Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

Investeringsplan 2013-2025

Gestart door Jurgen, 01 augustus 2013, 23:46:28 PM

Jurgen

In dit Franstalige artikel heeft men het over een reactivering van lijn 45 tussen Trois-Ponts en Malmedy en over een lijn van Eupen naar Duitsland, ik veronderstel dat men daarmee lijn 49 tot Raeren en lijn 48 tussen Raeren en de Duitse grens wil bedoelen.


Als dit waar is vind ik het wel vreemd dat men van beide lijnen ondertussen een RAVeL gemaakt heeft. Het fietspad op lijn 48 is nog maar van begin dit jaar in gebruik en op lijn 45 heeft men in 2010 pas de sporen opgebroken en een fietspad aangelegd.
Ik ben trouwens niet de enige die het vreemd vind aan de reacties onderaan het artikel te zien.

Weet iemand meer over de plannen?
En/of wat vinden jullie ervan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Reactivering van lijn 45 lijkt me voor toeristische doeleinden te zijn, als je ziet welke lijnen destijds allemaal opgebroken werden en nu in de piekperiodes toch wel wat zouden kunnen opbrengen vraag je jezelf af of het toch niet allemaal wat te snel opgegeven werd. Al mogen exploitatiekosten zeker niet onderschat worden.

Maar het is inderdaad wel op z'n minst vreemd te noemen dat men daar opnieuw in zou gaan investeren na eerst heel de boel op te breken en een laag asfalt te gaan storten op sommige secties ja.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be