adres
2. een teaser van "dure spullen in huis"
3. weten dat je een hele week niet thuis bent


Wat heeft een dief nog meer nodig ?  En geloof me, ze lezen tegenwoordig OVERAL mee....



Wel een mooie aanwinst, btw
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

#2356
Citaat van: Peter op 18 september 2015, 10:16:29 AM
...., in mijn jeugd door de Bundesbahn gesteunde, Pfiff-Klub, een soort fan klub maar dan over de spoorwegen....

De kans dat Peter dus daar nog woont is klein...

PS Dani,
vorige week was je naar de opendeurdag (tuinbaan) met Pupy en het voltallig gezin...
De aandachtige lezer weet waar je woont, ok uw adres is hier niet gemeld, maar beetje zoeken en klaar is kees (heeft juistgeteld 15 sec geduurd om uw naam in google te copieren en uw adres/tel te hebben).
Als ze binnen willen, dan zijn ze toch binnen. We mogen dan nog zo voorzichtig zijn

Ben

#2357
Citaat van: dani op 18 september 2015, 10:27:15 AM

Wat heeft een dief nog meer nodig ?


Een sleutel van de voordeur misschien? Een beetje overdreven reactie, ik sta gewoon in het NL telefoonboek waarmee mijn adres bekend is, so what?

Gr, Ben.

Peter

CiteerWat heeft een dief nog meer nodig

Kode van de beveiliging,
Weten wanneer een buurman en zijn echtgenote beiden niet thuis zijn? (Hij SV en zij Politie ??

Als ze echt binnen willen komen doen ze dat toch, zelfs als de inwoners liggen te slapen
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 18 september 2015, 10:50:21 AM
CiteerWat heeft een dief nog meer nodig

Kode van de beveiliging,
Weten wanneer een buurman en zijn echtgenote beiden niet thuis zijn? (Hij SV en zij Politie ??

Als ze echt binnen willen komen doen ze dat toch, zelfs als de inwoners liggen te slapen
misschien ook wel waar, maar of het echt verstandig is een andere vraag, ook als ze niet binnen raken kan er aanzienlijke schade aan uw woning zijn, met te schrijven volgende week als ik even iets meer tijd heb, had een voorzichtiger oplossing geweest !  :-\ ;)

dani

Citeervorige week was je naar de opendeurdag (tuinbaan) met Pupy en het voltallig gezin...

3 weken geleden dan toch
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 18 september 2015, 12:57:47 PM
Citeervorige week was je naar de opendeurdag (tuinbaan) met Pupy en het voltallig gezin...

3 weken geleden dan toch

Wat een geluk!
Dan zullen misschien de inbrekers zich ook een week vergist hebben! ;D ;D

;)

philippe_007

valt te zien hoe je telt he,
vorig weekend was het opendeurdag in "het spoor"
het weekend er voor (dacht ik) in den tuin van...
dus vorige week was je niet thuis  ???


dani

vorig weekend was ik dus WEL gewoon thuis....  dan heb je niet goed gelezen.
Ach het maakt niet uit, je hebt gelijk...  ze kunnen overal je gegevens vinden
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 18 september 2015, 13:00:51 PM
Dan zullen misschien de inbrekers zich ook een week vergist hebben! ;D ;D
Die breken hun benen hier van het moment dat ze binnen geraken......
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

krispy

Manne toch , niet zo somber denken

de trend tegenwoordig is niet zien of er iemand thuis is , ze doen het per omgeving en als je pech hebt ben je der bij , zelf al lig je in bed.

Hebben paar weken geleden ook prijs gehad , wij waren op vakantie , maar de buren niet , en die hebben dienne nacht ook bezoek gehad terwijl ze sliepen ( in totaal hebben 3 woningen eraan moeten geloven ) , overal hadden ze teven de auto van de inwoners klaar op de inrit geplaatst zodat snel ontsnappen geen probleem was , spijtig genoeg hebben ze mijn sleutels van de auto mee, wat me een bom geld heeft gekost om nieuwe sloten te laten steken + herprogrammering van de transponder die in de auto steekt

ook mischien goed om te weten is dat ze vooral uit zijn op stukken die in een rugzak kunnen ( geld , juwelen, geen smartfoons want te trasseerbaar , daartegen dan weer wel Ipad's en Ipods touch ,op voorwaarde dat er geen 3 G in zit , dure foto toestellen ( geen goedkope) , zelfde met video camera ( enkel de duurdere en klein in omvang zoals Go Pro )  , zodat ze snel weg zijn als ze betrapt worden .

Maar al bij al is men snel voor enkele honderden euro armer geworden , en wetende dat ze het voor puilschillen door verkopen

De grote stukken gebeurt meestal georganiseerd , want dan hebben ze ook vervoer nodig , wat mischien iets meer opvalt als je weet de die personen weg zijn.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bollen neus

Goeie dag gehad, heb een nieuw pistooltje kunnen uittesten voor spuitwerk,werkt zeer goed voor maar 16 euro te kosten.
Ook de nieuwe compressor in gang gestoken.
Den Eric.

philippe_007

En welk pistooltje was dit?
Zou nl ook eens een nieuw moeten kopen.

Peter

ik gebruik al meer dan 30 jaar een Badger 200 . Buiten een paar nieuwe dichtingen (tussen pistool en glazen potje) en een paar nieuwe
teflon buisjes (te verwaarlozen kosten) doet dit pistool nog altijd uitstekend zijn dienst.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Air-Brush kit BD-134 Model van "EP Design". Das uit Duitsland .
Den Eric.