Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

C rails wissels probleem

Gestart door jesse, 26 mei 2013, 17:25:46 PM

jesse

Hey iedereen,

Ik zit met een groot probleem.
Ik ben aan mijn eindschooljaar project bezig en ik wat bezig aan de wissels voor ze aan de sturen met schakelaars.
eerste schakelaar werkte maar tweede gevolg de spoel van de wissel was door gebrand.
en voordien gebruikte ik de bakjes van marklin en alles werkte super.
en nu heb ik dan schakelaars gebruikt voor mijn schakel bord.
ik las op andere forums dat schakelaars niet goed zijn is dat zo ?
Is het beter om druk knoppen te gebruiken.
alle info is welkom want anders moet ik mijn schakelbord opnieuw maken.

daag jesse   

Steven123

Heb je een schakelaar gebruikt die in zijn stand blijft staan  of  een schakelaar waarmee je een puls geeft en die daarna terugkeert in zijn normale stand?
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

jesse

ik heb een schakelaar gebruikt die in zij stand blijft staan

Steven123

Het is de bedoeling bij een elektrische wissel dat je slechts een korte tijd spanning op de spoel brengt zodanig dat de wissel omschakelt.  Daarom moet je een schakelaar gebruiken die naar zijn normale (neutrale) stand terugkomt...

Wanneer de spanning op de spoel blijft staan (doordat de schakelaar in die stand blijft staan) dan brand de spoel door.

Je hebt dus een schakelaar nodig die spanning op de spoel brengt als je op de schakelaar duwt, en de spanning onderbreekt als je de schakelaar loslaat.

In elk geval veel succes!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

PietB

In de wisselaandrijvingen van Marklin, zitten eindafschakelingen, daar door kun je normale schakelaars gebruiken.
Maar deze eindafschakelingen geven vaak problemen en worden uit de aandrijvingen gehaald en doorverbonden.
Dan is het zaak om momentschakelaars die echt terugveren te gebruiken.

grt Piet.

jesse

Bedankt voor de help Steven en Pieter!!!! Morgen nieuwe schakelaars gaan kopen en de goede :D