Nieuwste aanwinst

Gestart door Nighttrain, 29 april 2013, 23:55:08 PM

Nighttrain

Heb net een treinbaan gaan halen bij de kozijn van een collega van mijn vrouw.
Wat ik heb meegekregen valt niet in woorden te bevatten. Stoomloc had verbogen windleiplaten, de thalys "hebben de kinderen eens laten vallen" en hoop ik nog enigszins te kunnen repareren, en loc en wagens zaten met de delta-regelaar en transfo (en nog andere rommel zoals voorwaar enkele legoblokjes) in een kartonnen doos.
Hij had de baan dan ook gemaakt voor de kinderen, maar die zijn nu zelf ouder en niet meer geïnteresseerd hierin, en van de nieuwe vriendin (die een renovatie van het huis bezig is) moest het weg omdat het in de weg stond.
Ik heb alles gratis en voor niks meegekregen, en ik ga een gekregen paard niet in zijn bek kijken, maar mijn hart bloedde toch een beetje bij het zien van het rollend materieel.
De been zelf heeft op 2 scharnieren aan de  muur vast gehangen en kon met katrollen tegen de muur omhoog getrokken worden, vandaar dat er onderaan grendels vastzitten waarvan je de pinnen ziet uitsteken.

Zelf rijd ik geen C-rail meer, maar voorlopig is het een goed testbaantje, en op termijn denk ik dat ik ze boven het logeerbed terug met katrollen ophang en er met enkele modules wat bij aanbouw. Ik was immers toch al bezig met een kleine depot op drie modules te maken.

De foto's:













Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

Paulogic

Wat menig onder ons als kind had was nog zo 'redelijk' niet.
We zijn nu meer (veel meer) gewoon qua scenery, afwerking, banenplan, enz maar mijn eerste baan :
Grote plank met enkele ovalen en een veel te snel stijgende brug, een huisje en enkele lichtjes.
Gras, water en wegen : geschilderd met plakkaatverf door mijzelf.
Maar toch veel fun mee gehad hoor  :)
mvg,
Paul(ogic)

SuSke

Citaat van: Paulogic op 30 april 2013, 08:36:16 AM
Wat menig onder ons als kind had was nog zo 'redelijk' niet.
We zijn nu meer (veel meer) gewoon qua scenery, afwerking, banenplan, enz maar mijn eerste baan :
Grote plank met enkele ovalen en een veel te snel stijgende brug, een huisje en enkele lichtjes.
Gras, water en wegen : geschilderd met plakkaatverf door mijzelf.
Maar toch veel fun mee gehad hoor  :)
klinkt me bekend in de oren  ;) een hele baan op een standaard vezelplaat en rijden met die handel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Dat baantje roept bij mij ook herinneringen op ...  ;D
Zoals je zelf zegt: een gekregen paard, en nog bruikbaar als testbaantje  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: SuSke op 30 april 2013, 08:43:10 AM
Citaat van: Paulogic op 30 april 2013, 08:36:16 AM
Wat menig onder ons als kind had was nog zo 'redelijk' niet.
We zijn nu meer (veel meer) gewoon qua scenery, afwerking, banenplan, enz maar mijn eerste baan :
Grote plank met enkele ovalen en een veel te snel stijgende brug, een huisje en enkele lichtjes.
Gras, water en wegen : geschilderd met plakkaatverf door mijzelf.
Maar toch veel fun mee gehad hoor  :)
klinkt me bekend in de oren  ;) een hele baan op een standaard vezelplaat en rijden met die handel.
Scheuren bedoel je, hoeveel keer hier geen loc uit de bocht is gevlogen, en maar sneller en sneller willen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Die Thalys ziet er inderdaad miserabel uit. Misschien kan je er nog een kap voor vinden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Nighttrain

#6
Citaat van: Jurgen op 30 april 2013, 12:25:22 PM
Die Thalys ziet er inderdaad miserabel uit. Misschien kan je er nog een kap voor vinden?
Ik ben wel van plan om ernaar op zoek te gaan. Beurzen aflopen en hopen.
Edit: gisteren nog wel getest, en bleek dat ook alle 4 de anti-slip-bandjes weg zijn, maar rijden doet hij nog wel, de stoomloc rijdt zonder problemen, maar de rails zijn volgens mij nogal vuil aangezien het eerst niet ging, dan klein stukje en op de duur hoe langer hoe verder. Eens met een doekje over gaan morgen of zo moet al veel helpen.
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

Nighttrain

Citaat van: Nighttrain op 30 april 2013, 12:29:55 PM
Citaat van: Jurgen op 30 april 2013, 12:25:22 PM
Die Thalys ziet er inderdaad miserabel uit. Misschien kan je er nog een kap voor vinden?
Ik ben wel van plan om ernaar op zoek te gaan. Beurzen aflopen en hopen.
Edit: gisteren nog wel getest, en bleek dat ook alle 4 de anti-slip-bandjes weg zijn, maar rijden doet hij nog wel, de stoomloc rijdt zonder problemen, maar de rails zijn volgens mij nogal vuil aangezien het eerst niet ging, dan klein stukje en op de duur hoe langer hoe verder. Eens met een doekje over gaan morgen of zo moet al veel helpen.
Heb van een collega in de club vanavond een kap gekregen, van een set die bij hem niet meer rijdt omdat de koppeling is afgebroken, jeuj. Kap staat erop en is zeer mooi. Afgezien van het feit dat het gedeelte waar de panto's zitten nu ook bordeaux is (zijn set is een oudere reeks) ben ik zeer tevreden. Nu zou ik graag de trein willen volledig maken, niet noodzakelijk om op deze baan te rijden, maar omdat het nu eenmaal een thalys is en die moet uit 10 delen bestaan om realistisch te zijn, vind ik.
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

loebaske

Komt me ook bekend voor :) :) :):
Nadien wat deftig werk geleverd en men droom was wat nu degitaal is, toen indertijd met een cassette speler en enkele luidsprekers onder de baan het geluid van stoomloc's en diesel loc's na botsen.....waar is die tijd!!!!

Jurgen

@ Steven: Ik denk dat je een kap van het Mehano stel gekregen hebt, die hebben gekleurde panto's. Is het nummer van de Thalys dan wel dezelfde?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Nighttrain

Citaat van: Jurgen op 04 mei 2013, 10:27:26 AM
@ Steven: Ik denk dat je een kap van het Mehano stel gekregen hebt, die hebben gekleurde panto's. Is het nummer van de Thalys dan wel dezelfde?
Jurgen,

Het waren beide Mehano's, maar je opmerking heeft me het laten nakijken en blijkt dat mijn beschadigde thalys (AC) nummer 4321 had, terwijl de vervanging (DC) 4341 is. Ik zal dus nog de andere kast moeten vervangen. Enige probleem is dat die thalys tractieproblemen had op een helling en dat er bladlood in is aangebracht (gekleefd met secondelijm) om dit op te lossen. Ik zal dus eerst moeten proberen dat eruit te krijgen. Laat ons hopen...
Die collega had de deal gemaakt om voor hem een andere te zoeken, ik ga zien wat ik kan doen om de mijne volledig te maken en die van hem ook.
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

PietB

Vandaag binnen gekregen, de ESU Profi-Prüfstand.

Dan kan ik op het gemak de decoders instellen en testen voor ik ze inbouw.
Na de inbouw moeten dan alleen de motor(rij)eigenschappen nog gefine-tuned worden.

Weer een stukje techniek voor de fiddle-yard.

grt Piet.

dani

@Piet ik denk dat je in een verkeerd topicje hebt gepost :-)    Wel leuk ding natuurlijk !

@Steven:   als je zo iets gratis en voro niks krijgt, dan kan je daar alleen maar goed bij varen, toch :-)
Er is altijd nog wel wat mee te beginnen en als testbaantje ziet dit er al best leuk uit !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Citaat van: dani op 17 juli 2013, 23:46:57 PM
@Piet ik denk dat je in een verkeerd topicje hebt gepost :-)    Wel leuk ding natuurlijk !
Hi Dani, dan zullen de mannen hem wel verplaatsen verwacht ik.
Maar ik kan nergens(in de board omschrijving) ontdekken wat hier dan wél gepost kan en mag worden.  ;)

grt Piet.

philippe_007

Tja Topic-onderwerp is wat onduidelijk... Zeker dat er nog een topic is waar iedereen zijn nieuwste aanwinst mag showen...

ivm het baantje, echt een beginersbaantje van enkele decenia terug... Denk dat de meesten hier zo begonnen zijn.
Dit was natuurlijk niet moeilijk, in alle boekjes stonden steeds ovalen vermeld en dit in combinatie met zoveel mogelijk sporen. Gelukkig zijn we deze periode voorbij.

Succes met de renovatie van de baan en het rijdend materiaal.