Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

PietB

Noem het maar niks!
Ik vind dat nu juist zeer mooie wagens.
En erg comfortabel, behalve bij de pomp.

grt Piet.

dani

#331
nou, voor de duidelijkheid, ik vind het ook een hele mooie wagen en er is een zee van ruimte in,dat staat vast.  En hij brengt je met gemak van A naar B en naar C en D en ... heel het alfabet rond.
Makkelijk met 8 volwassenen (2+3+3  op 3 rijen zetels) op stap hierin.  Maar zoals je zegt, de verrassing aan de pomp is veels te groot voor de matige prestaties van de motor.

Gelukkig kostte de benzine daar 3,6 $ per gallon.   reken maar effe om .   2.73 € voor 4,5 liter.   Dus de benzine kost ginder 60 eurocent per liter    (en die amerikanen maar zagen dat benzine duur is, tot je ze vertelt dat wij hier vanaf morgen 1,82 € per liter betalen of dus 3x zo veel !!).  De wagens zuipen zich dan wel te pletter maar de taksen zijn ook verwaarloosbaar.  Als je hier met een 280 PK op de baan wil dan betaal je je blauw aan taks en verzekering.  Ginder gelukkig niet.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Smaken verschillen... gelukkig maar!   :)
Ik vind het een lelijk ding (zoals alle monovolumes en jeep-achtige dingen, trouwens).  ;)

Wat die benzineprijs betreft: lang leve onze taksen...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

voor mij was het een beetje "zoals thuis" in mijn "Beemer X1" crossover, maar dan een schaal groter en zonder schakelen :-) :-) :-)   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: doomslu op 02 september 2013, 15:12:03 PM
Smaken verschillen... gelukkig maar!   :)
Ik vind het een lelijk ding (zoals alle monovolumes en jeep-achtige dingen, trouwens).  ;)
moeten we ook niet over twisten, zeker niet in dit draadje.

Citaat van: doomslu op 02 september 2013, 15:12:03 PM
Wat die benzineprijs betreft: lang leve onze taksen...  :-\
Ja ja, Letzenburg is hét beloofde land.

grt Piet.

OlivierV

Ge kunt daar toch niet mee rijden met zo nen automatiek.
Nen echte versnellingsbak is in de US de beste beveiliging tegen autodiefstal. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Piet, we zijn inderdaad volledig off-topic...  :-[  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

geen probleem.  Als alles goed gaat dan kan ik deze week nog eens wat  "Dani-Magic" toveren op zolder en dan kan ik een flinke foto update posten en is deze  auto-uitstap snel vergeten :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 02 september 2013, 15:24:33 PM
Ge kunt daar toch niet mee rijden met zo nen automatiek.
Nen echte versnellingsbak is in de US de beste beveiliging tegen autodiefstal. :D

Kan allemaal wel zijn,maar ik heb er door de jaren heen, 2 gehad van een Duits merk(met ster) en mijn volgende zal ook een automaat zijn!
Het is comfort in z'n reinste vorm...

Lap,weeral off-topic,
Zo gemakkelijk om af te dwalen,zo moeilijk om er aan te weerstaan!

;)

dani

gisteren op eBay nog een extra kap van een 1605  gewonnen voor een prikje.  (Märklin 3153).
Nu afwachten of ik die kan doen passen op een onderstel van een BR 120.   Het zal niet helemaal anatomisch correct zijn wat draaistellen en zo betreft, maar ik ga het toch proberen.
Het riskeert ook (90% kans) dat de kas te kort is voor het chassis en/of dat ik de bufferbalken moet weg zagen, dan is het ook maar zo.  Dan heb ik in elk geval een reserve  kas, desnoods voor wisselstukken, een panto of zo...


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 17 augustus 2013, 17:13:45 PM
Dani, wanneer mogen we eens bij jou op bezoek komen voor een spelletje limbo onder je bruggen?  ;D


Bij WE daar hoor ik ook bij,en jij brengt een paar van die modelletjes mee van op dat ander topic...! 8) :P :P :P ;)

dani

ja, ik was gisteren zodanig met die decoderkes bezig , en met mijn gedachten al bij het werk (working from home)  dat ik helemaal vergeten was om mijn infrastructuur te laten zien :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Niet nodig Dani,
Ik wacht wel tot Olivier daar ook is met die 'spoorwegmodelletjes'! ;) ;D

dani

het foutje met de berekening van de dalingspercnetages in Noord 2 is bijna gecorrigeerd.  Het zal niptjes worden in het schaduwstation, maar het MOET goed komen.
Eerste test (met de sporen nog niet vast gelegd  verliep ok.  Ik ga wel moeten zorgen dat er geen panto's geheven naar binnen gaan, of 't is boempatat.

http://www.youtube.com/watch?v=z2mHyVPm4ek
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 12 september 2013, 20:45:29 PM
Ik ga wel moeten zorgen dat er geen panto's geheven naar binnen gaan, of 't is boempatat.
Ja dat is altijd een probleem bij klim/daal spiralen.
Ik heb er al eens aan gedacht om (desnoods een dummy) bovenleiding boven de gehele spiraal te maken.
Door gebruik te maken dan 2,5 mm2 van de ingang tot aan de uitgang, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Dat installatiedraad is lekker stevig en toch goed plooibaar om aan te leggen.

grt Piet.