Piko Hondekop / Zimo MX630

Gestart door Jean, 14 juni 2013, 20:09:31 PM

Jean

Sinds een tijdje heb ik dan ook (eindelijk) een Hondekop aanschaft, de 351.

Een fraai treinstel voor een schappelijke prijs.  :)

Maar wat een lastig ding om 'em digitaal mooi te kunnen laten rijden  :-\  tot nu toe dan.

Met de eerste decoder, een Lokpilot 4.0, heb ik 'em niet fraai rijdend gekregen, niet met de standaard instellingen, niet met de geadviseerde instellingen voor een PIKO, niet door middel van de automatische bepaling van de motorinstelling (CV54 op 0 en dan F1) en ook niet met de eigenhandige 'trial & error' methode. Jammer, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met een Lokpilot. Het treinstel blijft onregelmatig rijden. Je hoort het en je ziet het.

Dan maar een Kühn er in. Dat rijdt in ieder geval een stuk beter. Wel wat vreemd, ik maak vaker mee dat de situatie omgekeerd is. Helaas blijft het treinstel in de laagste regionen een beetje stotteren, dus ..........

Weer een ander decoder proberen, een Zimo MX630 deze keer.
En hoewel ik deze HONDEKOP aardig rustig heb gekregen, ben ik eigenlijk wel benieuwd of anderen op dit forum ervaring hebben met deze trein/decoder combinatie. En natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar de instellingen van met name de CV's 2, 9, 56, 122 en 123. (of tips voor deze Piko) 


Mvgr




doomslu

Helaas kan ik jou niet helpen, maar ik heb wel een vraag. Hoe doet/deed ie het analoog?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jean


eric

Zelfde problemen gehad met ESU.
Heb er Lenz Silver in geprikt en rijd nu prima.

vyncky

Klopt Eric!

Zelf ook voor gehad met de 6495 (vlaamse reus) van Piko. een Lenz decoder er in , en zij trekt een lange sleep wagons zonder stotteren!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)