Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Wat gaat er mis met de modeltrein winkels?????

Gestart door janieburton, 29 mei 2013, 14:54:55 PM

marc goovaerts

Peter,

Van de andere kant (als 'langdurige werkloze') ziet het eerder uit als MAG werken... Zeker als vroeger een van je hobby's en je werk samenvielen.
Voor wie dat geluk niet heeft is het misschien eerder 'genoeg geld, maar geen tijd', of andersom.

En ja, we zijn ver van de treintjes en Jocadis gedwaald. Maar dit hoekje van het forum heet dan ook waarschijnlijk niet voor niets 'Off-topic' en 'Babbelhoek'.

janieburton

Citaat van: Harchey op 19 juni 2013, 21:49:15 PM
Hé! Dit is een leuke topic maar ik mis een beetje de "koppeling" naar de modelspoorweg...
Danny

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17775.msg213799.html#msg213799

Zou de berekening uit de posting nr 66 bij deze winkel ook van toepasing zijn?

Deze winkel heeft iets wat sommige winkels in Belgie missen en dat is een "stock".
 

Frank_N

#107
Citaat van: Jurgen op 29 mei 2013, 17:47:18 PM
In een top 10 van zinloze draadjes gaat dit draadje hoge punten scoren denk ik.

Volgens mij gaan hier alleen maar veronderstellingen geplaatst worden, de ene al wat absurder dan de andere, maar feiten gaan we hier niet te lezen krijgen.

Beetje late reactie maar toch:
Het lijkt er toch op dat veel bedrijven de "voorwaarden" (waaraan de klant moet voldoen) zo erg ingewikkeld maken zodat het net lijkt alsof men het de klant zo moeilijk mogelijk wil maken. Met blijkbaar als doel dat de "klant" vanzelf afhaakt met zijn gezeur. Een voorbeeld is een bekende NL telefoon/kabelaar. Daar is echt geen doorkomen aan. Dus lijkt het erop dat de grootkapitalisten uitsluitend last hebben van die "klant" De teneur is ook dat ik merkte dat werkgevers "last" hebben van werknemers.
Terwijl die mensen hun bedrijf dragen.

Dit is geen veronderstelling! Bij de mij bekende modeltrein winkels werd ik altijd goed geholpen.

Edit) tekst aangepast.
Groet van Frank

janieburton

Met het gevaar om het verwijt te krijgen dat ik aan het natrappen ben(heb getwijfeld om het te plaatsen) maar het ligt op mijn maag.

Heb vorige week een aantal loc's(Roco en Trix), rijtuigen(Roco) en 2 doosjes zittende preiser figuurtjes gekocht bij een modeltreinenwinkel in Belgie(ik ga zelfs niet zeggen in welke regio) en het gezamelijke berdrag van de locs, rijtuigen 2 doosjes zittende preiser figuurtjes was meer dan 800€ (mijn jaarbudget is bijna opgebruikt) en had nog een 2 catalogusen(ééntje van 6,50€ en ééntje van 3,50€).

Ik was een beetje ontgoocheld toen ik zag dat de 2 catalogusen werden aangerekend.

De prijs van de catalogusen was iets meer dan 1% van de totale aankoopprijs van  de loc's, rijtuigen en 2 doosjes zittende preiser figuurtjes.

Ja, ik had verwacht dat men de catalogusen niet zou aanrekenen aangezien ik toch in eenmaal voor meer dan 800€ daar heb aankocht. 
 

Huugooke

Citaat van: janieburton op 10 juli 2013, 19:42:01 PM
Ja, ik had verwacht dat men de catalogusen niet zou aanrekenen aangezien ik toch in eenmaal voor meer dan 800€ daar heb aankocht.
Ik zou zo "vrank" zij om dat toch te vragen!

Peter

De tijd van gratis katalogen is al vele jaren voorbij. Sommigen geven nog wel eens een oude gratis weg, maar dat is de minderheid.
Waarom zou je nog een katalogus kopen als je alles on-line op je computer kan zien
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

CiteerDus lijkt het erop dat de grootkapitalisten uitsluitend last hebben van die "klant" De teneur is ook dat ik merkte dat werkgevers "last" hebben van werknemers.

Dat is een gevolg van departementen die verantwoordelijk zijn voor hun omzet en hun "metrics" moeten halen. Als de klant zelf afhaakt omdat ze het moeilijk maken hebben ze minder lastige klanten = goed rapport hogerop.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Tja janie, je geeft zelf aan dat je jaarbudget er bijna aan is. Dat betekent dat die handelaar het de rest van het jaar moet trekken met die € 800,00. Dat zullen droge boterhammekes worden dit jaar.

Moest je nu vaste klant zijn en maandelijks voor datzelfde bedrag gaan kopen dan kon ik je begrijpen, maar 1 keer?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 10 juli 2013, 23:10:03 PM
Tja janie, je geeft zelf aan dat je jaarbudget er bijna aan is. Dat betekent dat die handelaar het de rest van het jaar moet trekken met die € 800,00. Dat zullen droge boterhammekes worden dit jaar.

Moest je nu vaste klant zijn en maandelijks voor datzelfde bedrag gaan kopen dan kon ik je begrijpen, maar 1 keer?

Bijna op is niet het zelfde als volledig op.

Ik weet niet of dat jij, Jurgen elke maand voor meer als 800€ kan spenderen aan treinen.

Even een spreekwoord gebruiken:

Met azijn vangt men geen vliegen maar wel met honing!

Een spreekwoord die volgens mij veel zegt, ttz wie zegt dat ik geen vaste klant kan worden?



 

janieburton

Citaat van: Peter op 10 juli 2013, 19:56:00 PM
De tijd van gratis katalogen is al vele jaren voorbij. Sommigen geven nog wel eens een oude gratis weg, maar dat is de minderheid.
Waarom zou je nog een katalogus kopen als je alles on-line op je computer kan zien

Een catalogus is toch handiger om in bed te lezen.

Daar ik geen laptop heb zie ik mij nog niet in bed zitten met mijn vaste computer en beeldbuisscherm. ;) :)
 

Jurgen

Citaat van: janieburton op 10 juli 2013, 23:59:18 PM
Ik weet niet of dat jij, Jurgen elke maand voor meer als 800€ kan spenderen aan treinen.


Neen, maar ik klaag ook niet dat ik de catalogus niet gratis krijg.

Je vraagt zelf wat er mis gaat met de modeltreinwinkels. Misschien is dit 1 van de redenen, ze gaven te veel weg!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

T03

Catalogus, 800euro, te duur...niks als waarheden. Je moet je soms ook is de vraag stellen dat een hobby niet gratis is en de realiteit nu eenmaal is wat ze is. Doe je aan puzzels, voetbal of deepzieduiken, alles heeft een prijs, iedereen maakt zijn eigen keuzes, that's life. Wat mij het meeste zorgen baart, en dat is ook realiteit, dat er in een nabije of verre toekomst geen winkels meer zullen zijn en we alles van internet zullen moeten kopen. Detailzaken die verdwijnen ten koste van groothandelaars bij wie je nog enkel een nummer bent.
Mensen die enkel verkopen voor de business aar geen passie mee gemoeid is.
50 jaar geleden was een modeltrein bij ons thuis een Fleischmann catalogus en een droom, want het was te duur, toen al. Is er veel veranderd, blijkbaar niet!

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

janieburton

Misschien hebben jullie gelijk, maar misschien ben ik van de oude stempel.

Ik begrijp ook dat men geen 2 catalogusen gratis kan geven aan iemand die maar voor 50€ aankoopt, maar als men voor meer dan 800€ ineens aankoopt vind ik toch dat er een kleine "geste" mag zijn(en zoals ik zei is de waarde van de 2 catalogussen nog geen 1,5% van het totaal bedrag).

En ja, misschien gaan we in de toekomst enkel en alleen maar via het internet kunnen aankopen.

Als een winkel geen meerwaarde(service, kleine "geste", enz.....) bied tegenover een internetshop en die internetshop is dan tevens goedkoper dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is.
 

ysbeer

Alle winkels waar ik koop sturen de belangrijkste cataloge gewoon gratis mee. (internet bij normale winkels)
Roco is normaal al gratis.

Je moet natuurlijk wel een beetje een band met zo een winkel opbouwen.
En ja voor 5 euro kopen en dan een gratis catalog is ook niet er rieel.
En anders er gewoon om vragen (vriendelijk maar wel scherp helpt bijna altijd) als je een stevig bedrag koopt.
wim

Ludwig

Bij ons bracht vroeger Sinterklaas altijd een trein van Lima of Jouef en als toemaatje een cataloog van de betere duitse fabrikanten..
Ik weet dat het nog wat vroeg is om de brave man al te storen maar je kan altijd over een paar maandjes nog eens proberen.  ;D
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2