Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

remmershuisje & -platform op tankwagens

Gestart door Herwig, 24 juni 2013, 22:40:48 PM

Huugooke

Citaat van: Herwig op 14 juli 2013, 14:08:25 PM

En je zou toch durven veronderstellen dat sommige universiteitsniveau-modelbouwers, hier aanwezig op 't forum , zo'n dingen toch wel ooit hebben opgezocht en dan correct toepassen op hun  "high end"-maquettes??   (bijvoorbeeld voor de Reichsbahn, of zo)

Middaggroeten,   Herwig.
Ik vrees dat die allemaal op groot verlof zijn. Ik zou binnen een paar weken nog eens proberen.

Herwig


Tankwagentjes:

zie dus ook  (duiveltje uit doosje...):    "Waar zijn we mee bezig:  Ital. tankwagen"

A.u.b.,   H..

Herwig

vorig berichtje:  moet zijn:     rubriek:   "Ooit zal 't klaar zijn" . 

A.u.b. bis,                                H...



Herwig

@ Hugo oke,

FS-spoorwagen voor het vervoer van olieproducten:

Dit is 'm inderdaad, mét trapje op 'n opstelspoortje: idee?

Zie hiervoor ook:  rubriek    "Ooit zal 't klaar zijn"           

Gaat dat nu hier  ("Belgische Modellen")  voort of  in    "Ooit zal ..."                ??

Middaggroeten,                    Herwig.

Herwig

Remmershokje, -huisje, -cabine, -hutje:  brakeman's cab:

Dus voorlopige samenvatting: 
#  introductie van de doorlopende rem:  eeuwwisseling 19de/20ste eeuw;
#  duurde nog decennia voor alle wagens die  "Westinghouse"-reminstallatie hadden;
#  dus enkele wagons mét remmershuisje reden mee in een treinsamenstelling, tot de jaren dertig ? Hoeveel dan mét hokje in een     vooroorlogse goederentrein?
#  al die remmers werden dus ontslagen of kregen een andere NMBS-job?
#  in de jaren vijftig zouden er dus nog nauwelijks remmershokjes te zien zijn geweest?

Nog info? Want nog niks zwart op wit, tot nader order...... .
Groeten,       Herwig.

Het bouwen van het H0-Italeri-FS-tankwagentje:  zie rubriek  "Ooit zal 't klaar zijn"