Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

NMBS HLE 2024/25

Gestart door Rangeerduivel, 17 juni 2013, 00:12:04 AM

Rangeerduivel

Aan de mannen die 't kunnen weten,

Ik heb al een paar keer op YOUTUBE gezien dat de 2024 en 2025 ook geschilderd zijn in Elektrisch blauw,terwijl deze 2 locs in model door Roco uitgebracht zijn in't geel,is het geel dan een vroegere of een huidige kleur?

MVG
Rudy

OMC

Vroegere kleur, beide locs hebben dezelfde blauwe kleurstelling gekregen begin jaren 90. 2024 is sinds zijn laatste rit voor het TSP in onbruik geraakt en staat nu in Stockem, 2024 is midden vorig jaar buiten dienst wegens een kostelijk technisch mankement.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OlivierV

Citaat van: OMC op 17 juni 2013, 01:38:41 AM
Vroegere kleur, beide locs hebben dezelfde blauwe kleurstelling gekregen begin jaren 90. 2024 is sinds zijn laatste rit voor het TSP in onbruik geraakt en staat nu in Stockem, 2024 is midden vorig jaar buiten dienst wegens een kostelijk technisch mankement.
Is het niet 2025, anders zou de 2024 die TSP rit niet meer kunnen rijden hebben. ;)

Het is zoals Johnny zegt, 2024 en 2025 waren oorspronkelijk geel en de andere 23 20's waren groen met zilveren bies.



Plaatje geleend van de spoorse zolder

Voor zover ik weet is er geen blauwe 2024 en 2025 origineel uitgebracht door Roco of een andere fabrikant. Al is het wel mogelijk dat wanneer je TP4 rijdt je een hele reeks 20 zou kunnen inzetten omdat quasi alle nummers ooit uitgebracht zijn.

Groetjes,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

@ Olivier

Nee idd.,geen blauwe 2024/25 door Roco,maar op Youtube zijn ze wel te zien.Maar dat zijn 1/1 natuurlijk.
Dit is een persoonlijke voorkeur,ik zie ze liever in blauw,maar over kleur en smaak heeft ieder zijn mening natuurlijk!

gr,Rudy

We weten weer al iets meer se,bedankt voor de info mannen


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 17 juni 2013, 10:01:20 AM
@ Olivier

Nee idd.,geen blauwe 2024/25 door Roco,maar op Youtube zijn ze wel te zien.Maar dat zijn 1/1 natuurlijk.
Dit is een persoonlijke voorkeur,ik zie ze liever in blauw,maar over kleur en smaak heeft ieder zijn mening natuurlijk!

gr,Rudy

We weten weer al iets meer se,bedankt voor de info mannen

op het ogenblik dat ze allen in het groen reden vond ik die gele prachtig, maar net als jij verkies ik toch de nu gevoerde blauwe kleur !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Die smaak van kleur breidt zich ook uit naar mijn andere loc's,

Op het moment dat ik mijn Mehano 2610 gekocht heb waren ze héél schaars aan 't worden,en gelukkig heb ik er nog éne gevonden,maar 't was ne gele of niks!

Ik heb wel een draadje gestart in "Ruilbeursje" op dit forum,maar tot nog toe geen reactie gehad.

Het zal niet zo gauw lukken denk ik,blijkbaar liggen de blauwe hier ook meer in trek.

En om er te gaan aan prutsen om te herspuiten vind ik hem toch nog te vers.Het resultaat kan toch nooit zijn zoals af-fabriek meen ik

Gr,Rudy

Jurgen

De blauwe Mehano locs zijn inderdaad geslaagde modellen, ik heb er hier 2 staan. Helaas wil ik niet wisselen omdat ik ook de blauwe verkies boven de gele (net als bij de 20).

Naar het schijnt kan je de speciale oplage van Kinkempois nog kopen in het museum daar, dat is ook een gewone blauwe. Maar vermits het een speciale oplage was is hij ook iets duurder dan het gewone model.

De blauwe 20 kan je trouwens ook nog kopen met een geel trapezium op de koppen. Afgelopen weekend zag ik er nog enkele liggen in Woluwe, maar ik heb niet naar de prijzen gekeken omdat ik geen interesse had in het model.
Olaerts heeft een paar jaar terug ook 2 blauwe locs verkocht, misschien heeft hij er nog enkele als je die wil hebben. Maar ook hier weer, speciale oplage met een iets hogere prijs, al valt het verschil best mee.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Beide modellen zijn van Olaerts.  ;)

De 2005.





De 2006 .