Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Dani, je hebt groot gelijk om zo lekker spontaan om te gaan met deze loc. Mengen van tijdperken en regio's... op de modelbaan kan het! Pure fun!   ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Eres

Citaat van: dani op 29 oktober 2013, 11:18:54 AM
@Michiel :   ze zal wel regelmatig in de vitrine te zien zijn, maar zeker ook op de baan als die klaar is.   Ik heb al overwogen om een apart parade spoor aan te leggen voor deze beauty.   Eigenlijk had ik dat plan al langer dan vandaag, sinds ik de  14-delige  containersleep van de Opel Millennium Zug heb gekocht vorig jaar.   Die werd oorspronkelijk (in het echt) getrokken door een rode BR 103  (heb ik er uiteraard naderhand nog bij gekocht) maar zo'n sleep van 4 meter containerwagon  (+ nog een 2 a 3-tal meter andere containerwagons)  zou zeker niet misstaan achter deze B-Boy, ook al is dat dan kompleet van de pot gerukt kwa tijdperk en  bedrijfsmodus.

Met een apart spoor is een draaischijf dan niet nodig, maar een loods bouwen op een szijspoor(tje) daarentegen zie ik wel zitten.  De wissel voor dit spoor ligt al klaar :-)

Komt er dan nog een gat bij in de muur Dani of gaat die muur dan helemaal maar weg?

Wim

dani

helaas wim...  het is een mathematische vergelijking , tot mijn spijt.

Een hele simpele trouwens, en bouwkundig correct :

" Muur Weg  ==  Dak naar Beneden "

Dus ik vrees dat de muur nog wel even blijft :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dus een kort baantje voor de "grote jongen"  Ik heb net eens proef gereden met 3 locs en dat was even wennen maar heel leuk.Alsof je voor het eerst in het diepe sprong bij zwemmen

Wim

conducteur

Magnetic levitation voor je dak? Zou dat niet lukken ::)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sattrickske

Verdekke wat een beest!!
En who gives a sh.. about eras ???  Rijden met dat ding! Alles wat erachter hangt maakt niet uit, die vallen in het niets tegen deze loc...

dani

Dit (lang) weekend eens werk gemaakt van het onderbouwen van de scanner als rolbrug.

Dat moet natuurlijk tot op de (halve of minder) millimeter nauwkeurig zitten, dus hoe is dat best te realiseren ?  met  draadeinden en moeren.

De rest van het verhaal spreekt een beetje voor zichzelf...  Er moet natuurlijk nog worden "hersteld" van het vorige schuine gat in de plank, maar dat is een "kleinigheidje" en dat komt wel nog later.

Eerst het bevestigen in beeld .

























De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Eres

Dani

We hebben het er al over gehad toen je bij ons was maar ik vind het een gedurfd project en wens je GOODLUCK maar het zal ongetwijfeld tot een goed einde komen.

Wim

loebaske

ist niet waar zekers, den Dani is weer aan het bouwen geraakt, goed hé  ;) ;)

Jurgen

Hoezo? Jij gebruikt een oude scanner die als rolbrug moet gaan dienen?
Jij hebt echt wel gekke ideëen hoor. Ik veronderstel dat je dat ding dan toch ook opnieuw moet programmeren en kalibreren, of hoe gaat dit in zijn werk?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Hij heeft enkel de onderdelen gebruikt, (de geleiding, motor, en de rest van de aandrijving) en zelf een programma gemaakt om de motor aan te sturen met arduino.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Sattrickske

Citaat van: conducteur op 02 november 2013, 15:34:26 PM
Hij heeft enkel de onderdelen gebruikt, (de geleiding, motor, en de rest van de aandrijving) en zelf een programma gemaakt om de motor aan te sturen met arduino.
Ik zou zelfs meer zeggen, enkel de mechanische hardware heeft Dani gerecupereerd; alle elektronica is volledig uit de scanner gestript (of moet ik gesloopt zeggen ;D).  Maar ik moet wel toegeven dat onzen Dani altijd van die 'zotte' ideeën heeft waar ik jaloers op ben.  Ge moet er verdekke maar op komen...

dani

inderdaad, Rian heeft het in enkele woorden perfect samen gevat, Jurgen.
Ik heb die scanner vakkundig gesloopt (daar heeft Patrick dan wel weer gelijk...   "voorzichtig" bestaat hier niet) ... en ik gebruik inderdaad enkel de aandrijving met mijn eigen sturing, gekoppeld aan de PC.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

En ik zou meer zeggen./.. ik heb intussen het "steunplateau" bevestigd en de scanner er op geschroefd.  Dan de hoogte geregeld zodat de spoorstaven netjes overeen komen en het "brugspoor" op zijn plaats gelegd, voorzien van draden voor de stroom.

Enkel rechts achter is er nog een heel miniem hoogteverschilletje te merken  (een derte toer van de moer te gaan) en dan is het OK.  Dan kan ik de moeren  "borgen" met nagellak  (goedkope LocTite) en klaar.

De foto's laten zien hoe het voorlopig is gemonteerd en hoe alles netjes aansluit.

De laatste foto's zijn van een "winkelrekje" dat ik heb gemaakt boven mijn werplek, waar ik netjes de dozen van al mijn rollend materieel kan opbergen in vakjes...  loks bij loks, wagonnen bij wagonnen, en zo voort.  Er is flink wat plaats.  De rest gaat in "curverboxen" op wieltjes onder de baan.











nog een derde / half toertje van de moer








Sorry voor de matige kwaliteit....  GSM foto's bij gebrek aan beter momenteel. fototoestel lag beneden op  te laden.




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.