Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

Vandaag nog eens bij CC rails langs geweest, Christoph haf een grote partij wagonnen binnen gekregen zonder OVP aan dump prijsjes.
Toch enkele gekocht, maar niet zozeer die zonder ovp, dan wel enkele MET de originele doosjes.

En een leuk lokje gevonden.  Een Roco  68461, dus een Belgische 2024 , met LED lichten en full sound.  Voor een prijs om van achterover te vallen, mijn dag is goedgemaakt...



Dan enkele wagonnekes er bij en de zak zat vol.



















(de 3 laatste waren uit de partij zonder verpakking, dus in zo een plastic doosje)

Om af te ronden nog een rol "grasmat" en een doosje met schakelaartjes ... eeen heel "lot" voor 5 euro, ik denk zowat 100 stuks  enkelpolige, tweepolige omschakelaars, drukknoppen en zo.  SUPERKOOPJE !!!   


Mijn "deelnamebriefjes" voor de tombola eind februari liggen dus al in de bak :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Van die oranje I6jes  heb ik er ook nog een stuk of vier liggen die weg mogen,in OVP

;)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 11 januari 2015, 15:12:38 PM
Van die oranje I6jes  heb ik er ook nog een stuk of vier liggen die weg mogen,in OVP

;)

Zijn het er geen 6 ofzo?

@ Dani, ligt er ook veel Belgisch materiaal 2 rail? of 3 rail wagens/rijtuigen waar de wielen van vervangen moeten worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ik zou het niet direkt durven zeggen Olivier.  Niet echt veel denk ik, eerder Duits.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 11 januari 2015, 15:40:02 PM
ik zou het niet direkt durven zeggen Olivier.  Niet echt veel denk ik, eerder Duits.
Dan moet ik niet langsgaan. :D Weeral geld gespaard :D Dankjewel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 11 januari 2015, 15:31:12 PM
wamoetakostenrudy ?

Dani je krijgt zo dadelijk PM.

Het zijn er,
4 perfecte Roco's
1 perfecte Fleischmann"kom op tegen kanker"
1 roco waarvan 1 draaistel een pinnetje af is

;)

dani

Ik had het nooit gedacht, maar dank zij "mijn madam" , heb ik intussen ook de "stoomziekte" opgelopen.
Zij is een grote liefhebber van alles wat stomers is, daar waar ik eerder voor diesels en elektrische loks te vinden ben.

Maar door er enkele van dichtbij te bekijken, eentje te "restaureren" en enkele te digitaliseren, ben ik die machines ook gaan appreciëren.  Het fijne werk, de bewegende onderdeeltjes van het drijfwerk, en de stoere look van die dingen.

Dus...  al enkele van die juweeltjes in bezit, en recentelijk wat uitgebreid.

Een  BR03  in " t grijs/zwart  (staat mooi bij die donkerbluawe van in Houten)





En dan om het bij de "flinke knapen" te houden : een  BR53  Mallet (reeds gedigitaliseerde mt hoogvermogen en bijpassende decoder)






En dan als bij toverslag kwam een "onnozel zot bod" op een reeks Roco Zwitserse passagierswagonnen met binnenverlichting en "bevolking" weer boven water op Catawiki, en voor  120 € had ik ineens 9 stuks van die wagons.   Een meevallertje !  Wel zonder OVP maar voor die prijs koop ik er wel een doosje bij :-)



altijd leuk voor achter een Re460


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Re 460

Dani,
Een sleep van negen wagens, zoals in grootbedrijf SBB, en laat deze dan getrokken worden door een Re 460!!!

dani

inderdaad, dat tikte ik tussen de foto's door.   Dat stukje tekst is zowat "verloren" gegaan tussen de prentjes.
Maar ik gok eerder op een sleepje van 4 en eentje van 5  (dat past namelijk nog net in de treinlift)

Of misschien toch een sleep van 9 maar dan met een dubbeltractie er voor.  Ik heb 2 van die setjes met een "actieve" lok en een "dummy", dat zou niet misstaan !  En dan nog een bijpassende stuurstandwagon en klaar :-)    YES , I'm loving it.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Re 460

Dani,

Zeer tof!
Maar die sterke Re 460 heeft echt geen dubbeltractie nodig hoor om een sleepje van 9 te trekken in grootbedrijf.
Doe zo voort!

Re 460

Ja Dani, Lok Re 460 is toch echt een prachtig beest, zeker als je de cockpit bekijkt.


Huugooke

Stoomloc ? zijn er dan andere? ;D
Die grijze nodigt uit tot een diorama met pers, fotografen en notabelen... ('tis maar een idee)

Sattrickske

Ah knappe machientjes die stomers.  Was voor mij één van de redenen om in het stoomtijdperk te blijven plakken.
Zo'n grijze BR03 staat ook nog op m'n verlanglijstje, als je 'm beu wordt, weet je waar 'm kwijt kan hé ;)

Peter

#1079
Dani,

Achter zo'n mooie RE 460 met die dame als bestuurder, hoort eigenlijk de nieuwe salonwagen "Salon de Luxe" van de SBB van het merk APC

Alleen......de prijs....is ook luxe, namelijk 289,00 euro en gebouwd op een Roco onderstel  ::) ::) ::) ::)

Met vriendelijke groeten
Peter