Booster aan Mobile Station

Gestart door Huugooke, 03 juni 2013, 19:43:38 PM

Huugooke

De titel zegt het al: kan je een Edits-booster en een Mobile Station overtuigen tot samenwerking?
En zo ja, hoe, natuurlijk!

Klaas Zondervan

Gewoon de spooruitgang van het Mobile Station aan de ingang van de Edits booster knopen.
Je mist dan wel de bewaking van de overbelasting en je hebt ook geen tweewegcommunicatie die bij mfx noodzakelijk is.

Huugooke

logisch natuurlijk! En het spanningsniveau?

dani

geen probleem inderdaad.
werkt zowel met een edits als bvb een esu booster als met een marklin dlta kastje als booster of ook via de"sniffer" ingang op bvb een ecos centrale

wat die terugkoppeling betreft bestaan er printjes die dat mogelijk maken, ik denk van tams, maar kan niet op de naam komen. kosten ongeveer 20 euro
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Tams heeft inderdaad zo'n kastje dat mfx kan doorsturen.
Wat ik zoek is een kortsluitbeveiliging.

anne w

Beste Hugo,

Een originele Edits booster is beveiligd tegen kortsluiting, d.w.z. hij laat de uitgaande spanning zo ver zakken dat er nooit meer als 10 A zal kunnen lopen.

Maar ja, 10 A is een grote stroom voor modelspoor, dingen kunnen te warm worden, ik heb mijn baan in 5 secties verdeeld en die secties per sectie achter een schakelaar en achter een automatische thermische zekering gezet, de laatste vind je ook in de LDT Boosters (de sectionering staat ergens in mijn bouwtopic beschreven)

De originele Edits booster bewaakt ook de maximale stroom en geeft op één van de pennen een signaal, ik weet niet meer of het een "hoog" of een "laag" signaal is, het is mij, met wat experimenteren, gelukt om dit signaal "aan te bieden" aan de "kortsluit meld pen" op mijn Raptor en het werkt.

Ik weet haast wel zeker dat zo'n "kortsluit meld pen" niet extern op het MS2 te vinden is, dusdat is geen begaanbare weg voor je, dus het beste wat je kunt doen is sectioneren en als er dan treinen zo maar stoppen, dan weet je welhaast zeker dat er kortsluiting is, je drukt op stop, je zet je sectieschakelaar uit en gaat op zoek naar de kortsluiting.

Groet, Anne W

Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.