HLD91

Gestart door MARKLINRIJDER, 11 juli 2013, 22:34:38 PM

Brunel

Mooi!

Deze horen bij de 150 die twee weken geleden klaar zouden zijn?
Werk rustig verder en noem pas weer een datum als ze klaar zijn. We zien het wel verschijnen.

MARKLINRIJDER

Na de bedrukking volgt de assemblage:

eerst het chassis opbouwen:

Vervolgens de wielen assembleren:

Kast op het chasssis, na de motorisatie:

Grtjs,

David

MARKLINRIJDER

Etswerk uit de drager halen:

Buffers en metaalwerk monteren op de front:

Grtjs,

David

yannickvw

Kunnen er nog besteld worden?

MARKLINRIJDER

#409
Tuurlijk, waarom niet, maar hou rekening met een wachttijd.

Nog wat klaargemaakte onderdelen:
Remwerk, motor, Moeder PCB, Led PCB, Nem Stekker,...


Grtjs,

David

sdz1976

wachttijd is geen probleem, maar wat is de prijs?

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

MARKLINRIJDER

even kijken op de website dan ;-)

ward

Nu kan er niemand alleszins nog klagen dat ze geen foto's hebben  ???
Knap werk David, doe maar rustig door..

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

MARKLINRIJDER

Binnenin:




Grtjs,

David

guydhaese

Dank je David!
Dat ziet er heel gaaf uit.  Ik denk er wel aan er eentje te bestellen...
Groetjes,
Guy

MARKLINRIJDER

#415
Bedankt voor de reacties.

Ik hoop dat ik kan aantonen met de foto's dat er uiteindelijk wordt begrepen dat het een hele klus is om tot een locje te komen.
Aanvankelijk was de bouwwijze geheel anders maar naar een grote oplage moest dit ook vereenvoudigd worden en heb ik tal van zaken moeten laten fabriceren.

De foto reportage zal straks ook aan enkele bouwlustigen gestuurd worden die de zaak mee gaan versnellen.

Aanvankelijke bouwwijze:

Grtjs,

David

jb


Gerolf

Citaat van: MARKLINRIJDER op 12 juni 2015, 00:33:31 AMIk hoop dat ik kan aantonen met de foto's dat er uiteindelijk wordt begrepen dat het een hele klus is om tot een locje te komen.

Niet dat ik er aan twijfelde, maar zo'n fotoreeks toont het duidelijk.
Knap werk, David !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

#418
Chapeau David!

Mooi werk!

Print er 1 in spoor 1 das ook leuk en ws ook wel markt voor (5-10) moet je er wel kwijt kunnen en een aandrijfblok maken moet voor jou geen probleem zijn.

NB als ik de foto's zie dan zie ik het zelfde als bij mij in het bedrijf. Veel onderdelen en dus veel werk (soms gekkenwerk) waar de modelspoorsterveling geen idee van heeft.......... Gelukkig maar

755philippe

David,
Dit is echt knap en frilingueus werk. Waarom maak je eventueel geen optie om enerzijds een afgewerkt model te leveren en anderzijds als bouwpakket. Sommige mensen die niet zoveel geduld hebben om te wachten kunnen dan hun bouwpakket in elkaar steken. Ex-jocadis leverde destijds van dit type ook een bouwpakketje. Het is maar een idee. Ik weet natuurlijk niet of dit een haalbare kaart is en of er nog veel vraag naar is. Het is ook maar een idee.
Mooie foto's trouwens en zo zie je dat de assemblage van een loc ook veel tijd vergt.

Mvg

755philippe