Modulebaan Tips Aub

Gestart door GertM, 08 april 2013, 20:04:25 PM

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

pabe

Citaat van: loebaske op 09 april 2013, 12:22:47 PM
Zal je een volledig artikel doormailen deze avond, met foto's erbij, was normaal voorzien om te publiceren in MSM maar er komt niets van in huis  :(

Loebaske, zet mij aub ook maar in cc...    ga binnenkort beginnen met modules, dus alle info hieromtrent is van harte welkom!!

groetjes,  Paul

conducteur

Kan het niet ergens op internet (tijdelijk) geplaatst worden? WEtransfer bv biedt de service aan om tijdelijk een bestand op hun servers te zetten en dan met een downloadlink hier die 2 weken geldig blijft...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

philippe_007

Ik heb ook interesse,
ben pas begonnen met mijn eerste modules, kan dus nog aanpassen indien nodig....

slaapmuts

Hallo,

je mag mij voor dat artikel graag in CC zetten, de gemaakte plannen moeten ooit eens uitgevoerd worden en alle tips zijn ook bij mij welkom.

Groeten van de slaapmuts en alvast bedankt!

Kurt


p.s. email staat in profiel.
veel plezier en groeten van de slaapmuts!

Jurgen

Citaat van: loebaske op 09 april 2013, 12:22:47 PM
Zal je een volledig artikel doormailen deze avond, met foto's erbij, was normaal voorzien om te publiceren in MSM maar er komt niets van in huis  :(


Aan het aantal reacties te zien is het misschien toch het overwegen waard om het toch te publiceren. Ik heb ook wel interesse.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Nighttrain

Ook interesse, hoewel het houtwerk al bijna af is, kan ik voor het verdere verloop nog wel alle raad gebruiken.
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

Koen

CiteerAan het aantal reacties te zien is het misschien toch het overwegen waard om het toch te publiceren. Ik heb ook wel interesse.

Inderdaad.
Ik denk dat er velen zijn die, net zoals ik, lang getwijfeld hebben om af te stappen van het vaste baanconcept omwille van de drempelvrees. Bij mij was dit voornamelijk uit schrik voor de overgangen, uitlijningen ed.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske

Zal eens informeren bij Paul of ik dit eventueel tijdelijk op zijn servers mag zetten, ...

Het gaat niet alleen over de bakken er is ook een artikel over sporen leggen en de bedrading onderling met een logisblad voor de nummering, want morgen weet je het nog maar over een jaar weet je begod niet meer welke kabel er is losgeraakt.

Michael

Eric, op google docs kan je gratis documenten die je kan laten downloaden.
Je mag je documenten ook naar mij mailen dan zet ik ze voor je op internet, morgen want vanavond helaas geen tijd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rgp

Dag,

Dat van een plaatje van 1mm tussen 2 modules voor de zaagsnede te compenseren, is enkel toepasbaar als je sporen loodrecht op het zaagvlak staan !
In alle andere gevallen krijg je een verspringing !

Roland

loebaske

Ben alles een beetje aan het ordenen zoals het behoort een artikel te zijn, want in de tekst zitten geen foto's, zitten apart in een map.
Nog effe geduld gasten   ::)

Jurgen

Waarom is het eigenlijk nooit in MSM gepubliceerd geweest? Niet goed genoeg? Of was er niemand om goede foto's te nemen of had de schrijver er genoeg van of...???
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

GertM

Heey iedereen ,

Vandaag ga ik beginnen aan mijn eerste kader voor de eerste module van mijn baan.

Dankzij de tips van loebaske :) ,

al heb ik nog een vraag ,

heb gezien dat in de module van loebaske er niet onmiddelijk een plank op de kader wordt gemonteerd maar eerst een aantal verhogingen (ondersteuningen) waarop slechts een plank word gelegd waar de sporen komen. en dit op een verhoog.

is hier een reden voor ?

mag eventueel ook rechtstreeks een mdf plaat op de kader van de module of ben ik verkeerd?

Alvast bedankt voor de reacties .


Klaas Zondervan

@Gert, ja mag inderdaad een vlakke plaat direct op het kader leggen. Maar dan kan je alleen een tamelijk vlak landschap bouwen.
De reden voor het verhoogd leggen van de plaat, en dan alleen onder de sporen, is dat je dan makkelijker hoogteverschillen in je landschap kunt aanbrengen, ook naar onder spoorniveau.

Beide manieren hebben voor- en nadelen. Op een vlakke plaat kun je naar hartelust experimenteren met het sporenverloop, maar het is lastig om een geaccidenteerd terrein te bouwen.
Bij een verhoogde aanleg kun je zoals gezegd makkelijker  hoogteveschillen aanbrengen, maar je moet wel vantevoren een sporenplan hebben.