Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Graffitispuiters op heterdaad betrapt

Gestart door dieselfreak, 13 mei 2013, 11:12:24 AM

dieselfreak

Dat zou wat meer mogen gebeuren vind ik:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130512_00578310&_section=62134121&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb

De beste straf voor deze vandalen zou misschien nog zijn dat ze minstens voor een jaar of vijf zelf hun "kunstwerken" en die van anderen moeten verwijderen, onbezoldigd uiteraard. Maar ja, in dit land waarin daders altijd worden bepamperd door justitie en een leger advokaten zal dit wel niet kunnen zeker?
MC

vyncky

Vindt ik leuk   :D
Zo zouden ze er meer moeten pakken...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Klaas Zondervan

Ze krijgen de rekening gepresenteerd voor het reinigen of overspuiten. Goede maatregel.
En als ze dat niet kunnen betalen, een flink pak slaag. Zulke lieden moeten maar aan den lijve voelen dat ze stout geweest zijn.

Jurgen

Als ze effectief de boete in hun bus krijgen denk ik dat ze wel eventjes van de graffiti zullen blijven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

Citaat van: Klaas Zondervan op 13 mei 2013, 12:43:05 PM

En als ze dat niet kunnen betalen, een flink pak slaag.

Geld genoeg die gasten.  Denk dat hun "hobby" zelfs duurder is dan de onze als je de prijs van een spuitbus wat kent.

Klaas Zondervan

Citaat van: chef garde op 13 mei 2013, 13:15:07 PM
als je de prijs van een spuitbus wat kent.
Denk je dat ze die spuitbussen eerlijk kopen?

OlivierV

De wagon op de foto zag ik onlangs nog in een trein en op zich is het niet zo lelijk, het zijn geen domme tags ... uiteraard blijft het onder vandalisme vallen want je bekladt een ander z'n eigendom...

@Jurgen, ik denk wel dat men zijn bussen koopt hoor.

Misschien moet er eens gekeken worden om legaal oudere rijtuigen te bespuiten of een heel ms96 stel ipv die te herschilderen. BV ook in een bepaald thema zoals men te Antwerpen-Berchem heeft gedaan?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

@ Olivier: Ik veronderstel dat je Klaas bedoelt.  ;)


Trouwens, er bestaan al plaatsen waar je legaal kan gaan kladden, maar wat is daar spannend aan hé.  :(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Citaat van: Jurgen op 13 mei 2013, 20:40:51 PM
@ Olivier: Ik veronderstel dat je Klaas bedoelt.  ;)


Trouwens, er bestaan al plaatsen waar je legaal kan gaan kladden, maar wat is daar spannend aan hé.  :(

Je moet maar eens kijken wat ze met Antwerpen-Berchem hebben gedaan ... ronduit mottig.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 13 mei 2013, 20:40:51 PM
@ Olivier: Ik veronderstel dat je Klaas bedoelt.  ;)


Trouwens, er bestaan al plaatsen waar je legaal kan gaan kladden, maar wat is daar spannend aan hé.  :(

Citaat van: OMC op 13 mei 2013, 23:06:49 PM
Citaat van: Jurgen op 13 mei 2013, 20:40:51 PM
@ Olivier: Ik veronderstel dat je Klaas bedoelt.  ;)


Trouwens, er bestaan al plaatsen waar je legaal kan gaan kladden, maar wat is daar spannend aan hé.  :(
Dat zou goed kunnen. Maar legaal, dan bedoel ik een heel treinstel, rondom een spoors thema ofzo een heel graffiti stel dat rondrijdt, maar wel met b-logo en computernummering etc... Er is zoveel mogelijk vertrekkende uit de standaardbeschildering.

Je moet maar eens kijken wat ze met Antwerpen-Berchem hebben gedaan ... ronduit mottig.
Ik vind het anders wel mooi ..., maar ja ieder zijn smaak.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het zeer irritant vindt al dat graffiti gedoe. De hoogste en de zwaarste straf geven die mogelijk is. Zouden jullie het leuk vinden als je de volgende ochtend je auto behandeld ziet? Ze moeten overal af blijven en alleen op plaatsen hun hobby uitoefenen waar dat toegelaten is.

Wim