Verf en kleuren hle28

Gestart door Rangeerduivel, 11 juni 2013, 12:41:11 PM

Rangeerduivel

Dag beste treinvrienden

Ik ben van plan een traxx van Piko (connex) om te bouwen naar een NMBS HLE 28.,daar de fabrieksmodellen schaars te vinden zijn
Weet iemand welke verf ik kan gebruiken voor het omspuiten?
Het grijs en het groen,ral nr., merk verf,al dan niet in spuitbus te verkrijgen e.d.

Ook zoek ik decals van het locnr. 28..,heeft iemand dat nog liggen?
Ik ben niet computervaardig genoeg om dit zelf te fabriceren

Alle tips zijn welkom

groeten,Rudy

Eres

Het voornaamste is dat je de juiste R A L kleuren zal krijgen. Je zou dan kunnen beginnen met Vallejo verf waar ik zelf hele goede ervaring mee heb maar ook met Tamiya. Maar nogmaals de juiste R A L kleuren nrs zijn voornamelijk dan kan je verder zoeken wat er het dichtst bij komt

Wim

Rangeerduivel

Bedankt voor de reactie,Wim

Ik kan al eens gaan kijken in een winkel waar ze Vallejo verkopen,maar idd. ral nrs. zijn belangrijk,dan zit je altijd juist

Gr,  Rudy

Eres

Rudy

Je moet er voor zorgen als je met een airbrush bezig bent dat je verf melk dun is dus je zal moeten verdunnen. Bij een goede handelaar hebben ze ook de kleuren kaarten van Vallejo. Hierop staan ook aan de achterkant de RAL nrs die overeenkomen met Vallejo maar ook Vallejo naar Tamiya en maar Modelmaster = Italeri. Je kan dus vele kanten op. Laat je vooral even goed voorlichten.

Helaas met decals kan ik je niet helpen dara ik dara te weinig verstand van heb maar denk da

Eres

Rudy

als je bij de handelaar bent vraag naar de kleurenkaart van Vallejo. Op de achterkant staan waardevolle tips oa de kleuren van Ral naar Vallejo maar ook als je geen juiste Vallejo kan vinden de nrs van Vallejo naar Tamiya en Model Master = Italeri van het laatste ben ik niet kapot.

zorg er voor als je met een airbrush gaat werken dat de verf melk dun is om een goed resultaat te krijgen. Misschien hebben ze de juiste kleuren ook in ene spuitbus van Tamiya.

Wim

Metpetergaathetbeter

een gedeelte van de decals zijn verkrijgbaar bij MSM(en misschien in sommige modeltreinzaken?) voor het hernummeren van een 28, enkele nr's en de nummers  van Angel (de lange cijfercombinatie op de neus) en zijn door Reescees vervaardigd !

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Dank voor de tip Peter,heb ondertussen al een "spoor" naar decals!

grtjs

Rudy

Rangeerduivel

Eh Wim....dubbel bedankt voor de verftips!

Rudy

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 11 juni 2013, 18:17:16 PM
Dank voor de tip Peter,heb ondertussen al een "spoor" naar decals!

grtjs

Rudy

wil je dat met eens delen ? Info is dikwijls interessant voor anderen ook !
Groeten Peter

Rangeerduivel

Rorry Peter,Dat moet ik hem eerst vragen of hij daarmee door meerdere mensen wil lastig gevallen worden,begrijp dit a.u.b.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 11 juni 2013, 23:26:17 PM
Rorry Peter,Dat moet ik hem eerst vragen of hij daarmee door meerdere mensen wil lastig gevallen worden,begrijp dit a.u.b.
Rudy, hiermee bedoelt peter om de ral kleuren hier ook te posten eens je ze hebt. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

en eventueel decals

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 juni 2013, 12:50:12 PM
en eventueel decals

Groeten Peter ;)
'k Wist dat ik iets vergeten was.

Dank voor de aanvulling "bloedbroeder". ;)

Groeten,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

al een ander draadje  gelezen zeker !

Straks zullen de mensen nog denken dat we indianenbloed hebben dankzij Eric  ;D

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

aan allen,bloedbroeders en andere,
de info die ik krijg zal ik zeker doorgeven,met plezier!

Rudy