Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Groter kan niet meer.

Gestart door vlummens, 26 juli 2013, 20:46:24 PM

vlummens

De Union Pacific heeft beslist om Big Boy nr. 4014 terug te restoreren en rijvaardig te maken.

http://www.uprr.com/newsinfo/releases/heritage_and_steam/2013/0723_4014.shtml

Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

Huugooke

hopelijk maak ik nog mee dat hij rijdt! Daar wil ik de plas wel eens voor oversteken!

argilla

groter kan niet meer !

toch wel
en nog wel in ons eigenste landje. Ooit voor de USSR spoorwegen  willen bouwen door Tubize . Kijk maar eens in het boek van Phil Dambly ' vapeur en Belgique" blz 166  liefst 22 assen ! 6000pk breedspoor 1, 524 m

en het kleinere broertje met 15 assen heeft daadwerkelijk op de lijnen gereden. blz. 160 e.v. Dat er nog geen model van is uitgebracht snap ik nu nog  niet . Mastodonten van locomotieven maar mooi en krachtig !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

vlummens

Er zijn inderdaad nog grotere prototypes gebouwd maar daar zal er geen enkele meer van in dienst komen.
De big boys waren zeker geen prototypes, er zijn er 25 van gebouwd die tijdens hun leven elk meer als 1 miljoen miles (1 600 000 Km !) gereden hebben.

Met de Challenger 3985 heeft de UP trouwens nu al de grootste rijvaardige locomotief.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout