Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Stieven76

Dat is hetzelfde principe als mijn vroegere apotheker had bij ons in het dorp (Muizen bij Mechelen).
Die drukte ook op een knopje bv A-C en dan zag je die lift bewegen en ronddraaien tot wanneer hij stopte op het geselecteerde vak. Daar stonden dan alle medicijnen in beginnende met de letters A-C.
Ik stond daar als klein manneke altijd gefascineerd naar te kijken... Ik zal toen een jaar of 11 geweest zijn  :)
Ohh memories  :D  :D

dani

ja, toen ik nog bij VW werkte in Vorst hadden ze daar ook zo een gigantische torenmagazijn met allemaal onderdelen en tools in...   als ik daar voorbij kwam, moest ik toch ook telkens even stoppen en kijken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

.... en toen viel hee de bouwwerf weer ineens stil.  Enerzijds omwille van de hitte op zolder, anderzijds om dat mijn dochter hier nu 2 weken bij mij is en ik dan wel betere dingen te doen heb dan treinbaantje bouwen :-)      We plannen leuke uitstapjes , kokkerellen lekker samen in de keuken en genieten van de tijd samen.     

Misschien vannamiddag eens gaan "treintjes spotten" hier of daar :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oetbeem

Geniet ervan Dani  ;) De hobby kan wel even wachten
Ik wens je een fijne vakantie toe met je dochter

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

dani

dank je wel , maatje !!!

Ik heb m'n rongenwagen mogen ontvangen via de post gisteren.  Even gepast met een 1:87 vrachtwagen  (zelf verbouwde oplegger) en het is alsof het er voor gemaakt is.












Niets echt spectaculair, maar ik heb intussen een 7-tal rongenwagens met bijhorende camions, en nog een paar 'speciallekes' van Märklin er bij .  dat zal een leuk sleepje worden.

PS: let niet op de slechte afwerking van de striping op de cabine, dat was maar een snel probeersel met een alcoholstift en wordt herdaan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

#320
ah ja, mochten er mensen interesse hebben in het  Powerpoint sjabloon waarmee je deze opleggers kan van je eigen bedrukking voorzien, ik kan het altijd doorsturen.

Er zijn verschillende kant en klare versies af, en eentje voor eigen ontwerp.  Ik heb er wat tijd in gestoken om ze te ontwikkelen en wil ze graag gratis delen als iemand interesse  toont.

De manier van aanbrengen is simpel..


1) afdrukken met kleuren (laser) printer
2) met dubbelzijdig tape op de plastic oplegger kleven
3) goed aandrukken
4) een laagje acryl vernis (van de Action) aanbrengen met penseel
5) laten drogen (het papier zal bij het vernissen inplooien trekken, geen paniek)
6) tweede, ... evt derde laag er op en laten drogen

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

vandaag had ik een paar uurtjes vrij en heb ik nog even de warmte op zolder getrotseerd.  Gevolg :

1) de brug tussen het stuk "Noord" en de lift is doorgezaagd en is nu verwijderbaar
2) de wissels op Noord 2 schaduwstation die kortsluitingen maakten omdat de veertjes ontbraken, zijn vervangen
3) de brug die "in het ijle " kwam door het verwijderen van de klimspiraal op het oude gedeelte is verlegend en heeft ook een uitneembaar stuk nu.

Picture time

* de vervangen wissels


* enkele oude sleepjes in het schaduwstation getrokken


* de brug tussen Noord 1 en de lift na het doorslijpen


* de opening (verwijderbaar stuk er uit) tussen Noord 1 en de lift, in het deurgat


* en dan de opbouw van de hoger gelegen brug...   Het is allemaal nog ruwbouw, de aankleding is voor later.

















* het uitneembaar gedeelte klemt gewoon tussen de 2 "brughoofden" en de horizintale positionering is door latten op de zijkanten van de brug zodat de sporen altijd goed tegenover elkaar liggen.







*  En dan de 2 bruggen op hun plaats, samen met de "hole in the wall 2".






tot hier de update van vandaag.   binnenkort meer :-)
Maar nu zal ik eerst weer een deel elektriciteit moeten leggen en aansluiten zodat alles van stroom kan worden voorzien en ik kan testrijden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Hoi Dani,
je gaat weer met grote stappen vooruit kameraad!
Die overgang van M naar C rails krijg je die soepeltjes rijdend?

grt Piet.

OlivierV

Dani, wanneer mogen we eens bij jou op bezoek komen voor een spelletje limbo onder je bruggen?  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

die "Limbo" zou nog wel eens vroeger kunnen doorgaan dan we dachten.
Ik heb namelijk gisteren een ontdekking gedaan waar ik even "niet vrolijk van werd" in het stuk  "Noord 2".
Ik had alles berekend met de hellingen en zo, ik had  1m80 + 1m50 + 1m80 + 40 cm = 5m50  beschikbaar om 18 cm te zakken/stijgen.  Dus dat zou nog net rond de 3% liggen.

Dom, dom, dom ....  met de overgangsrails, de wissels en de "vlakke" stukken en aanloop vlakken, en met de bochten (die korter zijn dan rechtop tot in de hoeken en dan 90° draaien)  blijkt nu dat ik eigenlijk maar 3m90 heb voor die daling.  TE weinig dus.   Even paniek in de keet, maar dan efkes gaan zitten, nadenken en puzzelen.   Het  "tracé" voor de bovenbouw wordt lichtjes aangepast, zodat de trein op een ander punt naar beneden gaat duiken in het landschap.  Daardoor kan ik een extra lus aanleggen in het verloop en krijg ik ongeveer 7m beschikbaar voor de dalende traject.  Dus dat moet voldoende zijn.  Het zal nipt worden in het schaduwstation als die "enkele winfind" van een soort spiraal moet passeren vlak tussen  0 en -18 cm, maar ik kan wat spelen met de bovenplaat dus dat moet zeker goed komen.

Ik zal mijn baanplan dan wel eens aanpassen en posten, maar nu voorlopig heb ik me eerst bezig gehouden met opmeten, passen, testen en experimenteren.   Het zal deze week redelijk kalm zijn in "Dani's World" want ik zit momenteel te wachten in Zaventem voor een weekje U.S.A.  (werk , geen vakantie) en van daaruit is het wat ver om te pendelen.  Maar misschien kan ik mijn baanplan wel even bijwerken van daaruit, ik heb gelukkig mijne  "scarm" mee op de laptop.

To Be Continued.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Dani, goeie reis/werktrip!

Blij dat ik niet alleen met baanproblemen te kampen heb  :)

Ik zie dat je met M-rails werkt: kan je iets doen met M-K-rail overgangen?  Ik heb er enkele liggen waar ik graag iemand een plezier mee wil doen (bij mij enkel K en C-rails).


Groetjes, Peter


dani

Bedankt Peter, de reis dat valt wel mee ...   ik mag op die manier nog eens met een Amerikaanse "bak" rond toeren met zo'n kleine 300 PeeKaas, en in een leuk  "hotelleke" slapen.

Wat die overgangen betreft, ga ik passen, ik heb enkel overgang C-M  en C-K in gebruik en heb hiervan ook nog enkele stuks in stock voorlopig.  Maar wel heel vriendelijk van jou, dikke MERCI voor het aanbod !!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 27 augustus 2013, 21:11:00 PM
mag op die manier nog eens met een Amerikaanse "bak" rond toeren met zo'n kleine 300 PeeKaas
Ik wil wel eens foto's zien van die Kaas!
LOL

dani

Op verzoek van Piet Bossie , mijn "rental Cheese"    (gehuurde kaas)

Niks spectaculairs, een Crossiover SUV, Chevvy Traverse.   Eerder een halve autobus dan een echte racebak :-) :-)









Compleet met de  "perrennedduhhhh"  versnellings bak.     (P-R-N-D, dus nen automataat...  zelfs met een extra "Low" gear en daar tiptronic op, om de 4x4 optimaal te gebruiken in de bossen en op hellingen.  NIET dus....



Op papier veel PK, maar in werkelijkheid één en al vermogensVERLIES door een stomme automaat die slipt gelijk gek als je een kick-down wil doen.



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.