Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

zonder "naft" gevallen!

Gestart door Huugooke, 01 augustus 2013, 18:23:11 PM

janieburton

Citaat van: 2012 op 01 september 2013, 00:41:14 AM
de pukkelpoppers betalen hun tikets zelf he, dus de extra trein vervoerd betalende reizigers !!!

Ze betalen voor de gewone trein in de dienstregelling, en niet voor extra ingelegde treinen, deze extra treinen kosten extra aan personeel, verbruiken extra, enz....

Laat ze nog extra betalen voor hun "extra" trein, bij de prijs van een normaal ticket een extra  "service kost" om de de kosten van de extra treinen te bekostigen.

Idem dito voor Werchter en andere mega-evenementen.

De Lijn zou hun tickets ook duurder moeten maken voor hun extra bussen die ze inzetten tijdens zulke mega-evenementen.

Misschien ook nog een forse waarborg vragen aan de organisatoren om de schade te herstelen aan de bussen en treinen die gebruikt zijn tijdens deze mega-evenementen

OlivierV

Janie,

Een Pukkelpopticket kost zo'n 155 euro of 160, ik wil er vanaf zijn, 'k ben dit jaar niet geweest. Inderdaad wij nemen gewoon een trein uit de dienstregeling, vertrekken doen we uit Gent, dat is de rechtstreekse IC die via Brussen en Leuven naar Hasselt rijdt. Vanaf de woensdag voor Pukkelpop rijden er heel wat treinen die naar Hasselt rijden ook door naar het kleine station van Kiewit die dat normaal niet doen.

De Lijn en de NMBS zijn op die manier een soort sponsor van het festival. ;)
Dus laat het maar zoals het is, zo is het goed. Reken ook niet iedereen komt het het OV, er zijn er velen die met de auto komen ook hoor en schade aan de treinen of bussen, dat zie ik niet direct gebeuren, 't is niet dat als je daar op de trein zit naar Pukkelpop of een ander festival dat je daar de wagons begint af te breken, wel is het een heus avontuur om over die trekzakken en tenten naar het toilet te geraken en uiteraard ook voor de conducteur om zijn ronde te doen, dus een beetje lenigheid is nooit misplaatst.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Mattias

Citaat van: OlivierV op 01 september 2013, 09:52:44 AM
Een Pukkelpopticket kost zo'n 155 euro of 160, ik wil er vanaf zijn, 'k ben dit jaar niet geweest.

Vandaar dat je die 20 hebt gekocht..  ::) :D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Janie,

Een Pukkelpopticket kost zo'n 155 euro of 160, ik wil er vanaf zijn, 'k ben dit jaar niet geweest. Inderdaad wij nemen gewoon een trein uit de dienstregeling, vertrekken doen we uit Gent, dat is de rechtstreekse IC die via Brussen en Leuven naar Hasselt rijdt. Vanaf de woensdag voor Pukkelpop rijden er heel wat treinen die naar Hasselt rijden ook door naar het kleine station van Kiewit die dat normaal niet doen.

Dus laat het maar zoals het is, zo is het goed. Reken ook niet iedereen komt het het OV, er zijn er velen die met de auto komen ook hoor en schade aan de treinen of bussen, dat zie ik niet direct gebeuren, 't is niet dat als je daar op de trein zit naar Pukkelpop of een ander festival dat je daar de wagons begint af te breken, wel is het een heus avontuur om over die trekzakken en tenten naar het toilet te geraken en uiteraard ook voor de conducteur om zijn ronde te doen, dus een beetje lenigheid is nooit misplaatst.

Groet,
Olivier

Blijkbaar kan hier in België niets zonder sponsering. Waarom moeten NMBS en de Lijn Pukkelpop & Co sponseren?

Sponseren wil zeggen dat men geld geeft of diensten aanbied die de andere partij, hier de mega-evenementen niet volledig moet betalen of heel weinig moet betalen.

Deze mega-evenementen brengen de organisatoren veel geld op, je moet maar eens de geplubliceerde jaarbalanssen erop nakijken. Winst, Winst, Winst!

Gratis bestaad niet, enkel daarvoor gaat de zon elke morgend op!

Iets extra moet betaald worden!

Extra trein is dan ook extra service en moet in mijn ogen extra voor betaald worden, idem voor de bus.

Mbt tot de tenten en andere "brol", is er geen NMBS reglement dat zegt dat bepaalde items in een bagagewagon moet vervoerd worden en niet in het reizigersrijtuig? Door die tenten in het reizigersrijtuig te vervoeren wordt er onvrijwillig schade berokkend aan de rijtuigen en om deze schade te dekken zouden de organisatoren een forfetaire waarborg moeten betalen 

OlivierV

Citaat van: Mattias op 01 september 2013, 12:00:44 PM
Een Pukkelpopticket kost zo'n 155 euro of 160, ik wil er vanaf zijn, 'k ben dit jaar niet geweest.

Vandaar dat je die 20 hebt gekocht..  ::) :D
Die stond op mijn verlanglijst, dat is nog het goede van herexamens, nu volgend jaar ga ik sowieso terug hoor, dan maar wat minder treinen kopen.

Citaat van: janieburton op 01 september 2013, 12:17:30 PM
Janie,

Groet,
Olivier

Blijkbaar kan hier in België niets zonder sponsering. Waarom moeten NMBS en de Lijn Pukkelpop & Co sponseren?

Sponseren wil zeggen dat men geld geeft of diensten aanbied die de andere partij, hier de mega-evenementen niet volledig moet betalen of heel weinig moet betalen.

Deze mega-evenementen brengen de organisatoren veel geld op, je moet maar eens de geplubliceerde jaarbalanssen erop nakijken. Winst, Winst, Winst!

Gratis bestaad niet, enkel daarvoor gaat de zon elke morgend op!

Iets extra moet betaald worden!

Extra trein is dan ook extra service en moet in mijn ogen extra voor betaald worden, idem voor de bus.

Mbt tot de tenten en andere "brol", is er geen NMBS reglement dat zegt dat bepaalde items in een bagagewagon moet vervoerd worden en niet in het reizigersrijtuig? Door die tenten in het reizigersrijtuig te vervoeren wordt er onvrijwillig schade berokkend aan de rijtuigen en om deze schade te dekken zouden de organisatoren een forfetaire waarborg moeten betalen 

't Is niet dat ik nog specifiek rijtuigen voor bagage tussen treinen zie hangen + dat zou een enorme rompslomp en tijdsverlies zijn. De trein die ik normaal naar Pukkelpop neem is dikwijls zo'n 8 of 10 M6 rijtuigen lang die tegen dat hij in Brussel aankomt eigenlijk al vol zit. Tel eens op hoeveel tijd het zou kosten om alle bagage bv in een DMS te stoppen en er bij aankomst weer allemaal aan de juiste personen af te geven. Dat is quasi onmogelijk + de reden dat we vroeg vertrekken is om redelijk vooraan op de camping te liggen.

Daarenboven, de artiesten die op die festivals komen zijn ook lang niet allemaal even goedkoop. Ik zou echt niet willen weten wat bv. The Foo Fighters of Queens of the Stone age vragen.

Het is inderdaad een service en je vervoer naar het festival met openbaar vervoer zit in principe dus in je ticket inbegrepen, dit is trouwens enkel bij de grote festivals, dus Pukkelpop, Werchter en Graspop, de iets kleinere daar moet je betalen voor je vervoer.

Wat de schade betreft, festivalgangers moet je niet vergelijken met een bende voetbalhooligans die ruiten inkloppen en andere frivoliteiten uithalen.

Groet,
Olivier

chef garde

Citaat van: OlivierV op 31 augustus 2013, 19:44:31 PM

Wouter, toevallig maandag geen dienst op een trein van Brussel naar Gent of van Wichelen tot Brussel of van Gent tot Wichelen? :D
Aanvankelijk stond er een ritje Gent-Mechelen-Gent op het menu, maar heb gewisseld van dienst voor ritjes naar Eeklo ...

Klaas Zondervan

Een Pukkelpopticket kost zo'n 155 euro of 160,
En dan zijn er nog mensen die klagen als ze 15 euro moeten betalen voor een modelspoorbeurs. ???

Jurgen

Citaat van: Klaas Zondervan op 01 september 2013, 14:15:01 PM
En dan zijn er nog mensen die klagen als ze 15 euro moeten betalen voor een modelspoorbeurs. ???

Tja, ik kan je zeggen dat ik ook nog nooit een ticket gekocht heb voor een festival als Pukkelpop.
Ook artiesten die een concert geven zullen aan mij geen ticket verkopen.

Sommigen nemen ook speciaal een vakantiejob om zo'n ticket te kunnen kopen, heb ik ook nooit gedaan.

Mis ik iets? Volgens mij niet, sfeer maak je zelf en als ik mijn oren stuk wil doen..., euh, muziek wil horen dan zet ik mijn radio wel op.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: chef garde op 01 september 2013, 13:51:52 PM
Citaat van: OlivierV op 31 augustus 2013, 19:44:31 PM

Wouter, toevallig maandag geen dienst op een trein van Brussel naar Gent of van Wichelen tot Brussel of van Gent tot Wichelen? :D
Aanvankelijk stond er een ritje Gent-Mechelen-Gent op het menu, maar heb gewisseld van dienst voor ritjes naar Eeklo ...
Moet morgenvroeg naar Brussel, vandaar de vraag maar ge zult mij nog wel eens tegen het lijf lopen op de trein, zie maar dat de bestuurder niet zonder naft valt. ;)

Citaat van: Jurgen op 01 september 2013, 14:21:54 PM

Tja, ik kan je zeggen dat ik ook nog nooit een ticket gekocht heb voor een festival als Pukkelpop.
Ook artiesten die een concert geven zullen aan mij geen ticket verkopen.

Sommigen nemen ook speciaal een vakantiejob om zo'n ticket te kunnen kopen, heb ik ook nooit gedaan.

Mis ik iets? Volgens mij niet, sfeer maak je zelf en als ik mijn oren stuk wil doen..., euh, muziek wil horen dan zet ik mijn radio wel op.

Vakantiejob moet je er niet voor nemen, tegen dan is alles al uitverkocht, voor de grote festivals heb je je ticket best binnen de eerste weken dat de verkoop start. ;)
Ik vind het net leuk en ook tof om ze eens in het echt aan het werk te zien, uw oren kapotmaken daar kies je zelf voor, op de wei valt het allemaal reuze mee, pas in de tenten merk je het wel. Daartegenover wordt er nu ook veel meer muziek (il)legaal gedownload, dan is het minste wat je kan doen eens naar een concert gaan zien van die groep die je zo goed vindt.

Eigenlijk is dat een beetje veel, en eigenlijk ook niet, op een festival zie je groepen die ook grote sommen geld vragen. Nu ja als je iets wil dan betaal je het toch.

Jurgen

Olivier, illegaal downloaden is zo passé. Ik neem tegenwoordig gewoon de muziek op via de gratis digitale streamingkanalen zoals Spotify. Recordertje op de PC aanzetten, muziekje starten en als het gedaan is recodertje stoppen. Bestandje opslaan en voila, daar is de nieuwste single op mp3 van je favoriete groep!

Het is iets meer werk dan gewoon downloaden, maar je doet er helemaal niets illegaals mee. Bekijk het als het opnemen van de radio op een ouderwets cassetje, alleen iets moderner.
Maar ik wijk af van het onderwerp.

Van mij mag de pukkelpopganger gerust gratis op de trein. Volgens mij zit dat allemaal mooi in de prijs van je concertticket ingecalculeerd. NMBS en De Lijn krijgen waarschijnlijk ook een vooraf bepaald percentage voor de extra treinen en hun naam komt op de pukkelpop reclameaffiches. Voordeel, extra gratis positieve reclame voor onze vervoersmaatschappijen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Dacht ik ook.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 01 september 2013, 15:51:23 PM
Olivier, illegaal downloaden is zo passé. Ik neem tegenwoordig gewoon de muziek op via de gratis digitale streamingkanalen zoals Spotify. Recordertje op de PC aanzetten, muziekje starten en als het gedaan is recodertje stoppen. Bestandje opslaan en voila, daar is de nieuwste single op mp3 van je favoriete groep!

Het is iets meer werk dan gewoon downloaden, maar je doet er helemaal niets illegaals mee. Bekijk het als het opnemen van de radio op een ouderwets cassetje, alleen iets moderner.
Maar ik wijk af van het onderwerp.

Van mij mag de pukkelpopganger gerust gratis op de trein. Volgens mij zit dat allemaal mooi in de prijs van je concertticket ingecalculeerd. NMBS en De Lijn krijgen waarschijnlijk ook een vooraf bepaald percentage voor de extra treinen en hun naam komt op de pukkelpop reclameaffiches. Voordeel, extra gratis positieve reclame voor onze vervoersmaatschappijen.

Spotify doet hier ook goed dienst hoor, zelden download ik nog wat, wanneer ik werk dan zal ik mij wel een premium account aanschaffen en inderdaad zoals je zegt, ze staan mooi groot op de affiches en op de "doeken" boven de ingang en elders op het festivalterrein.

2012

Waarom mogen er geen gratis treinen naar Pukkelpop ? Uiteindelijk zitten de andere treinen overvol en is er weinig anders mogelijk. Als dat niet mag, dan mag je evenmin extra's inleggen naar de kust omdat de voorziene treinen vol zitten. De spoorweg is "openbaar vervoer" en heeft dus eerder een sociale functie ook.

B_Modelbouw

En van muziek al of niet illegaal aftappen van 't net, terug naar mazout tanken voor treinen ...

In de Antwerpse haven zijn er ook punten waar er naast de terminals een aftakking is voorzien naar een tank installatie,
dit behoord net zoals in Zeebrugge niet tot het spoornet noch tot de terminal (vreemde operatoren kunnen daar tanken).
Plannen van zulke installaties heb ik, maar kan ik niet publiek maken.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

Herwig

Dieselloctankinstallatie(s):
De loc-tankinstallatie met groen uithangbord   ( "G & V"  ?)  in Zeebrugge/Ramskapelle is te zien (& te fotograferen met tele) vanaf het schaduwrijke oostkustfietsknooppuntenroutefietsasfaltpad (!) naast en langsheen, aan de oostzijde, van het Leopoldkanaal.
Met in de onmiddellijke omgeving van de tankinstallatie: een stel oranje/rode 66/77-igers... .
(zelf al trappend vastgesteld tijdens de pas voorbije zonnige vakantie...)
Herwig