Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

ja, maar Preisertjes   (en nog wat extra auto's op de parking)  dat is het allerlaatste.
Ze liggen al klaar, dat is zeker.  Ze krijgen zelfs een DIXI'tje !

Nu eerst licht en gras/mos/groen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

viking

Zeg Dani waar heb deze foto's gemaakt Antwerpen of was het Rotterdam? ;D

Perfect je hebt hier een echt kunstwerk van gemaakt een super hoekje op je baan.

Grts

Johan

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De lantaarnpalen staan er  (8 stuks in totaal, waarvan 3 op parking en  "bureau containers" )
De aansluitingen zijn gemaakt en de lampjes zijn getest.  Weliswaar op 9V  ipv 12V maar d elichtopbrengst is ruim ok.

Nu nog de Preisertjes en het toiletkabientje , en dan wat mos/groen.















Om de draden onderaan een beetje te kunnen wegwerken en toch een platte plaat te behouden kan het handig zijn om even met een freesje op de dremel een groefje te maken in de plaat, daar wat dun dubbelzijdig kleefband in, de draadjes op hun plek, en dan een stukje tape er over.





Dat  "geel met blauwe kastje" is een samenraapsel van wat restjes plastic en een paar mislukte 3D print experimentjes verknipt, om daarmee een elektrische verdeelkast te maken.  Daarin komen (net buiten de omheining)   de draadjes allemaal samen en van daaruit vertrekken dan enkel een + en _ voor de 12 verlichting door de eigenlijke grondplaat naar de ringleiding.
Het moet natuurlijk wel nog worden afgewerkt en gekleurd.



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Dat ziet er heel leuk uit Dani.
Een mooi resultaat.

grt Piet.

dani

Gisteren bij CC-Rails nog een Re460 kunnen scoren aan een leuke prijs..  De collectoe groeit gestaag, en momenteel zijn er 16 stuks.
Even een overzichtje tot nu toe.   De fotootjes zijn klein, maar geven toch een idee van de serie.



De nieuwste is de "Miele" uitvoering in blauw en rood
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Amai Dani,
Dat is al een knappe reeks.  8)
Allemaal Marklin of toch ook Roco ?
Hoeveel verschillende waren er weer gemaakt, een ander forumlid die deze locomotieven ook verzameld heeft het hier eens vermeld, maar ik herinner mij het getal niet meer.

dani

Deze zijn allemaal van het merk met de M.
Ik weet ook niet exact hoeveel maar het was een grooooooot aantal
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Zo dat ziet er indrukwekkend uit, je lijkt wel een verzamelaar. :P

grt Piet.

dani

Eigenlijk wel, Piet...   Maar tegen niemand zeggen hee.
Anders zullen ze ontdekken dat ik ook nog een dikke 1000 miniaturen van VW en Porsche heb :-)


En de verzamelmikrobe bijt flink rond in de familie.  Christine  (mijn "madam") verzamelt Mickey Mouse objecten en Sarah (dochter) verzamelt miniatuur paardjes (vroeger Diddls) en  van die glazen "sneeuwbollen".   Het huis is net een speelgoedwinkel :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Van mij zullen ze het niet horen, Dani.

MickeyMouse

Citaat van: dani op 29 juli 2014, 12:47:49 PM
.... Christine  (mijn "madam") verzamelt Mickey Mouse objecten ....
Ja, lap, kom da tegen  ;D ;D

dani

je mag altijd eens iets komen drinken, Geert....

Maar pas wel op want met een nick name als de jouwe riskeer je in de vitrinekast te belanden ....  achter slot en grendel :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MickeyMouse

Citaat van: dani op 29 juli 2014, 19:38:47 PM
je mag altijd eens iets komen drinken, Geert....

Maar pas wel op want met een nick name als de jouwe riskeer je in de vitrinekast te belanden ....  achter slot en grendel :-) :-)
ja, zal opletten worden ;D ;D

dani

GIsteren was zo een beetje  "vader-dochter-knutseldagje" en we hebben enerzijds de containerterminal wat van groen en kleur voorzien, en anderzijds de draad opgepikt van de Waterhoek, op basis van een dioramaatje dat we vroeger al eens hadden samen gemaakt.

De foto's zeggen genoeg denk ik.  Eerst het groen op de containerterminal.  Het is geen super professioneel aanzicht of resultaat zoals sommige mensen hier afleveren, maar wij hebben er minstens even veel plezier aan beleefd.   





De dennebomen staan wat in de weg voor het passeren van de 40 Ft containers dus die worden nog gesnoeid ..  (dat maakt allemaal deel uit van het plan)


Het toegangshek zal misschien nog opnieuw gemaakt worden in fijnere versie.










De parking...










En dan de  "waterhoek" in aanbouw.   Daar komt dus de bewuste paardenweide, met aan de overkant van het weggetje een afgespannen stuk weide met koeien en schaapjes rond het water, enkele kleine bootjes op 't water en de rest zien we nog wel.











De overgangen van de stukken scenery zullen moeten worden gecamoufleerd met gras, bloemetjes strooisel en "beestjes"  :-) :-)


totaalplaatje... nu nog de afwerking, daar kruipt nog wel wat tijd in





De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.