Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Ernstig ongeluk bij Bretigny-sur-Orge

Gestart door PietB, 12 juli 2013, 20:54:16 PM

PietB

Vanmiddag rond 17.15 uur ontspoorde een intercity bij Bretigny-sur-Orge.
Op TF2 werd in het journaal gesporken over een te hoge snelheid die de trein zou hebben gehad.
Allemaal speculatie, zou je denken, maar het is bevestigd door iemand die op het naast gelegen perron stond en idere dag deze trein door het station ziet rijden.

grt Piet.

ysbeer

Ik geloof dat het normaal is dat direct  over te hoge snelheid gesproken wordt.
Men zoek een oorzaak en dan liefst een die te voorkomen is.
Dat is minder eng dan een gebroken as of wissel wat onvoorspelbaar is

Goed het is een ernstig ongeluk en dat gaat uitgezocht worden.
Eerste zware ongeval bij de sncf in 25 jaar.

wim

philippe_007

Blijkbaar is het Franse net zo beveiligd dat als een trein aan hogesnelheid komt afgereden deze automatisch stopt.
Bijkomende stopt deze trein niet in dit station en is het normaal dat hij aan hoge snelheid voorbij zoeft.
Er zijn blijkbaar 3 onderzoeken gestart om de oorzaak te achterhalen, dus laten we de resultaten afwachten en niet speculeren...

Jurgen

Daarstraks zei men in het nieuws dat de trein 137 km/u reed waar hij 150 mocht, te hoge snelheid is dus niet de reden. Degene die daar op het perron stond is dus al onzin aan't verkopen.

Afin, tragisch ongeval.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citaat van: Jurgen op 13 juli 2013, 10:50:26 AM
Daarstraks zei men in het nieuws dat de trein 137 km/u reed waar hij 150 mocht, te hoge snelheid is dus niet de reden.
Maar is 150 toegestaan in een omgeving van perrons ( in verband met veiligheid voor de wachtende passagiers)?
En ook wetende dat er in de nabijheid van een station altijd veel wissels liggen.
Citaat van: Jurgen op 13 juli 2013, 10:50:26 AM
Degene die daar op het perron stond is dus al onzin aan't verkopen.
Afin, tragisch ongeval.
Absoluut.

grt Piet.

Jurgen

Ik heb geen idee wat de maximumsnelheid is langs perrons. Een hele tijd terug stond ik eens bij ons in Aarschot op het perron toen er een goederentrein langsreed. Die kwam er naar mijn gevoel toch ook met hoge snelheid doorgereden, dus 150 km/u zou volgens mij wel mogelijk zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

Citaat van: bossie op 13 juli 2013, 11:02:42 AM
Citaat van: Jurgen op 13 juli 2013, 10:50:26 AM
Daarstraks zei men in het nieuws dat de trein 137 km/u reed waar hij 150 mocht, te hoge snelheid is dus niet de reden.
Maar is 150 toegestaan in een omgeving van perrons ( in verband met veiligheid voor de wachtende passagiers)?
En ook wetende dat er in de nabijheid van een station altijd veel wissels liggen.
Citaat van: Jurgen op 13 juli 2013, 10:50:26 AM
Degene die daar op het perron stond is dus al onzin aan't verkopen.
Afin, tragisch ongeval.
Absoluut.

grt Piet.

Op lijn 75 tussen Gent en Kortrijk rijden we in stations over wissels (als die rechtdoor liggen uiteraard) aan 160 km per uur en dan aan zelfde snelheid langs de perrons, dus zo abnormal is dat niet nee.