Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

zonder "naft" gevallen!

Gestart door Huugooke, 01 augustus 2013, 18:23:11 PM

2012

fotos van tankinstallatie te Merelbeke, foto gevonden op HGBTF forum

Er zijn 2 leidingen, zodat ter zelfdertijd ene op het linkse en het rechtse spoor kan tanken




Herwig

...duuidelijke foto van tankinstallatie diesellocs....

...van  1/1-voorbeeld...naar 1/87ste -schaalmodel, tijdperk  IV/V ?

Avondgroeten,  Herwig.


OlivierV

Ik herinner mij dat er te Gent-Zeehaven ook wel een tankinstallatie staat, al ziet die er veel kleiner uit.
Dat is uiteraard geen plaats waar je met een Reeks 41 naartoe rijdt. Het enige dat daar rondbolt zijn 77/78's om te rangeren, voor de rest 13's en 28/29's en class66's die je soms met een trein ziet vertrekken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Even een heel ander vraagje.

Vroeger was het alleen de NMBS die ging tanken in de Belgische dieseldepots, maar hoe gebeurt dat nu met de privé-operatoren? Ik kan me voorstellen dat zo'n tankbeurt niet gratis is en gezien de hoeveelheid die in zo'n tank kan is betalen met de kaart geen optie denk ik.  :o
Hoe wordt dit dan geregeld?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Private operatoren laten hun locs vullen aan de openbare weg.
Ze laten gewoon een vrachtwagen komen, die de tanks van hun locs vult.
Soms gebeurt het ook dat ze bij de vaste tankinstallaties gaan, maar dit is eerder een zeldzaamheid, voor als het dringend is...  ;D
Hoe het dan geregeld is, geen idee...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

doenitz

In zeebrugge bundel ramskappelle is er een nieuwe tankinstallatie waar je met je auto maar ook met je diesellocomotief kan tanken
als ik er eens langs passeer dan neem ik een foto van
 

2012

Citaat van: OlivierV op 07 augustus 2013, 23:21:28 PM
Ik herinner mij dat er te Gent-Zeehaven ook wel een tankinstallatie staat, al ziet die er veel kleiner uit.
Dat is uiteraard geen plaats waar je met een Reeks 41 naartoe rijdt. Het enige dat daar rondbolt zijn 77/78's om te rangeren, voor de rest 13's en 28/29's en class66's die je soms met een trein ziet vertrekken.

Waar is die dan ? ik meen te weten dat er daar geen is zunne ... de diesels gaan ook naar merelbeke om te tanken

OlivierV

Citaat van: 2012 op 08 augustus 2013, 20:05:24 PM
Citaat van: OlivierV op 07 augustus 2013, 23:21:28 PM
Ik herinner mij dat er te Gent-Zeehaven ook wel een tankinstallatie staat, al ziet die er veel kleiner uit.
Dat is uiteraard geen plaats waar je met een Reeks 41 naartoe rijdt. Het enige dat daar rondbolt zijn 77/78's om te rangeren, voor de rest 13's en 28/29's en class66's die je soms met een trein ziet vertrekken.

Waar is die dan ? ik meen te weten dat er daar geen is zunne ... de diesels gaan ook naar merelbeke om te tanken

5703+7712+7716 by Olivier Vleminckx, on Flickr

Niet ver van waar ik deze foto nam, of die pomp nog in dienst is weet ik echter niet. Foto is genomen, rechts van de seinhuizen als je met je trein van Gent DP komt. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

kan me niet voorstellen dat daar een tankinstallatie in dienst is eigelijk... zeker ben er niet van

ward

Tankinstallatie is in Gent Zeehaven wel degelijk in dienst.
Is eerder een kleine installatie die aangedreven wordt door een compressor.
In principe is het voorzien dat iedere (diesel!)trein volgens de beurtregeling / wanneer ze de WDT van Merelbeke binnenkomt getankt wordt. Echter kan er altijd wel iets mislopen waardoor ze langer moeten rijden, een trein in nood gaan halen, ..
Als je met meerdere MW41 ben kan je dan gerust verder, maar met ééntje heb je dan al rap problemen.
Ook slaan deze pompen zoals bij een auto vanzelf af, en kan er een enorm verschil zitten wanneer deze afslaan.
Nog even iets wat ik kwijt wou over het artikel.. Klagen en zagen over de spoorweg is gemakkelijk als er eens iets mis gaat.
De mevrouw in kwestie, had blijkbaar niet door dat ze met een dieseltrein reed (wat ik op zich al iets heel raar vind, maar goed), was niet slim genoeg om de volgende deur in haar station te proberen; maar een beetje sensatie gaan rondzaaien in de krant was ze wel slim genoeg voor.. Nuja, met alles van de moderne media 'kicken' er velen op..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Ze dacht zeker dat de stroom bij die van de sporen kwam.   ;D
Nu als je die MW41 neemt in Gent-SP en je kent niet echt iets van treinen dan kan ik begrijpen dat je dat niet direct doorhebt, maar goed, volgens mij als je naast die wasserette staat moet je toch wel doorhebben dat dat spul op brandstof loopt.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

chef garde

Citaat van: ward op 31 augustus 2013, 17:58:25 PM
Klagen en zagen over de spoorweg is gemakkelijk als er eens iets mis gaat.

De nagel op de kop! 

En niemand die dankuwel zegt voor de extra treinen vanuit zowat elke uithoek van 't land (en zelfs vanuit Luxemburg) naar Blankenberge en Oostende de laatste twee zomermaanden.  Of de extra treinen naar bv Pukkelpop en terug ...

OlivierV

Citaat van: chef garde op 31 augustus 2013, 19:37:09 PM
Citaat van: ward op 31 augustus 2013, 17:58:25 PM
Klagen en zagen over de spoorweg is gemakkelijk als er eens iets mis gaat.

De nagel op de kop! 

En niemand die dankuwel zegt voor de extra treinen vanuit zowat elke uithoek van 't land (en zelfs vanuit Luxemburg) naar Blankenberge en Oostende de laatste twee zomermaanden.  Of de extra treinen naar bv Pukkelpop en terug ...
Normaal zeg ik voor die van en naar Pukkelpop altijd dankjewel. Dit jaar niet.

Wouter, toevallig maandag geen dienst op een trein van Brussel naar Gent of van Wichelen tot Brussel of van Gent tot Wichelen? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: chef garde op 31 augustus 2013, 19:37:09 PM
De nagel op de kop! 

  Of de extra treinen naar bv Pukkelpop en terug ...

Waarom extra treinen naar Pukkelpop. Geen extra treinen inzetten naar Pukkelpop.

Straks ga je nog zeggen dat de NMBS die treinen gratis inzet en dat wij via de belastingen het vervoer moeten betalen van dat groepke Pukkelpopers.

Laat de organisator daar eens serieus voor betalen, die verdient aan zijn "festivaleke" zeer veel, zodus hij kan wel de NMBS zijn extra treinen betalen.
 

2012

de pukkelpoppers betalen hun tikets zelf he, dus de extra trein vervoerd betalende reizigers !!!