Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 24 maart 2014, 13:06:10 PM
maar een verjaardag in deze maand zit er wel voor een (flink) stukje tussen natuurlijk.

volgens mij verjaar jij elke dag !  8)
Groeten Peter ;)

dani

worden we dan niet allemaal elke dag een beetje ouder, Peter ?
Elke dag is een reden om dankbaar te zijn dat we hier nog rond lopen en om te vieren !    Ook al is het dan 364 keer een  "onjaardag"  (cfr.  Alice in Wonderland)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Amai nie, ben je zeker dat geen budget controle nodig hebt.  't Kan precies niet op; maar 't is je gegund hoor ;-)
Ik heb op dit ogenblik geen plaats meer, mijn testbaan staat vol; zal moeten wachten tot m'n huizeke klaar is.

dani

Het budget is perfect onder controle hoor Patrick :-)
Een weekje in "de States" is voor mij een goedkoop weekje en dan kan er nen extra trein aan af :-)

Gelukkig heb ik aan het einde van de maand nog wat geld over en kom ik niet met de situatie dat zr aan t eind van de centen nog een stuk maand over blijft.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 24 maart 2014, 22:38:57 PM
Gelukkig heb ik aan het einde van de maand nog wat geld over
Vertel eens hoe je dat doet, ik heb aan het ende van mijn geld altijd een stukje maand over..........

grt Piet.

dani

gewoon hard werken, carrière maken, en het geld wat in balans houden.

Eerst de vaste kosten, dan eten, drinken en diverse dagdagelijkse uitgaven, het vrouwtje en de dochter af en toe eens verwennen en mee uit nemen en dan pas de treinen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Citaat van: dani op 24 maart 2014, 23:00:52 PM
Eerst de vaste kosten, dan eten, drinken en diverse dagdagelijkse uitgaven, het vrouwtje en de dochter af en toe eens verwennen en mee uit nemen en dan pas de treinen.
Dit is wat ze noemen "luxe", niet iedereen heeft die, maar geniet er van!
Paul

dani

#802
dat is waar, Paul.    Ik ben me bewust dat niet iedereen het "makkelijk" heeft, maar  aan de andere kant staat er ook wat tegenover...   
Werkweken van 60...65 uren of meer (waarvan 40 betaald zoals iedereen en de rest "gratis" omdat het bij de job hoort),   regelmatig "weg" voor 't werk,  weekends  en "stand by".  Weet je, veel mensen zeggen me vaak   "amai , gelukzak , jij mag gratis een week naar Amerika...."     Wel ja, da's waar, maar ik ga ginder gemiddeld 12 tot 14 u per dag werken en vergaderingen leiden/bijwonen.   Dus ik zie niet veel van de wereld buiten de kantoren.

Ik had eigenlijk al flink wat jaren in een mooie en riante "villa" kunnen wonen en elke maand dubbel zo veel afbetalen aan die hoop bakstenen, maar ik heb gekozen voor een bescheiden woning en wat meer "leven".    Ik zou elke dag op café kunnen gaan en elk weekend  op city trip gaan....   Ik heb tot hier toe "geïnvesteerd" in oldtimers en in miniaturen en treinen, kortom in mijn hobbies.    Ga ik ooit dat geld terug krijgen ?   Waarschijnlijk niet, maar mijn dochter kan er maar wel bij varen.

Mij hoor je in elk geval niet klagen, ik neem mijn leven zoals het komt , en ben me er van bewust dat het van de ene dag op de andere dag veel minder luxueus kan worden door een stom ongeval, ziekte, of gewoon door ontslag of herstructureringen in het bedrijf, dat zijn de risico's die ieder vanons heeft.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

tsjoektsjoek

zo is het Dani, ik werk ook 50 tot 60 uur per week en kom afgedraaid thuis en zeggen amai dan jij moet miljonair zijn nou ik moet er geld op toe leggen
maar ja ik kan ook beter met mijn handen dan met mijn ellebogen werken dus een carriere zit er voorlopig niet in en in Nederland heb je al gauw een
stukje maand over aan het eind van je salaris.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

HYA

#804
Ik heb toch enige vrees dat die bescheiden woning binnenkort zou kunnen verzakken onder het gewicht van al dat rollend materieel.  ;D

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Opa-Bullcat

Ik dacht dat ik van het hamsteren was Dani, maar jij kunt er ook aardig wat van.

Oja alles is goedgekeurd hier, er komt dus een extra etage op ons huis alleen maar voor mijn treintjes :D

On Topic.

swarol

Helemaal doorgespit dit draadtje, was een hele boterham dat ik moest inhalen en er staat nog lectuur te wachten. Knap werk
Groetjes swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

dani

Vandaag nog es even aan het spelen geweest met de 3D software en printer, en een camera mount beugeltje gemaakt (eerste prototype dus nog voor verbetering vatbaar) om één van de  "reverse cameras"  te laten heen en weer bewegen in het schaduw station.    Die cameraatjes dienen voor in de bumper van een auto achteraan, maar werken ook prima als spy-cams.   Werken op 12V, leveren een composite video signaal in kleur af en  zijn heel klein. 18mm diameter en 2 cm inbouwdiepte.

De foto's vertellen het verhaal....   De beugeltjes zullen nog wat smaller worden en ik overweeg om er een kabelgeleidertje aan vast te maken.het werkt in elk gaval al goed met de servotester.  Gelukkig had ik een extra paar handen om het ding stevig vast te houden bij het testen. Dank aan m'n dochter :-)   Haar bijdragen tot de treinbaan zijn niet altijd zichtbaar maar ze zijn er wel.

























en de film....


http://www.youtube.com/watch?v=o-VF8ociy3o&feature=youtu.be


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MickeyMouse