Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Seinhuizen

Gestart door Peter, 26 januari 2006, 17:25:42 PM

Peter

Bij het doorbladeren van mijn oude Rail Revue nummers viel mijn oog terug op een paar artikels van Guy Van Meroye.
Het eerste ging over het bouwen van het seinhuis Hoboken-Kapelstraat, het tweede over het seinhuis Hemiksem.
Guy, zou het geen goed idee zijn zijn is een reeks over seinhuizen, samen met bouwtekeningen enz. op te nemen in MSM.
Seinhuizen zouden voor velen misschien een ideale start zijn om ook eens met zelfbouw te beginnen.
Het seinhuis van Mortsel dat een paar jaar geleden in MSM heeft gestaan is waarschijnlijk al te hoog gegrepen voor beginners. Dit is niet negatief bedoeld natuurlijk.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Dat vind ik een goed gedacht, Peter.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

glamo

hoi PETER;

neem eens een kijkje op

www.stellwerke.de

mvg KURT

doomslu

Zeker een interessante site, Kurt. Staat die al bij de links ?
Helaas niets over belgische seinhuizen.
Kent er misschien iemand een site met foto's van belgische seinhuizen ?

Tom

Tom

glamo

LUC;

ik heb eens gekeken bij links en hij staat er al op.
hobbyist heeft hem gepost een aantal maanden geleden.
ik heb nog ergens plannen van een seinhuis in brugge,maar zal ze eens moeten zoeken. ik laat iets weten als ik ze terugvindt.

mvg KURT

doomslu

Bedankt Tom en Kurt. [:)]

Gerolf

Als er nog geen website/pagina bestaat over de Belgische seinhuizen, is dat wel een gat in de internet-markt. Er bestaat wel een goeie site over het seinstelsel, maar de seinhuizen zelf ... [?]
Wie voelt zich geroepen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw