Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

HYA


OlivierV

Heee Dani, die B-cargo Rils wou ik mij nog een keertje meenemen, maar jij bent ermee van onder gemuisd! :p

Achja, goed voor mijn portemonee.
Jouw hoop rollend materiaal is ook weer mooi aangegroeid!

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

merci voor de reakties, mannen...   plezant om te lezen.

Wat die "winterslaap" betreft dat was om andere redenen, (zie een paar pagina's terug) om eens wat dingen op een rijtje te zetten naar aanleiding van enkele gebeurtenissen rondom mij.
Maar inderdaad ik heb vrij snel dze zaak terug op genomen omdat het geen zin heeft om ergens zielig te gaan zitten mokken of treuren.   Het was eigenlijk mijn dochter die er me op attent maakte door te zeggen  "pa, ga nu nekeer op je zolder gaan zitten of doe es iets aan je treinen, je zit hier zo stil de laatste tijd en ik ben er niet gerust in..."

@Olivier : wat die Rils betreft, ik was vooral geïnteresseerd in die rode want zo had ik er al 2 en met 3 is nog zo gezellig :-)      Maar mijn "madam" was voor de eerste keer mee naar CC-Rails en ze vond die groene ook wel mooi dus ja, zij heeft me die nog kado gedaan :-)     Ze was aangenaam verrast en heeft me een aantal dingen  op mijn lijstje laten zetten voor volgend bezoek.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#603
Citaat van: MickeyMouse op 06 januari 2014, 21:17:16 PM
Dani, uwen 3d-printer momenteel in het nieuws op Kanaal Z...
ja, ik ben net de uitzending gaan opzoeken....   "op dit ogenblik kunnen we niet volgen met de productie".
Goed bezig !    Dan laten ze hun klanten die al ene gekocht hebben en een defect onderdeel hebben gewoon 2 weken wachten.

De strategie van een gezond bedrijf is dat je ten allen tijde  spare parts moet hebben om je bestaande klanten te helpen.
Het zijn DIE klanten die je toekomstige verkoop kunnen kelderen door slechte reclame !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 07 januari 2014, 08:45:21 AMMaar mijn "madam" was voor de eerste keer mee naar CC-Rails en ze vond die groene ook wel mooi dus ja, zij heeft me die nog kado gedaan :-)     Ze was aangenaam verrast en heeft me een aantal dingen  op mijn lijstje laten zetten voor volgend bezoek.

Goed idee,ik ga dat ook eens proberen,maar of het gaat lukken...? :-\ :-\ :-\

De één Madam is natuurlijk de andere niet hé!

;)

just4fun

Citaat van: dani op 07 januari 2014, 08:45:21 AM
... mijn dochter die er me op attent maakte door te zeggen  "pa, ga nu nekeer op je zolder gaan zitten of doe es iets aan je treinen, je zit hier zo stil de laatste tijd en ik ben er niet gerust in..."
Slimme dochter hebt ge!
Swanjeer die maar heel goed.
Paul

Herwig

Esso-tankwagens,

Ter info:  (behoudens vergissing mijnentwege...)   op de échte tankwagens kleeft er géén rechthoekig of ovaal Esso-merk.  Ze zijn  "blanco".   (wel:  VTG, KVG, Millet, Armutra, e.a....)  Op zo'n wagens staat evenmin Shell, Total, e.a.. .  Ze zijn dus in praktijk bruikbaar voor elke petro-klant... .


dani

aha, da's goed om weten.  Dus zijn het de miniatuur model fabrikanten die de logo's er op zetten.   hmmmm, zou enige vorm van "sponsoring" daar tussen zitten ? ....   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 07 januari 2014, 14:22:14 PM
Esso-tankwagens,

Ter info:  (behoudens vergissing mijnentwege...)   op de échte tankwagens kleeft er géén rechthoekig of ovaal Esso-merk.  Ze zijn  "blanco".   (wel:  VTG, KVG, Millet, Armutra, e.a....)  Op zo'n wagens staat evenmin Shell, Total, e.a.. .  Ze zijn dus in praktijk bruikbaar voor elke petro-klant... .

die Belg. Esso wagons (die Roco in schaalmodel maakt)droegen beide logo KVG en Esso in het verleden in de SJ foto van gezien ! Verder zaten in die trein richting Zwitserland ook wagons die Hag nabouwd ook met Esso bestickering

Groeten Peter ;)

PS en die den dani zaaide en oogste voort !( niet moeilijk dat wij daar niks vinden, dani koopt gewoon alles op ! ;D

dani

PM me eens je gsm nummer, Peter.  Allee, als je dat niet erg vindt natuurlijk.  Dan stuur ik je volgende keer een berichtje als ik er heen ga.
Want dat komt meestal op "gelijk 't vliegend sch......"  en dan is mailen of fprum-PB'en niet de meest efficiente manier om iemand te verwittigen.

En NEE, je krijgt dan NIET het nummer van mijn madam in ruil, probeer het zelfs niet.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 07 januari 2014, 17:16:52 PM

En NEE, je krijgt dan NIET het nummer van mijn madam in ruil, probeer het zelfs niet.

Oieoei,en nog jaloers ook...
Van Peter hoef je echt niet bang te zijn,moest hij echter Rudy noemen  :-\  ;D

;)

dani

Moest hij Rudy noemen dan waren er 2 zotten gelijk gij....    Heer, laat deze beker aan mij voorbij gaan !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Herwig

#612
Esso-tankwagens,

ter info:

De hedendaagse tankwagens (knik- en andere..):  géén Esso-vermelding.  Esso/Exxon houdt  discretie   hoog in het vaandel.

Op de vroegere witte tankwagens:  rode zijstreep plus Esso-ovaal. (op twee- en vierassers)

Op antieke Britse tankwagens:    "Esso"   gans groot op de flanken.        AAOC (Anglo Amer. Oil Cie)
Op antieke Belg./Ned.-tankwagentjes:                                                      (S)APC (Standard Amer. Petr. Cie)
Duits:                                                                                                           DAPG (Deutsch Amer. Petr. Ges.)
Frans:                                                                                                          CSFA (Cie Standard Franco Amer.)

(Standard Oil:  S.O.:  Esso:  Exxon:  ExxonMobil)

[8 jan.: verklaring afkortingen vooroorlogse Esso-agenturen...] 

Sattrickske

Citaat van: dani op 07 januari 2014, 08:46:24 AM
ja, ik ben net de uitzending gaan opzoeken....   "op dit ogenblik kunnen we niet volgen met de productie".
Goed bezig !    Dan laten ze hun klanten die al ene gekocht hebben en een defect onderdeel hebben gewoon 2 weken wachten.

De strategie van een gezond bedrijf is dat je ten allen tijde  spare parts moet hebben om je bestaande klanten te helpen.
Het zijn DIE klanten die je toekomstige verkoop kunnen kelderen door slechte reclame !
Oeps, troubles met je printer?  Heb ik iets gemist?

dani

je, Patrick....  toen hij helemaal in elkaar zat alles getest... leek goed te gaan , tot de eerste proef-print.
Na enkele lagen printen ineens een X-decalage.  En opnieuw, en opnieuw...
Stuurprintje van de X-stepper elders geprikt., dan een Y-decalage, nog eens verstoken en dan een sputterende en blobbende  extruder.

Dus printje defect, wslk een slechte soldeerverbinding die "erratisch gedrag" vertoont als ze warm wordt  (een gekend euvel).
Natuurlijk met de feestdagen niet echt snelle reaktie voor het omwisselen van het printje, en dan een "stockbreuk" volgens mijn verkoper/winkelier.

Dus nog niks geprint, nog steeds aan het wachten op dat stepperdriver printje.   Maar volgens een forumlid hier die regelmatig met Velleman in contact is voor het werk, zou het nu in orde gaan komen en kan ik hopelijk deze week nog beginnen 3D'en.   Fingers crossed en dan aan deze persoon die een duwtje in de juiste richting gaf.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.