Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

Chrisrail

#1095
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

zo te zien zou je ook eens onze OD van 8 maart kunnen bezoeken want CCrails is hier ook en meteen 2 vliegen in enen slag ! Trouwens respons voor de tafels is vrij goed zodoende gaan wij er mogelijks nog een aantal bij aanschaffen !
groeten Peter ;)

OlivierV

Volgens mij probeert Dani zijn kansen op prijzen uit die tombola te vergroten. Zo maak ik veel kans met mijn enkel lotje dat daar in zit. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Eentje ? Ik denk dat ik er een stuk of 16 heb :-
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 08 februari 2015, 22:11:56 PM
Eentje ? Ik denk dat ik er een stuk of 16 heb :-
Kon er 2 van gemaakt hebben maar had geen zin om 80 euro of meer uit te geven en uiteindelijk maakt het mij niet zo heel veel uit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ach ja het was dan ook toevallig ... dat ik daar 2 keer in 2 weekends was
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

aha, vandaag een stuurstand op de kop getitk voor een Zwitserse sleep...  met "de neus" van een Re460.  Dat wordt genieten !!!!   Dat vraag om een filmpje van zodra hij geleverd is :-) :-) :-)



En meteen een setje van 5 hydraulische zijstortwagens....

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

het ligt alweer een poosje stil hier...  ik hoop echt dat ik de komende dagen en weken eens wat tijd heb om verder te werken.

De rangeerheuvel ligt (voorlopig) op zijn plaats en ik ben bezig met de "tuning" van de hellingshoeken.   Eens dat ok is, fixeer ik de draadstangen in de onderste plank, gaat hij er weer uit en kan hij "als module" aangekeed worden alvorens hij weer op zijn plekje gaat.
En dan de aansluiting van het hoofdspoor er naartoe , en dan verder.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani


even een nachtelijke update na een halve zaterdag, een halve zondag en een maandagavond onder, op en rond de baan.

Vooral bekabelingswerken uitgevoerd , wissels getest, aangesloten, en naar centraal verdeelpunt gebracht.  in het "kastje" komen de 4 Arduino's Mega 2580 die in een master/slave combo  de  meer dan 90 wissels gaan aansturen,  met een DCC interface naar de centrale, maar ook USB naar de PC en  infrarood + hardware keyboard voor de bedening.  Dus automatisch, semi automatisch eof manueel.

Er zijn nu 55 wissels aangesloten en doorgetest, nog 41 of 42 te gaan.   "Zuid" is helemaal   "bewisseld" , Noord nog maar een klein stukje.

Een paar foto's...  zeggen tenslotte even veel als 100 woorden.


Het prille begin : een leeg frame met 1 latje kroonsteentjes


Dan de kabels er naartoe trekken en beginnen aansluiten en doormeten / testen




Als straks de boel klaar is dan zal je enkel nog dit zien : het zware "deurtje" .  Er zal wel 1 Arduino zichtbaar blijven vermoed ik, diegene die als "master" dient en ook het display en de visuele aanduidingen stuurt.


De tweede lat er in , en meteen weer 2 extra rijen kroonsteentjes.   We zitten in totaal aan 150 stuks nu




En dan weer kabels trekken, splicen, isolatie af halen, markeren, en vastmaken


En het resultaat ...



En het meesterwerk van deze avond: de aansluiting van de wissels van station  "Zuid Hoog" op de centrale klemmenrijen...  Kabels achter de gyprocwand door trekken, tussen de isolatie, en dan weer naar buiten... 

Spaghetti meets Macaroni !!





Eerste draadje gesoldeerd en afgewerkt met krimpkous.  Nog 29 te gaan !






Making progress.... en dan zijn ze een dik anderhalf uur later allemaal gedaan ....




Mooi  "inpakken" na het testen  en dan kan alles samen gebonden worden en "de muur in"...







Bijna niks meer van te zien.   Eens dat de achtergrond geplaatst wordt is die gleuf in de gyproc weg en is alles netjes.





Op zich lijkt dit allemaal niks, het is veel   "onzichtbaar" werk, maar er kruipt flink wat tijd, gerief, moeite, geld en  passie in om het zo te krijgen.

Ik ben tevreden van de vooruitgang nu.
EINDELIJK gebeurt er nog eens iets aan de baan .




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Succes ermee Dani! Nu nog poetsen en je kan weer rijden. :D

En kabeltjes trekken en solderen nemen inderdaad veel tijd in beslag maar we kunnen nog niet zonder.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

G8

lijkt me een goed besteed weekend  8)

PietB

Duim omhoog hoor!
Prima actie.

grt Piet.

Bolje

Ja, Dani, leuk werkje  ;)

En nu, rijden....  ::)
Vele groeten,
Ronald

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw