Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Keerlus

Gestart door patri, 08 februari 2006, 10:52:25 AM

patri

Hallo,
In mijn baanontwerp (fleischmann) zijn er twee keerlussen aanwezig, hoe los ik dit probleem praktisch op?
(P.S.van electronica heb ik weinig kennis)


mark7758

Rij je Digitaal of Analoog?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

patri


Peter

Heel eenvoudig!
Zowel Lenz als nog anderen hebben voor digitaal een zogenaamde keerlus schakeling. Werkt als een fluitje van een cent.
Met vriendelijke groeten
Peter

marimon

Kijk eens bij Conrad. Evengoed en v??l goedkoper; nog goedkoper als bouwpakket.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

mark7758

En degelijke geisoleerde raillassen gebruiken.
Beter maak ze zelf. Zodat de as nooit beide spoorstaven gelijktijdig raakt.
Dan Kan je 5 locomotieven gelijktijdig door de lus jagen zonder problemen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

n/a

Er staat een hele mooie zelfbouw oplossing op http://www.funkyrail.nl/fr-zelfbouw-keerlus.htm

Groet, Dirk

ERVIN

Hoi Patri,ik rij ook met Fleischmann digitaal,die geisoleerde raillassen van Fleischmann zijn goed,het is nr.6433,ik heb er een hele boel op mijn baan liggen,geen enkel probleem.

patri

Hallo Ervin, waar plaats ik deze lassen en is daarmee het probleem van de keerlussen opgelost? (sorry maar alle begin is moeilijk)

n/a

Patri,

Een keerlussituatie is niet opgelost door het plaatsen van isolatie-lassen. Daarmee wil ik niet zegen dat ze er niet in moeten zitten maar het fundamentele probleem van verkeerd gepoolde rails die op isolatielas-afstand van elkaar zitten blijft bestaan.
Een trein die daar dan overheen rijdt creeert kortsluitingen.
Zelfbouw (zoals op mijn site) of bijvoorbeeld een Lenz LK100 blijven nodig.

patri

Funky, mijn electronika kennis is vrij beperkt. Dus een kant en klare oplossing lijkt mij aangewezen.Toch bedankt voor uw informatie.

ERVIN

Hoi Patri,het is zoals Funky het zegt,enkel met raillassen kan je geen keerlus maken,mijn keerlussen heb ik allemaal aangesloten op mijn Fleischmann Twin-Boosters,als je hierover meer wil weten kan ik je het handboek van Fleischmann over de keerlus-problematiek wel opsturen hoor,ik heb dit dubbel,hierin word alles netjes uitgelegd over hoe het aansluiten van boosters,en hoe je een keerlus moet aansluiten.[;)]

patri

Bedankt voor het aanbod.
Hoe regelen we dit praktisch?

ERVIN

citaat:
Geplaatst door patri

Bedankt voor het aanbod.
Hoe regelen we dit praktisch?



Hoi Patri,als je op mijn naam klikt kom je op het "gebruikersprofiel",dan kan je mij een mail sturen,en dan spreken we wel iets af.[;)]

dikken

citaat:
Geplaatst door patri

Hallo,
In mijn baanontwerp (fleischmann) zijn er twee keerlussen aanwezig, hoe los ik dit probleem praktisch op?
(P.S.van electronica heb ik weinig kennis)





Marklin rijden?[:D][:D][:D]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be