Seinborden

Gestart door Peter, 23 januari 2006, 16:46:05 PM

Peter

Wat betekend het bord (blauw met witte letters) POL eigenlijk.
Nee, Pol woont daar niet natuurlijk. Dus even serieus AUB
Peter :)
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Waar staat dat Bord?
Graag Lijn nummer of plaatsen?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loco

Is daar in de buurt een station met ergens de letters POL in zijn naam. Bvb Hoboken Polders
zag gisteren een gelijkaardig bord (rechthoekig) et WEZ in de buurt van Wezemaal station.

Loco

Peter

Dit bord staat (bevestigd aan bovenleidingsmast)op lijn 52 en bevind zich ong. 100m voorbij de afgeschafte stopplaats "Hoboken-kapelstraat" in de richting van het station (stoplaats) Hoboken-Polder.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

M4m

Het bord staat op 800m van een halte plaats, in dit geval Hoboken-Polder.
Zo weet de treinbestuurder dat hij aan een stopplaats komt.
Spoorse groeten, Peter

DelticPower

Hoi Peter, zou dit bord de aankondiging zijn voor de mcn/tb voor de volgende stopplaats. Zoiets wat in nederland een verk?nbord wordt genoemd. Langwerpig wit bord met zwarte S. Staat misschien wel op remafstand van de stopplaats, +/- 1200 mtr afhankelijk van de baanvaksnelheid. Het bord komt niet voor in mijn oude seinreglement voor grensbaanvakken B/NS.

Groeten Jan

Peter

De halte Hoboken-Polder ligt slecht een 200 ? 300m voorbij dit bord.
Het signaal staat echter wel een heel eind voorbij de stopplaats. Dat zou inderdaad 800 voorbij dat bord "POL" kunnen zijn.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Bert

Als het een rechthoekig blauw bord met witte letters is, dan is het weldegelijk een bord die een nieuwe gemeente aanduid. Dit heeft niets te maken met het aantal meter voor een stopplaats of dergelijke, daarvoor dienen er verwittigingsseinen en dergelijke. Dit bord geeft enkel info dat je in een welbepaalde gemeente bent.[;)]
Dit wordt niet overal gebruikt, waarom dat weet ik niet.

DelticPower

Hoi Bert, is dit wel een officieel spoorwegbord? Ik kom het in mijn oude seinregelement voor grensbaanvakken B/NS niet tegen. Maar deze is al jaren oud (70 of 80er jaren) Er kunnen sindsdien wel enkele wijzigingen op gekomen zijn.

Groeten Jan Simons

Bert

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Hoi Bert, is dit wel een officieel spoorwegbord? Ik kom het in mijn oude seinregelement voor grensbaanvakken B/NS niet tegen. Maar deze is al jaren oud (70 of 80er jaren) Er kunnen sindsdien wel enkele wijzigingen op gekomen zijn.

Groeten Jan Simons

Ik heb ook een seinreglement van mijn oom die ooit nog bestuurder is geweest van in de jaren 80 en ik heb het daar niet in terug gevonden.
Er bestaan nog van die borden, maar komen niet overal en bij iedere stopplaats voor. Ze zijn alle maal hetzelfde van uitvoering.

Peter

Inderdaad, blauw rechthoekig bord met witte letters.Als ik het goed begrijp is dit geen echt officieel bord. (staat niet in de voorschriften) en het wordt slechts hier en daar toegepast. RAAR !!
Bij de auto's dient een bord dat de gemeente aanduid meestal ook als snelheidsbeperking.
RAAR !!!
Met vriendelijke groeten
Peter

DelticPower

Hoi Bert en Peter, ik vraag me af of er in de andere richting ook een bord staat. Geeft dit misschien een scheiding van (weet niet de belgische naam) van twee treindienstleidergebieden?

Groeten Jan Simons

mark7758

Zulke borden bestaan helaas niet.
Ook niet in Nederland.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

DelticPower

Hoi Mark, misschien een voorloper van ons telerailbord ?[:)]
of geeft het aan welke treindienstleider je aan de baantelefoon krijgt. Heb ook jaren rondgereden met zo'n grote sleutel tussen Budel en Neerpelt.Maar nergens zo'n bord gezien.[;)]
Groeten Jan Simons

mark7758

Telerail borden kennen ze in Belgie ook. Maar die zien er anders uit.
IK blijf erbij dat het een aankondigingsbord is voor de halte Polder in Belgie.
Hij komt ook niet voor in de Seinregelementen van NS, NMBS, DB, CFL, SNCF en USA. [;)]