Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

wat maakte je dag wel dag naar de kloten (das een dorp in zwitsterland)
terug van de garage en de turbo van de auto is overleden of loopt op zijn achterste pootjes
daar gaat mijn volgende aankoop in modelbouw land alweer
gaat een paar duizend euro kosten om te herstellen en dan nog is het afwachten tot hij terug opnieuw kapot gaat
want meestal gaat de tweede ook kapot na 2000 km max
er moet echt zoveel vervangen worden dat het niet normaal is tot de carterpan aan toe
maar we zien het wel als hij volgende week binnen moet
de turbo is zowiezo kapot want er zit speling op de rotor (2 a 2 mm )maar dat gaat snel meer worden
ik heb de auto nog 2 keer nodig deze week en dan kan hij binnen voor herstelling

de ju toch
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Hallo...2mm speling op een turbo dat is geen speling meer. Dat moet rammelen dat het klettert. Als de tweede ook kapot gaat na 2000km is er toch iets anders aan de hand. Is dat soms een ford common rail? Zo een waar de olie langs de injecteurs omhoog gaat en er daardoor koolstof in de olie komt die de olietoevoer naar de turbo verstopt?

Voor deju hebben we ook een draadje :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Dit lijkt me inderdaad meer iets voor een andere rubriek.  ;)

Is de auto zelf ook niet geschikt voor de schroothoop?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

nee luc die is niet rijp voor de schroot hoop want met al zijn blutsen en builen blijven de mensen heel ver uit mijn buurt hahahaha
was vergeten melden dat mijn muur platen binnen gekomen waren en ik dus terug verder kan aan de loods
die motor is gewoon spijtig van het geld maar dat gaat goed komen

ja een 1.6  maar er is geen koolvorming aan de injectoren
daar is de motor volledig droog
wel roet vorming aan de gasklep
als je op het net zoekt kom je 1000 den gevallen tegen waar de tweede turbo ook direct na 2000 km terug kapot gaat
en het is geen ford motor maar een psa motor die ook nog in andere merken zit

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

2mm speling op een turbo ? Op een lager dat draait in een dun laagje olie bij 17000 en meer toeren ?
KLADDERADDANG !!!!   Dat gaat brokken geven.   Daarmee kom je rechtstreeks in het topic  " dedjuu toch..."


En back on topic.  Wat maakte vandaag mijn dag ?

Dat ze me speciaal vanuit de H.Q. in de U.S. heel vriendelijk vragen of ik een IT integratie project wil leiden.  Met de melding dat ik het "op mijn unieke en ludieke manier" toch altijd klaar speel, daar waar anderen er hun tanden op kapot bijten.      Een groter kompliment kon ik vandaag niet krijgen !!!!   (ook al heb ik nu weer 6 tot 9 maanden extra werk en stress, maar de voldoening is altijd nog zo groot).
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Ja, die hebben ook zo'n model. Volgens een gesprek met een verdeler van onderdelen (we hadden het over allerlei toestanden bij wagens, zoals koplampen die je enkel kan vervangen door het wiel af te halen) is het beste direct de motorkop (als ik me goed herinner) mee te vervangen omdat reinigen teveel kans heeft om een plekje te vergeten. Hij heeft een garagist die altijd de 2 tegelijk bestelt nieuwe turbo en nieuw... (is al even geleden en mijn geheugen is niet dat meer).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: dani op 04 november 2014, 22:04:00 PM
2mm speling op een turbo ? Op een lager dat draait in een dun laagje olie bij 17000 en meer toeren ?
KLADDERADDANG !!!!   Dat gaat brokken geven.   Daarmee kom je rechtstreeks in het topic  " dedjuu toch..."


En back on topic.  Wat maakte vandaag mijn dag ?

Dat ze me speciaal vanuit de H.Q. in de U.S. heel vriendelijk vragen of ik een IT integratie project wil leiden.  Met de melding dat ik het "op mijn unieke en ludieke manier" toch altijd klaar speel, daar waar anderen er hun tanden op kapot bijten.      Een groter kompliment kon ik vandaag niet krijgen !!!!   (ook al heb ik nu weer 6 tot 9 maanden extra werk en stress, maar de voldoening is altijd nog zo groot).

17000 toeren voor een turbo is stationair draaien....

En dat aanbod zou mijn dag helemaal niet maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: Havoc op 04 november 2014, 22:05:53 PM
17000 toeren voor een turbo is stationair draaien....

Wel ja,  ik tik toch  "en meer".   De tenen zijn lang vandaag.

Wat dat aanbod betreft...  tsja, de ene heeft meer trots in zijn werk dan de andere ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

haha maakt mijn dag toch nog

beslist om de turbo niet te laten herstellen en meteen een nieuwe auto te kopen

gaat goed komen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

proficiat Raf !  Al een idee wat het zou gaan worden ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Raf,
Bij een vrachtwagen gaat de turbo gemiddeld 6-à 700000km mee,(ja je leest het goed!)
Dus misschien een tip als je niet direct weet wat kopen... ;D
Je bent dan toch voor een tijdje gerust :D :D

;)

Bolje

Citaat van: Rangeerduivel op 05 november 2014, 09:44:04 AM
Bij een vrachtwagen gaat de turbo gemiddeld 6-à 700000km mee,(ja je leest het goed!)
Bwah, ...
't is afhankelijk wat voor werk (of baan) je er mee doet.
Als je veel lange afstanden rijdt (autosnelwegen) is dat waarschijnlijk wel zo.
De onze was waarschijnlijk al rond de 300.000 km stuk. Veel binnenwegenen en distributie doen alles veel rapper slijten.
Vele groeten,
Ronald

Rangeerduivel

Citaat van: Bolje op 05 november 2014, 09:52:38 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 november 2014, 09:44:04 AM
Bij een vrachtwagen gaat de turbo gemiddeld 6-à 700000km mee,(ja je leest het goed!)
Bwah, ...
't is afhankelijk wat voor werk (of baan) je er mee doet.
Als je veel lange afstanden rijdt (autosnelwegen) is dat waarschijnlijk wel zo.
De onze was waarschijnlijk al rond de 300.000 km stuk. Veel binnenwegenen en distributie doen alles veel rapper slijten.

Dat klopt Ronald,
Ik spreek hier uit ervaring,
en mijn ervaring bedraagt internationaal vervoer,dus lange (meestal autostrade)afstanden.
Maar met 300000km zou Raf toch ook al een tijdje gerust zijn ,niet? ;D

;)

PeterC

Mijn tickets aan het afdrukken en hopelijk maakt dit mijn dag!  Mijn nek is al gemasseerd zodat ik deze avond nog eens lekker kan headbangen  8)
Groetjes, Peter


raf

het word terug een focus klipper maar een 1.6 benzine met 85 pk
18450 euro maar met al de kortingen er af kom ik op een 11230 euro uit te betalen
komt nog biv bij kijken en dergelijke maar ik voel dat al gaat hij degelijk hersteld worden er nooit meer een goed gevoel bij ga hebben.
als ik nu een drukke straat wilde over steken en ik trapte de gas in dan was ik zeker dat hij snel de straat over zou gaan en als hij dus hersteld zou zijn zou ik twijfelen

van 95 pk diesel naar 85 pk benzine gaat geen groot verschil geven mijn gedacht
verzekering en tax + wegenbelasting gaan goed koper uitkomen dus ikke toch tevreden en in het juiste topic
madam koos de kleur (wit) ze mag ook iets te zeggen hebben over de wagen LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.