Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

riviertje maken

Gestart door TBCédric, 15 mei 2013, 20:34:57 PM

TBCédric

Ik heb al op het forum vernomen dat sommige folks hier rivier(en)(tjes)  maken met giethars.

Ik weet niet waar je die giethars vind. Ik ben al eens naar vandergucht geweest, maar daar hadden ze het niet en ik weet niet of je giethars of iets gelijkwaardig vind in de brico, gamma of hubo?


al bedankt voor de hulp.

cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

rixke rail

Cedric, U heeft pm !  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

VossChemie - daar vind je alle mogelijk harsen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

je kan ook botenlak gebruiken voor waterpartijen,   of als je structuur wil,  (wildwater of golven) kan je heldere silicone gebruiken in reepjes aangebracht, en dan met tandenstoker een golfpatroon er in trekken en nadien met een drybrush de schuimkoppen maken...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

T03

In winkels voor teken-knutselgerief zoals bev Schleiper.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

marc goovaerts

Schleiper had tot een tijd geleden de producten van Pascale Rosier. Maar nu geen gietsiliconen of resins meer. Enkel een tweecomponenten kneedslicone (kleine verpakking om bv juwelen te dupliceren).

Sattrickske

Ik gebruik PUR MULTICAST 5 (2 componenten polyurethaan)
Ik haal 'm hier vandaan: obeeliks in Antwerpen.

TBCédric

iets te ver dat in antwerpen.   :-[  :'(
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Sattrickske

Citaat van: piko(ho) op 16 mei 2013, 20:58:32 PM
iets te ver dat in antwerpen.   :-[  :'(
Ze verzenden ook hoor (wel relatief kostelijk): 11€50.
Maar anders hebben de winkels van Lucas Creativ (er is er eentje in Temse) ook de catalogus van Vosschemie; ze zullen het artikel meestal wel moeten bestellen.

rixke rail

Kathedraalglas iemand ? 
(Foto's zijn klikbaar ...)





Achtergrondfoto



Watervalletje met "water Effects" van Woodland Scenics.



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Eric, Kathedraalglas iemand ? Kan je daar wat meer over vertellen/ uitleggen? Op de foto's ziet het er in ieder geval goed uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

#11
Kathedraalglas is een geribbeld soort glas, dat bijna perfect de structuur van water weergeeft.
Gewoon een ondergrond voorzien, in tinten bruin of groen, de algen op de bodem maakte ik uit groene wol.
Nog wat keitjes op de bodem, de glas plaat erbovenop en dan nog de oever.
Het riet is gemaakt van een oude scheerborstel.
Het is een methode uit opa's tijd, maar ik ben er blij mee !  8)
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : tekst aangepast.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

DelticPower

Hallo Eric, is kathedraal glas goed te snijden? Bij een kanaal meestal niet zo'n probleem omdat die meestal recht zijn. Maar een rivier kronkeld meestal een weinig. Ook het aanbrengen van schepen, geven daar de ribbels geen problemen?
Lijkt me wel heel mooi, om zoals je beschrijft de bodem te kunnen zien en aankleden, bv een geroeste fiets tussen de algen.
Misschien een paar ferfente magneetvissers op de kant.  :D

Groeten Jan

Kautenbach

noch Waterdrops, of korrels van woodland scenics?

makkelijk aan te komen, eenvoudig te verwerken, en kan ook bijgewerkt worden

Martin Welberg

Dikke medium..acryl....pleepapier met verf en lak...