Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco diesel 59

Gestart door janieburton, 05 juli 2013, 15:20:46 PM

janieburton

Is de diesel met  nummer 201010 met ster op het front, toch de voorloper van de reeks 59 diesels die Roco heeft gemaakt of nog steeds maakt(btw staan deze nog in catalogus?).

Was die uitvoering met ster speciaal voor EXPO 58?
 

Peter

Janie,

De 201 met de ster, alsook onder andere de Expo 58 versie zijn modellen van Märklin, die ook onder Trix als gelijkstroom model op de markt zijn gebracht. De Märklin/Trix modellen van de 201/59 zijn perfekt op schaal, daarentegen het Roco model is wat aan de grote (te breed, te hoog) kant.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Marklin heeft ook alle kleuruitvoeringen gemaakt, dus vogeltje/zwaluw, expo 58, congoster, geel/groen en groen/geel (schildering '70), Voor zover ik weet is bij trix enkel expo '58, congoster en schildering '70 te verkrijgen. Maar met wat geluk vindt je een omgebouwde marklin of kan je het zelf doen.

De Roco 59's zijn zoals peter zegt een beetje te groot, alsook zitten de lichten verkeerd en zijn er geen cabines ingebouwd. Wil je wat knutselen dan kan je proberen zo goedkoop mogelijk de laatste 2 versies van Roco scoren (5939 en 5950, deze zijn reeds digitaal voorbereid) en aan de knutsel gaan.

Tevens zijn er ook nog artisanale omschilderingen te vinden van die eerste Roco 59's, uitgebracht door o.a. Jocadis en Jan met de pet.

Groet,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Congoster = expo 58 uitvoering?
 

oebr

Citaat van: janieburton op 07 juli 2013, 01:08:48 AM
Congoster = expo 58 uitvoering?

nee, je zou dat verwachten maar die schildering hebben ze ter gelegenheid van de expo vervangen door een schildering in iets wat aanleunt bij de atoomstijl uit die tijd.


Bahnbilder.de


dekluizenaar.mimesis.nl

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

janieburton

 

janieburton

Heb hier op het forum foto's gezien van de 59 met de congo ster.

Ter gelegenheid van wat is die congo ster schildering er gekomen en wie heeft de 59 met congo ster nu in beheer( foto geplaatst ook hier op het forum en genomen op de brug in Laken met in de achtergrond de kerk van Laken)
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 15 juli 2013, 13:53:29 PM
Heb hier op het forum foto's gezien van de 59 met de congo ster.

Ter gelegenheid van wat is die congo ster schildering er gekomen en wie heeft de 59 met congo ster nu in beheer( foto geplaatst ook hier op het forum en genomen op de brug in Laken met in de achtergrond de kerk van Laken)
Zoals in het andere topic al staat, 201.010 is van B-holding. Congo ster was der originele schildering toen deze locs uitkwamen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

 

janieburton

#9
Citaat van: OlivierV op 15 juli 2013, 14:10:20 PM
Citaat van: janieburton op 15 juli 2013, 13:53:29 PM
Heb hier op het forum foto's gezien van de 59 met de congo ster.

Ter gelegenheid van wat is die congo ster schildering er gekomen en wie heeft de 59 met congo ster nu in beheer( foto geplaatst ook hier op het forum en genomen op de brug in Laken met in de achtergrond de kerk van Laken)
Zoals in het andere topic al staat, 201.010 is van B-holding. Congo ster was der originele schildering toen deze locs uitkwamen.

Ik weet niet zoveel van de geschiedenis van België en zijn kolonie Congo was deze schildering om Congo te eren of wat is het verhaal achter deze schildering?
 

Rangeerduivel

#10
Citaat van: oebr op 13 juli 2013, 16:04:10 PM
Citaat van: janieburton op 07 juli 2013, 01:08:48 AM
Congoster = expo 58 uitvoering?

nee, je zou dat verwachten maar die schildering hebben ze ter gelegenheid van de expo vervangen door een schildering in iets wat aanleunt bij de atoomstijl uit die tijd.


Bahnbilder.de


dekluizenaar.mimesis.nl


Ik heb deze zoals op de foto,dus zonder de ster,de 22337.1 (locnr.201.011)Epoche IV, van Trix,in perfekte nieuwstaat,met typhoon,en hij staat mij niet aan!
Als ik er iemand kan mee plezieren wil ik 'm wel ruilen met een andere (Belgische) loc.
Waar de Roco's te groot zijn,vind ik deze wat te klein!(persoonlijke mening)
Hij heeft zo goed als niet gereden en is kompleet in ovp.
Als je geintresseerd bent,kontakteer mij maar.

grtn
Rudy

OEPS!!! Sorry,verkeerde draadje... ;),MAAR HIJ IS ZOPAS VERKOCHT! :'(