Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

Favoriete spoorlijn

Gestart door Peter, 08 februari 2006, 15:21:40 PM

Peter

Wat is uw favoriete spoorlijn hier in belgie?
Ikzelf heb mijn hart verpand aan lijn 52 Antwerpen-Centraal-Puurs
Ondanks dat dit een rustige lijn is kon en kan je hier heel wat verschillende lokomotieven zien alsook verschillende treinstellen.
Als bewijs van de rust, hierbij een winters sfeerbeeld.

imghttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/Winterlijn52.jpg/img

Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

Voor mij is dat de lijn 122/123: Gent - Geraardsbergen - Braine-le-Comte
Vooral het stuk tussen Gent en Geraardsbergen: geen bovenleiding dus alles nog diesel, en bovendien slingert deze lijn door het mooiste stukje Vlaanderen.[;)]

Op de site van Sicco wordt deze lijn besproken.
http://www.dieselloconline.net/route_lijn122123.htm
Always be modelling!

55erke

Voor mij is dat (wat had je gedacht) lijn 24 Montzen-Aken [:D]
Zeer mooie spotplaatsen (wel heel bekend).
En het zalige gehuil van de 55ers die je van ver hoort Afkomen.
Voor zolang het nog duurt natuurlijk[;)]

Groeten
Johan

Bert

lijn 43 en lijn 24
lijn 43: de prachtige natuur waardoor deze lijn slingert
lijn 24: voor de 55, wat anders[8D]

matti

Ik denk dat de lijn 24 een van de favorite lijnen is voor de Belgische treinspotters . Ook voor mij is deze lijn de favoriet . Jammer dat er nu toch van die lelijke palen en draden boven komen [:(][xx(][V] Andere interesante plaatsen vind ik in en om de Antwerpse en Gentse havens . Merelbeke, Ekeren, ...

[8]

mark7758

Als lijn voor de lange afstand.
Lijn 24, 42 en 43 en dan door tot in Luxemburg stad.

Trois Ponts.

Luxemburg stad

Toen er nog goederentreinen reden. Gouvy.

Voor de zware goederendienst.
Lijn 125, 162,165 en 166.

Seraing

Hermalle Sous Huy

Als favouriet voor de rangeerdienst.
Lijn 214 en 285.

Lijn 214

Lijn 285
Plaatje doet meer als 1000 Woorden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

Amaai Mark,knappe foto's!![:p]

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Tom

Ik ken niet veel lijnen, maar lijn 154 Dinant-Givet springr er voor mij toch uit.
Jammer genoeg is deze lijn verleden tijd.
Tom

Jurgen

Voor mij de lijn achter in menne hof. [:D]
Afin, er ligt wel nog een school, een voetbalveld en nog een school tussen, maar ik kan ze wel zien vanuit mijn badkamer.
Enige probleem, er staan 3 grote bomen in de weg. En dan net op die plaatsen waar ik tussen de gebouwen door kon zien. [V]
Dus moet ik nu met de fiets tot daar rijden h?, da's dan weer goed voor de conditie. [^]
Het is de lijn tussen Leuven en Antwerpen of Diest. Lijn 36 dacht ik? Wie corrigeert?
Veel verschillend materieel rijd hier niet, maar als er dan eens iets speciaal langsrijd, is dat weer een eens zo grote belevenis. [:D][:p]
Zo is hier toch al eens een Duitse (dewelke weet ik niet) loc langsgereden. Maar ook verschillende toeristische stoomtreinen. Die hoor je dan van ver al afkomen en dan sprint ik gewoon tot ginder op mijn fiets. Meestal stond ik daar dan zonder camera, dus foto's noppes natuurlijk. En andere keren was ik dan gewoon te laat, dus nu kijk ik vanuit mijn badkamer, tussen de bomen door.
Maarre, de lijn in Aarschot, dewelke is dat nu?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

55erke

Wel in aarschot heb je er 2 eh
Lijn 16 Lier- Aarschot
Lijn 35 Leuven - Aarschot -Hasselt

Ik ga er ook regelmatig spotten en op het stuk Aarschot-Hasselt komt tog zeer veel goederen voorbij.
Die Duitse loc was waarschijnlijk een DB 225

Groeten
Johan

Peter

Kan ook een 218 geweest zijn. Die kwamen tot Antwerpen
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Van lijnen weet ik ook niet veel,het station van Mol,op 1 min. loop afstand,is voor mij eigenlijk al voldoende,veel afwisseling van goederentreinen,verder vertoef ik ook graag in Berchem,daar komt zo wat vanalles door h?,en in Mortsel ga ik ook regelmatig foto's trekken.

Gerolf

Ik woon vlakbij een bekend spotterspunt: de splitsing van de lijn Antwerpen-Lier en Antwerpen-Brussel, ter hoogte van Cantinckrode in Mortsel. Hier heeft Max Delie al heel wat fotookes genomen. Ikzelf nog niet [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

citaat:
Geplaatst door 55erke

Wel in aarschot heb je er 2 eh
Lijn 16 Lier- Aarschot
Lijn 35 Leuven - Aarschot -Hasselt

Wel, dan moet ik zeggen dat ze't alle twee zijn [:D]. Ik woon tussen het station en de driesprong in Aarschot.

Wat die Duitse loc betreft, hij had dezelfde kleurstelling als die van M?rklin art. nr. 3374. Ga eens kijken op hun website, dan kan je het zien. Misschien was het wel een 216.

En je hebt gelijk, er komen veel goederen voorbij, maar weinig verschillend tractiematerieel.
Reeks 22, 23, 77, 55, 13, 27, Deense neuzen, Duikbrillen, Klassieke tweetjes, Breaks. Tijdens de piekuren ook wel een reeks 21 of 27 met M5 dubbeldekkers. Als ik me niet vergis heb ik ook al I6 of I10 rijtuigen gezien, van ver lijken die te hard op elkaar.
Ik denk dat ik er nog een paar vergeten ben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.