Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

Metpetergaathetbeter

#90
Citaat van: evan op 08 december 2013, 12:58:35 PM
Oei een "Wim-Wim" situatie ;D  Allebei bedankt !


een win-win situatie zeker  ;) ;D

Opnieuw fraaie dingen die je daar sculpteerd (want maken kun je dit niet meer noemen) !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Ik zeg niks meer uit schrik om in herhaling te vallen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 december 2013, 13:14:18 PM
Citaat van: evan op 08 december 2013, 12:58:35 PM
Oei een "Wim-Wim" situatie ;D  Allebei bedankt !


een win-win situatie zeker  ;) ;D

Opnieuw fraaie dingen die je daar sculpteerd (want maken kun je dit niet meer noemen) !

Groeten Peter ;)

Nee toch wel Wim-WIm  Kautenbach-Cord allebei Wim ;D ;D ;D

Merci Mannen ;)

Ondertussen is een tweede pijler klaar.  Ik stop hier nu even mee want ik zie scheel :o van die steentjes te krassen en tamponneren...

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach


prulleman

echt goed gedaan die brug, nog nooit een beter model van die grootte op 1/32 gezien!!! volslagen uniek als je het mij vraagt, dikke proficiat voor de meester-bouwer :P

evan

Merci Jan,

Ondertussen zijn de peilers bijna klaar.  2,5 dozen sculptamold zullen er in verwerkt zijn.  Zondag wordt dan alles geschilderd en gedetailleerd :P

Ik hoop dan dat het weer me gunstig is om foto's te nemen buiten met de brug in de loop van volgende week.
Ze zullen raar kijken als ik op de Scheldedijk sta in Hoboken Polder ;D foto's te nemen van een "miniatuur" brug.
Het voordeel is dat ik er op een talud sta met bomen en lucht als achtergrond en het is kort bij huis.

Groetjes ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

2,5 doos sculptamold, dat is bijna mijn volledige voorraad. Ben benieuwd naar de volgende foto reeks.

Even off topic, Evan heb vanavond een poging gedaan om in H0 een muurtje te maken met penselen als stempel, maar die steentjes zijn te fijn en de structuur van sculptamold te grof, volgende poging met dasklei.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Hoi Michael,

Dat kan wel kloppen dat de structuur voor HO schaal te grof is.  Klei of Pluimkarton is idd. beter denk ik.

Groetjes en veel experimenteerplezier ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Citaat van: evan op 10 december 2013, 22:24:39 PM
Hoi Michael,

Dat kan wel kloppen dat de structuur voor HO schaal te grof is.  Klei of Pluimkarton is idd. beter denk ik.

Groetjes en veel experimenteerplezier ;)

Evan bedankt, het tempo ligt hier niet zo hoog, maar langzaam maar zeker....
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Tjalling

Hallo,

De structuur van de Sculptamold valt wel mee. Wat wel gebeurd is dat bij deze techniek de "stenen" naar buiten gedrukt worden, waardoor de stenen te grof worden.
Wat wel een mogelijkheid is, om na droging de muur te schuren met een schuurpapiertje dat op een plankje geplakt is. Daar ben ik ook mee aan het experimenteren. Ik zal vanavond eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen.

Het is makkelijker een muur te maken die uit gelijkvormige stenen bestaat, dan een muur die uit onregelmatige stenen bestaat.

Groet,
Tjalling
 

evan

Tjalling,  Wat bedoel je met naar buiten gedrukt worden en te grof?  Dat is wel de bedoeling he :)
`
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tjalling

Hallo Evan,

Deze opmerking ging niet over jou bouwwerk! Zeker op de schaal waarin jij werkt is de structuur prima. Het wordt een heel indrukwekkende brug!

Ik reageerde op de post van Michael en jou reactie daarop. Ben zelf namelijk ook aan het experimenteren in h0.
Wat ik bedoelde is het effect dat je op deze foto ziet:

Het uitgangspunt was een vlakke laag, zoals je ook aan het begin van je brug beschrijft. Bij het indrukken met de omgebouwde penseel merk ik dat het materiaal omhoog gedrukt wordt, waardoor het effect te grof wordt voor h0.

Om uit te sluiten dat de effecten op mijn proefstukje te wijten zijn aan onregelmatige steentjes, heb ik een muur gemaakt met allemaal hetzelfde gevormde stenen (deze is al wat verder):

In deze muur zie je hetzelfde effect, maar wat minder sterk.

De huidige stand is dat ik de stenen van de muur van de poort afgeschuurd heb. dat levert dit:

Hier zit ik al een tijdje naar te kijken: of wat meer voegen maken, of schilderen.

Met excuses voor de vervuiling in uw draadje!

Groet,
Tjalling


 

conducteur

Gaan ze een nieuwe brug leggen over de maas of de schelde ::) ;D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

Vervuiling toegelaten hoor.  Alleszins deze toch ;)  Het resultaat is knap Tjalling!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Rian,

De schelde is hier het dichtste bij ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.