Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

PKP Cargo

Gestart door janieburton, 19 april 2013, 01:59:07 AM

janieburton

Vanaf volgende week maandag zou het Poolse PKP Cargo  vier maal per week met een trein  vanuit het Poolse Gliwice via Aken-West en Montzen naar Zeebrugge rijden met.... Opel Astra's gemaakt in Polen.

PKP Cargo zou de 13de spoorwegmaatschappij zijn die een vergunning krijgt om eigen goederentreinen te laten rijden op het Belgische spoorwegnet.

PKP Cargo zou ook de nummer 2 zijn in Europa inzake goederenverkeer.

Een toemaatje( wie zei dat nu weer op het einde van zijn taalpraatje. Was dat Marc Galle?): NMBS Logistics heeft zelf geen vergunning om in Polen te rijden  ::)  ::)  ???  ???  :o

:)  :D :D  :D Nog een paar jaartjes wachten en er rijden hier meer buitenlandse treinen rond dan Belgische  :D  :o  ::) , dat geeft perspectieven voor een Belgische modelbaan  ;)  8)
 

B-Cargo

inderdaad, PKP Cargo neemt de Gliwice > Zeebrugge over van BLOG en DB Schenker:  een trein die steeds met grote vertraging werd gereden; ik wens ze veel succes  ;)

PeterVG


Voorlopig rijdt Railtrax hun diensten. Pkpcargo heeft een gebrek aan bestuurders die onze nationale  talen machtig zijn. Ze zouden een BR189 willen gaan inzetten. Maar de homologatie van die loc zou net verlopen zijn.
Nog even wachten dus op Pkpcargo.

stefan

De veiligheid op het spoornet zal er niet door verbeteren vrees ik. Als je nu al ziet dat waalse/ fransen die tot antwerpen rijden nog geen woord nederlands spreken   :o

OMC

Citaat van: B-Cargo op 19 april 2013, 02:34:00 AM
inderdaad, PKP Cargo neemt de Gliwice > Zeebrugge over van BLOG en DB Schenker:  een trein die steeds met grote vertraging werd gereden; ik wens ze veel succes  ;)

Het grappige is dat die trein afgelopen maandag met de 405-2 (G2000) met -20 in Zeebrugge is aangekomen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

Citaat van: OMC op 19 april 2013, 10:52:03 AM
Citaat van: B-Cargo op 19 april 2013, 02:34:00 AM
inderdaad, PKP Cargo neemt de Gliwice > Zeebrugge over van BLOG en DB Schenker:  een trein die steeds met grote vertraging werd gereden; ik wens ze veel succes  ;)

Het grappige is dat die trein afgelopen maandag met de 405-2 (G2000) met -20 in Zeebrugge is aangekomen.

Maar bon, als je ziet dat de samenwerking tussen Logistics en ECR destijds ook stroef verliep, en nu Crossrail met (enkele maanden terug toch in ieder geval) grote tevredenheid samenwerkt met ECR, dan lijkt mij duidelijk dat het niet goed draait bij Logistics en niet zozeer bij de bepaalde trein of zijn klanten.. Dat valt me de laatste tijd toch wel op..
Als we de permanentie en onze collega's soms hoor vloeken over het geklungel "in brussel", dan lijkt mij duidelijk waar het probleem zit. Maar dat mag niet te luid gezegd worden...  :-\
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

rixke rail

PKP-Cargo rijden al in België met DIT als gevolg.  :o
Hopelijk blijft het bij die ene keer.  :-[
Een week zonder treinen op de lijn is niet leuk, als je moet gaan werken ...   :'(
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mattias

Dit is een trein, gereden door NMBS Logistics, met wagons van PKP.
Het kon evengoed met wagons van DB-Schenker of SNCF gebeurd zijn..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

B-Cargo

die ontspoorde wagens waren PKP wagens, inderdaad, maar het is een trein die onder DB contract rijdt, Cobra rijdt hem tussen Aachen en Muizen, daarna BLOG tot Calais.
groetjes,

B-Cargo

Citaat van: Mattias op 19 april 2013, 11:12:29 AM
Citaat van: OMC op 19 april 2013, 10:52:03 AM
Citaat van: B-Cargo op 19 april 2013, 02:34:00 AM
inderdaad, PKP Cargo neemt de Gliwice > Zeebrugge over van BLOG en DB Schenker:  een trein die steeds met grote vertraging werd gereden; ik wens ze veel succes  ;)

Het grappige is dat die trein afgelopen maandag met de 405-2 (G2000) met -20 in Zeebrugge is aangekomen.
:)
Maar bon, als je ziet dat de samenwerking tussen Logistics en ECR destijds ook stroef verliep, en nu Crossrail met (enkele maanden terug toch in ieder geval) grote tevredenheid samenwerkt met ECR, dan lijkt mij duidelijk dat het niet goed draait bij Logistics en niet zozeer bij de bepaalde trein of zijn klanten.. Dat valt me de laatste tijd toch wel op..
Als we de permanentie en onze collega's soms hoor vloeken over het geklungel "in brussel", dan lijkt mij duidelijk waar het probleem zit. Maar dat mag niet te luid gezegd worden...  :-\

ECR is een filiaal van DB Schenker, de samenwerking verliep inderdaad rampzalig! laten we zeggen dat de 57'ers al eens met een bijna lege tank werden overgedragen aan een NMBS treinbestuurder, of dat ECR een NMBS loc was "kwijtgeraakt" ergens in Frankrijk!  herinner me ook die keer dat een ECR class 66 "toevallig" nog als voertuig mee de grens overkwam... tot in Antwerpen (!!)
Mattias, van welke permanentie hang jij af? vraag daar eens of ze problemen hebben met het Cotoc ;-)
groetjes,

Mattias

Citaat van: B-Cargo op 22 april 2013, 01:02:46 AM
Mattias, van welke permanentie hang jij af? vraag daar eens of ze problemen hebben met het Cotoc ;-)

Permanentie LK... ;-)

Om eerlijk te zijn ben ik niet op de hoogte van alles wat organisatorisch met de goederen te maken heeft.. Dit omdat ik al geheel mijn carrière (nu klink ik alsof een ancien) met trams rondrij..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Mattias

Citaat van: B-Cargo op 22 april 2013, 00:58:51 AM
die ontspoorde wagens waren PKP wagens, inderdaad, maar het is een trein die onder DB contract rijdt, Cobra rijdt hem tussen Aachen en Muizen, daarna BLOG tot Calais.
groetjes,

Ja en nee..  :)

Cobra rijdt deze tussen Aachen en Muizen en tussen Muizen en Lens-sous-Loison (en dus niet Calais), rijdt BLOG hem idd.. ;-)

Maar op het moment van het ongeval, reed Cobra die. En dit was op dat moment met een loc en personeel van logistics..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

B-Cargo

Citaat van: Mattias op 23 april 2013, 20:43:17 PM
Citaat van: B-Cargo op 22 april 2013, 00:58:51 AM
die ontspoorde wagens waren PKP wagens, inderdaad, maar het is een trein die onder DB contract rijdt, Cobra rijdt hem tussen Aachen en Muizen, daarna BLOG tot Calais.
groetjes,

Ja en nee..  :)

Cobra rijdt deze tussen Aachen en Muizen en tussen Muizen en Lens-sous-Loison (en dus niet Calais), rijdt BLOG hem idd.. ;-)

Maar op het moment van het ongeval, reed Cobra die. En dit was op dat moment met een loc en personeel van logistics..

Om het verhaal af te sluiten:
Het was inderdaad een bestuurder van BLOG, de loc was een reeks 28. Cobra heeft momenteel 27 locs van de reeks 28 in beheer, gehuurd via NMBS Technics van Alpha Trains.  Indien het aantal te verzekeren transporten het vereist, huurt Cobra een extra loc bij BLOG.  Zij hebben momenteel 5x reeks 28 in beheer.
groetjes,

janieburton

blijkbaar is het in onderaanneming en die onderaanneming is nogmaals in onderaanneming en die onder-onderaanneming is nogmaals in onderaanneming  :o  :o   :D  :D  :D  :D

Weet iemand uiteindelijk nog wie voor wie rijdt en wat voor wie rijdt  ???

Vroeger was het toch simpelder elk land had zijn spoorwegmaatschappij en als er iets gebeurde in een land dan was de eigen maatschappij verantwoordelijk.

Dank u Europa voor het kluwen.
 

OlivierV

Ondernemingsception.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan