Bauen wie Brandl deel 2

Gestart door Peter, 26 juli 2013, 13:58:29 PM

Peter

Na het prachtige magazine Bauen wie Brandl is nu ook deel 2 verschenen.
De gekende meester in het bouwen van droombanen en landschappen doet in beide delen een uitvoerig uitleg met veel foto's over zijn landschapsbouw.
Een echte aanrader. Je hoeft niet echt de Duitse taal machtig te zijn om het meeste te begrijpen.

Met vriendelijke groeten
Peter

vyncky

Het tweede boekje is zeker interessant.
Heb het vorige week in de bus gekregeN.
Het duits is even wennen, maar met google translate erbij, heb ik toch al veel opgestoken. (in de eerste 5 pagina's  :P )

Het eerste heb ik niet. wat staat daar van onderwerpen zoal in?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Peter

Deel 1 gaat in hoofdzaak over het bouwen van een baan zelf, zoals de basis, de ondergrond, het gebruik van de verschillende soorten Styrodur, de ondergrond van de rails en het leggen en ballasteren van die rails.
Ondanks dat ik al wat jaren meedraai in de modelspoor hobby, heb ik (weeral) veel dingen geleerd
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Je moet als het past ook eens in die boekhandel/tijdschriftenwinkel achter in de feestzaal op de Meir in Antwerpen gaan kijken!

vyncky

goed om weten!

M'n pa zij dat er op de Sint Jacobsmarkt een magazine store was, Deze heb ik niet gevonden, en heb het vervolgens maar via 't net besteld.
Ik had het gekocht om wat bij te leren over het statisch begrassen.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

Heb ze beiden en nog een maar besteld, kijkje bij een ander in de keuken kan geen kwaad

Huugooke

Citaat van: vyncky op 26 juli 2013, 17:43:48 PM
goed om weten!

M'n pa zij dat er op de Sint Jacobsmarkt een magazine store was, Deze heb ik niet gevonden, en heb het vervolgens maar via 't net besteld.
Ik had het gekocht om wat bij te leren over het statisch begrassen.

Yannick
Die is jammer genoeg al een tijdje verdwenen. Jammer, want die hadden een ongelooflijke keuze!
Daar in de feestzaal hebben ze ook wel een flink rek vol!
Onder andere de boeken van dat Duitse tijdschrift-hoe heet-het-ook-al-weer.