voegen met wit krijt

Gestart door Bert, 22 januari 2006, 18:44:15 PM

Bert

Als je een muur voegt met wit krijt, moet je dan achteraf nog iets doen met je muur of mag je die zo op de modelbaan plaatsen?

glamo

hey BERT;

ik zou toch nog wat grijs bij dat wit doen want anders gaat dat veel te wit zijn. daarna fixeren met matte vernis.

veel succes KURT
 

ysbeer

Het is bij verorderning 34908 blad 86 paragraaf 312 ten strengste verboden muren groter dan 10 cm2 die met krijt zijn gevoegd op een modelbaan te plaatsen

is maar dat je het weet

wim

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

jean-luc

Hallo Bert,

De voegpasta op waterbasis van Anita Decor (AD110) geeft een voortreffelijk resultaat. Gewoon met de vinger uitwrijven en dan met een vodje (dat geen pluisjes achterlaat) de overtollige verf verwijderen. Je voegen zijn mooi en realistisch gevuld. Dit procede vervangt de washing met witte verf.
Wel eerst een grondlaag in steenkleur aanbrengen.
Na de behandeling met voegpasta kun je naar believen de bakstenen dry brushen.

Groeten, Jean-Luc

martintje

Moet je een muur wel willen voegen ???
ALs de voegen allemaal ingekleurd worden benadruk je de voegen die in model eigenlijk veel te grof zijn.
Je muren wassen met verschillende kleuren vuil water geeft een veel realistischer uiterlijk als ik heel eerlijk ben.
Ikzelf voeg muren nooit maar was het een keer of 20 in tot ik de gewenste kleur/vervuiling heb en door het kleine beetje verf wat achterblijft in de oegen zie je de voegen toch, maar zijn niet dominant aanwezig.
kiek maar:


Een voeg is al gauw een halve mm, en omgerekend is dat al gauw een voeg van 4 cm....ik heb voegen in die dikte nog nooit gezien, in bakstenen muren dan uiteraard [:)]

gr
Marty
Mvg Marty

glamo

knap model MARTY,heel mooi gedaan!

mvg KURT
 

Bert

Ik heb dit onderwerp een beetje uit het oog verloren maar toch bedankt voor de reactie.[:)]