HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

loebaske

en ....voorschot betaald??? dan wordt men wel eens ongeduldig...

mark7758

Nee GEEN aanbetalingen.
Ik heb meerdere keren overleg gehad met hem over het model.
Ik wil het model zien. En zien rijden. Dat is/was geen probleem zij hij.
Dus ik wacht vol geduld op een emailtje of belletje dat het model klaar is en dat het perfec rijdt.
En we wachten nog wel 5 maanden. Heb hem pas nodig op Genk.

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

#332
Citaat van: Jurgen op 28 april 2015, 13:59:06 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 28 april 2015, 13:15:20 PM
Hoelang gaat dat spelleke nog duren?

>:(

Tot uw loc geleverd is?

Ik vraag mij af waarom jij je loc per se nu wil hebben. Ik krijg stilaan de indruk dat dit voor jou een zaak van levensbelang geworden is.
Als het u niet meer aanstaat, annuleer dan gewoon je bestelling. En anders, tja...

Annuleren...als het één zo vlot zal verlopen als het andere...
Waarom ik mijn loc nu per sé wil hebben?
Omdat hij al bijna een jaar betaald EN BELOOFD is tiens!
Jullie doen alsof 131€ helemaal niets meer is,
ik durf wedden dat jij er geen besteld hebt Jurgen,zoniet zou je anders reageren,

Ik heb alle begrip voor de werkdrukte,verkeerde inschatting e.d.,maar "trop is teveel" zei VDB!
En van levensbelang,dat locje niet nee,maar aan het lijntje gehouden worden wel!

>:(

centauri167

Rudy, ik begrijp je maar al te goed, wachten is één ding maar in het ongewisse gelaten worden is iets totaal anders. Een heldere en correcte communicatie is duidelijk niet het stokpaardje van David. Als ik zo alles lees neemt hij duidelijk teveel hooi op zijn vork, maar om even een duidelijke communicatie te doen zou hij toch nog wat tijd moeten kunnen vrijmaken, dat neemt maar een paar minuutjes in. Denk dat ik voor de 91 van VBV ga gaan, al wacht ik ook hier op de ervaringen van toekomstige kopers.

Rangeerduivel

Citaat van: centauri167 op 28 april 2015, 15:19:16 PM
Rudy, ik begrijp je maar al te goed, wachten is één ding maar in het ongewisse gelaten worden is iets totaal anders. Een heldere en correcte communicatie is duidelijk niet het stokpaardje van David. Als ik zo alles lees neemt hij duidelijk teveel hooi op zijn vork, maar om even een duidelijke communicatie te doen zou hij toch nog wat tijd moeten kunnen vrijmaken, dat neemt maar een paar minuutjes in. Denk dat ik voor de 91 van VBV ga gaan, al wacht ik ook hier op de ervaringen van toekomstige kopers.

Oef,toch nog iemand die nuchter reageert! :P

;)

knibbelknabbel

#335
Even ook eens de tijd genomen om te reageren...

Het begint hier meer en meer op een fiasco uit te draaien wat betreft de HLR91. Ikzelf heb er 1 besteld op 26/6/2014 voor 120 euro. Dit is vooruit betaald. Ik weet niet hoe sommigen dat hebben klaargespeeld, maar ik kon niet bestellen zonder vooruit te betalen.

Ik kan aannemen dat er altijd vertragingen opgelopen worden met de levering. Maar dat je tot 2x toe een deadline niet haalt, en het nalaat om duidelijk te communiceren met de klanten, dat kan er bij mij ook niet in. Als het dan toch zoveel bestellingen zijn, denk er eens over na dan om een deel uit te besteden of om extra volk in dienst te nemen. Dat je dan een kleinere winstmarge hebt, moet je er maar bijnemen. Nu haken er vele klanten af door (in mijn geval dan toch) het nalaten van duidelijke communicatie. Er is nogmaals een mailtje vestuurd naar Goover Models met nog maar eens de vraag wanneer de loc uitgeleverd wordt. Als er weer een vaag voorwendsel wordt gegeven, wordt de bestelling gewoon geannuleerd... Zoals hier reeds gezegd; we zijn hier niet naïef he zeg...

755philippe

Bestellen bij VBV. Deze heeft trouwens een zeer goede service maar daar is het nu al te laat voor. Deze maakt trouwens ook de 91 en volgens mij beter afgewerkt en zelf met sound voor diegene die dat willen.
Mvg

755philippe

centauri167

Citaat van: 755philippe op 28 april 2015, 17:30:45 PM
Bestellen bij VBV. Deze heeft trouwens een zeer goede service maar daar is het nu al te laat voor. Deze maakt trouwens ook de 91 en volgens mij beter afgewerkt en zelf met sound voor diegene die dat willen.
Mvg

755philippe

Als ik de foto's ( voor zover die er al zijn ) van beide modellen vergeleek leek die van VBV inderdaad veel beter afgewerkt dan die van Goover, maar eerst moeten ze ze uitleveren voor we ze deftig kunnen vergelijken, en aan het tempo van David kan dat nog even duren ...

755philippe

Het prototype dat ik bij VBV in zijn winkel heb zien rijden zag er veel belovend uit. Ik denk dat ik bij VBV één ga bestellen.
Mvg

755philippe

doomslu

Ik begrijp het ongeduld en ook wel de wrevel omwille van de minder geslaagde communicatie.
Toch vind ik dat we alles even moeten nuanceren. We hebben hier te maken met een kleinserie-fabrikant van eigen bodem, en die verdient op zijn minst ons respect.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

knibbelknabbel

Ik heb ondertussen een zeer verhelderend telefoontje gekregen van Goover Models. Het feit dat hij zelf meteen belde was al leuk...

Laten we maar denken dat hij slachtoffer is van zijn eigen succes en dat we nog een klein beetje geduld moeten hebben...

Mij ging het vooral om de communicatie. Ik kan als het moet 2 jaar wachten, maar dan moet ik het op voorhand weten...

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 28 april 2015, 18:08:01 PM
Ik begrijp het ongeduld en ook wel de wrevel omwille van de minder geslaagde communicatie.
Toch vind ik dat we alles even moeten nuanceren. We hebben hier te maken met een kleinserie-fabrikant van eigen bodem, en die verdient op zijn minst ons respect.

Ik heb mij nog nooit negatief uitgelaten over het produkt op zich,en zal dat ook nooit doen vooraleer ik daadwerkelijk negatieve dingen met dit produkt ervaren heb.

Wat mij tegen de borst stuit is;als er dan al communicatie is,worden er nieuwe beloftes gedaan die dan wéér niet nagekomen worden!
Een baby geeft men een tutter en die zwijgt,ik ben voor tutter én zwijgen te oud geworden...

::)

@ Joeri,

Zo'n "verhelderend telefoontje" kreeg ik 2,5 weken terug al...

Jurgen

Citaat van: Rangeerduivel op 28 april 2015, 15:06:42 PM
ik durf wedden dat jij er geen besteld hebt Jurgen,zoniet zou je anders reageren,

Ik heb er inderdaad geen besteld.

Ik heb wel twee treinstellen besteld bij Van Biervliet, de duikbrillen. Ik wacht nog steeds tot de tweede levering van het eerste model wordt uitgeleverd, terwijl anderen hun model al lang ontvangen hebben.

Heb je mij hier al ergens horen roepen hierover?

Een forum is trouwens ook niet de plaats om hierover te klagen, richt je mails en boodschappen direct naar de fabrikant zelf. Welke boodschap hebben wij eraan dat jij je model nog altijd niet ontvangen hebt? Dat weten we ondertussen, je hebt het al vaak genoeg vermeld. Door het hier binnenkort nog eens te vermelden gaat het niet vlotter gaan hoor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Wat ik weet is het volgende.
David heeft een éénmansbedrijfje en de reeks 91 is geen massaproduct, maar wordt echt ter plaatse geassembleerd en sommige onderdelen worden ook door hem vervaardigd.
Het duurt allemaal wat langer dan hij ingeschat had en gehoopt had. Handige vingers kunnen hem misschien een handje gaan toesteken?  ;) ::)

Ik weet ook dat David een tijd geleden besloten heeft om niet (of heel weinig) te reageren op fora, omdat hierin uiteraard veel tijd gaat kruipen en je niet alles kan volgen.
Hij probeert iedereen op de hoogte te houden, in eerste instantie via zijn website, maar vaak ook per telefoon of mail.

Nogmaals, ik begrijp het ongeduld, maar van op een locomotiefje te wachten is nog niemand dood gedaan, want anders hadden sommige fabrikanten al helemaal geen fans meer.  :D

Ik ben er ook zeker van dat wie zijn geld terugvraagt dat zal krijgen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Luc,

Je argumentatie klopt, maar:
als je die kleinseriefabrikanten en ook anderen bezighoort om het tijdstip van bestellen dan is er nooit een probleem.  Maar wanneer na het babbelen de feiten moeten volgen dan is het duidelijk wat anders.  Het zijn goede modelbouwers, hebben spoorwegkennis, maar van management niet teveel kaas gegeten, communicatie is onbestaande, enz.

Om die redenen bestel ik dus nooit nog iets: willen ze verkopen dan zal het zijn wanneer ik wil en niet volgens hun pseudo regeltjes.  Er is keus genoeg.

Een vb: diegene die voor de eerste modelbaanwedstrid van MSM een kopstationnetje heeft gebouwd omdat LS de MS 96 aankondigde is er al 10 jaar aan voor de moeite.

Roland