Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

SuSke

Allee, in Indië zijn het de koeien, bij ons worden het de varkens.


Op de keper beschouwd, maakt dit een groot verschil ??  :( :o ??? :-[ :'( :-X
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Citaat van: raf op 27 augustus 2015, 10:28:04 AM
ik heb hier een marklin liggen die gesloopt mag worden maar of die er in gaat passen is de vraag

dit is geen marklin maar snel een foto van het net geplukt
gr raf
Nogal hoog vanbinnen heb ik gehoord. Zijn er geen Roco's?

Chrisrail

#2297
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

raf

hugo inderdaad deze is binnen nogal hoog want het zit helemaal vol
maar of ik me daar iets van aan trek is maar de vraag
ik heb deze liggen en hij is reeds aangepast
da wit metaal das shit om te zagen het lijkt wel lood zo plakt het aan de lint zaag
dan is er aan het chassis het nodige schuur werk moeten gebeuren want het was te breed
op een plaats moet je verdomd goed op passen of je raakt  de as van de anker en das niet de bedoeling
gelukkig had ik de motor gedemonteerd op voor hand
daarna heel het chassis met wd40 proper gespoten
maar het is gebeurt en de brossel rijd nog goed ook
https://www.youtube.com/watch?v=gAJ76ToYQC8&feature=youtu.be
snel filmpke geschoten maar hij is nog niet klaar want er komt nog een electronische omschakelaar in en dan moet de verlichting er nog in gebouwd worden .hopelijk is er ruimte genoeg voor een ledje
de brossel heeft maar 1 lamp maar ik kleef een rode led tegen de witte en dan heb ik toch van achter een sluit licht
ik hoor het wel wat jullie daar van vinden
de kleur is zeer slecht maar dat heb ik altijd met dat stom tl licht
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 27 augustus 2015, 11:46:52 AM
hugo inderdaad deze is binnen nogal hoog want het zit helemaal vol
maar of ik me daar iets van aan trek is maar de vraag
ik heb deze liggen en hij is reeds aangepast
da wit metaal das shit om te zagen het lijkt wel lood zo plakt het aan de lint zaag
dan is er aan het chassis het nodige schuur werk moeten gebeuren want het was te breed
op een plaats moet je verdomd goed op passen of je raakt  de as van de anker en das niet de bedoeling
gelukkig had ik de motor gedemonteerd op voor hand
daarna heel het chassis met wd40 proper gespoten
maar het is gebeurt en de brossel rijd nog goed ook
https://www.youtube.com/watch?v=gAJ76ToYQC8&feature=youtu.be
snel filmpke geschoten maar hij is nog niet klaar want er komt nog een electronische omschakelaar in en dan moet de verlichting er nog in gebouwd worden .hopelijk is er ruimte genoeg voor een ledje
de brossel heeft maar 1 lamp maar ik kleef een rode led tegen de witte en dan heb ik toch van achter een sluit licht
ik hoor het wel wat jullie daar van vinden
de kleur is zeer slecht maar dat heb ik altijd met dat stom tl licht
gr raf
Tof!
Voor die lampjes zijn er tweekleuren leds hé Raf

raf

nee hugo die zijn der niet bij die ik gebruik en als ze der zijn hoef ik ze nog niet
ik gebruik deze

want die schuiven mooi in die openingen in de lampjes van de loco's
en daar plak ik dan een ledje tegen wat meteen tegen gepoold word aan gesloten met zijn eigen weerstand
en zo heb ik meteen maar 2 draden van de kap naar het chassis nodig
als je bicolors koopt zit een kant aan elkaar en kun je met de schakeling die in mijn loco's zit niet doen
want zo schakelen die niet om

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Onderdeeltjes voor mijn verongelukte CAIB wagon waren binnen, deze rijdt nu weer rond zoals de beste.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: raf op 27 augustus 2015, 13:51:03 PM
nee hugo die zijn der niet bij die ik gebruik en als ze der zijn hoef ik ze nog niet
ik gebruik deze
want die schuiven mooi in die openingen in de lampjes van de loco's
en daar plak ik dan een ledje tegen wat meteen tegen gepoold word aan gesloten met zijn eigen weerstand
en zo heb ik meteen maar 2 draden van de kap naar het chassis nodig
als je bicolors koopt zit een kant aan elkaar en kun je met de schakeling die in mijn loco's zit niet doen
want zo schakelen die niet om

gr raf
Kan efkens niet volgen; je rijdt wisselstroom, klassiek zal ik maar zeggen, met een elektronische omschakelaar?
die bicolors zijn er ook in die buisvorm (tower leds genoemd dacht ik)
Ze hebben die ook met common kathode

raf

nee je hebt het niet juist
ik rij  3 rail gelijkstroom (pwm eigenlijk )met een elektronische omschakelaar
dus het omschakelen gebeurt nog steeds op over spanning zoals voorheen
alleen gebeurt dit nu door middel van pic prosessoren die de zaak sturen
en ik kan niet overal omschakelen op de baan
de ringbaan om het zo maar te noemen is eigen lijk gewoon opgebouwd met blok systemen die zich van de loco's niks aan trekken buiten dat ze moeten stoppen als het rood is .elk signaal krijgt data over de aan komende loco met of zonder sleep
zodat het signaal de rem en optrek snelheid weet en aldaar op kan reageren
nummertje van 0 tot 9 en 0 is een error dus telt niet mee
als het voorliggende signaal groen word en zijn trein is van het inloop en het stop spoor vanaf dan geeft hij aan dat het achterliggend e signaal groen mag worden en dan zend dat signaal weer de gegevens door van de loco zodat het signaal weer weet hoe deze zich gedraagt qua stoppen en optrekken
en zo gaat dit door op heel de ring baan .
stations is een ander verhaal en rangeer en verzorging depots weer een ander want hier kan wel achteruit gereden worden .en zijn er alleen meldingsblokken die ook meteen stop blokken zijn

voorts is er over heel de baan bezet melding zodat als er een wagon ergens blijft staan de elektronica dit detecteert 
dus ja qua elektronica een ingewikkelde baan maar voor mij niet echt nee

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

argilla

die bjlage van dat special reisje naar Turkie..... speciaal voor de lezers van modelspoorweg magazine.......trouwe abonnee van MSM


zo speciaal is dat nu ook weer niet . Deze morgen zat net hetzelfde bij mijn krant DM ...speciaal voor U als lezer van...... hahaha


Ja reclame...... >:(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Chrisrail

#2305
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

mijn dag is goed en mijn komend weekend ook ....


Vandaag zijn mijn Hamo magneten van ESU hier geleverd.  Ik had er 6 stuks besteld, 2 van elk type ... (2 voor  grote schijf collector, 2 kleine schijf en 2 trommel)

Nu kan ik eindelijk eens wat van die  oude DELTA lokomotieven gaan ombouwen, en er  de decoders in steken die ik hier nog liggen heb.   Ik had natuurlijk ook TAMS LD-W-32's kunnen bij bestellen, maar ik heb hier een stapeltje  (een stuk of 8..10)   decoders  voor gelijkstroom motoren liggen , dus was het goedkoper om gewoon enkele magneten te bestellen.   Het is een allegaartje van Uhlenbrock,  ESU  (LoPi 1, 2, 3, 4), TAMS  LD-G, en Roco (ik veronderstel ook UB's) door elkaar, maar ze zijn allen getest en werken naar behoren.    EINDELIJK zal mijn favoriete  gestroomlijnde BR3 ("Red Baron")  niet meer rijden als een oude natte krant.... althans dat hoop ik .


Die Delta decoders die ga ik dan hier of daar wel eens kunnen verpatsen veronderstel ik.  Of ik steek ze in één of ander oud (nu nog) analoog dingetje dat als pendeltreintje op de baan komt...     En eentje voor mijn draaischijf, dat zou ook wel eens kunnen lukken !!   Dan kan ik die misschien ook digitaliseren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

#2307
Mijn (onze) dag zal morgen weer goed zijn.
Eerst in de voormiddag, shoppen in Aachen, en in de namiddag naar onze vrienden "zum kaffeeklatsch" ;) in Linnich.
Even bij Hünerbein binnen gaan, want ik heb wat kleine dingen nodig (bv.antislipbandjes van Bemo enz.)
Morgen in de loop van de avond zijn we dan terug thuis   ;D ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 11 september 2015, 14:21:42 PM
Even bij Hünerbein binnen gaan,
'Even' ? Dat is me daar nog nooit gelukt !

Peter

Citeer'Even' ? Dat is me daar nog nooit gelukt !

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter